Köpa ford mondeo ST220

Lindmark_89
25 september 2009 · 243 Inlägg

JA, är som sagt inne på att köpa en mondeo.

vad finns det för för oh nackdelar med dessa bilar?


* Utrymme ( är ca 200 cm så behövs en del )

* Hållbara maskiner?

* barndomsfel?


Vill veta så mkt som möjligt om dessa bilar..


Årsmod är 04 oh uppåt

Friskt satsat, hälften vunnet;)
heli
25 september 2009 · 112 Inlägg

Väljer du en -04 och uppåt är barnsjukdomarna så gott som botade, dessutom sexväxlad låda och trevlig Sony-stereo som standard.
Utrymmet ska nog inte vara några problem, se till att få tag i en bil med 8-vägs elstol bara! Den stolen utan elstyrning går ej att ändra lårstödet på i framkant!

Motorerna är det sällan några bekymmer med. Men har det slarvats med oljebytena kan det uppstå ventilskrammel vilket hörs ganska tydligt på tomgång. Kamkedja gör att du inte behöver vara nervös över kamremsbyte!

Kolla även bromsar bak/handbroms! Svag punkt på alla Mondeo!

I övrigt en mycket trevlig bil för pengarna idag! Lycka till med köpet!

Renjägarn
26 september 2009 · 638 Inlägg

Rosten i dörrkanterna kan vara ett problem. Men det är 12 års rostskyddsgaranti på en mondeo så inget du behöver tänka så jättemycket på, dom åtgärdar det utan snack.

Annars finns det knappt några nackdelar, handbromsen som v70power sa. Fast dom brukar man kunna motionera upp ganska enkelt.

Ruskigt fin bil med gigantiska utrymmen invändigt. Priset mot vad du får är ju bland det bästa på marknaden.

Kommer väl nånting här snart!
Lindmark_89
27 september 2009 · 243 Inlägg

jaa än så länge har jag bara hört positiva saker om dom=)

låter skönt att de e driftsäkra bilar iaf=)

men finns de verkligen ingen nackdel med dom?

priset är ju som sagt riktigt bra för en bil med inte allt för låga mil.


Nästan så de e för bra för oh va sant:P

Friskt satsat, hälften vunnet;)
Rquired Allmänt envis
27 september 2009 · 12 512 Inlägg

Det är trots allt en Ford, det finns en anledning till att Volvo kostar mer än Ford, Audi mer än Volvo osv.

Du får vad du betalar för helt enkelt! Det är alltså inte för bra för att vara sant wink

Senast redigerat av Rquired (27 september 2009)

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Yonaz
27 september 2009 · 25 Inlägg

Drag? Går det montera drag på 220?

Rquired Allmänt envis
27 september 2009 · 12 512 Inlägg

Yonaz skrev:
Drag? Går det montera drag på 220?

Jag har för mig att det inte går, var ett repotage i Teknikens Värld om någon som var missnöjd med att ha köpt en St220 men sedan inte fått montera krok på den. Inte typgodkänd för detta var Fords svar, men det är kanske något som ordnats?

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Seth
27 september 2009 · 3 354 Inlägg

Rquired skrev:

Yonaz skrev:
Drag? Går det montera drag på 220?

Jag har för mig att det inte går, var ett repotage i Teknikens Värld om någon som var missnöjd med att ha köpt en St220 men sedan inte fått montera krok på den. Inte typgodkänd för detta var Fords svar, men det är kanske något som ordnats?

en jag känner som jobbat på ford sa även samma, att det inte går att regga med drag. därför skaffa han den "svaga" v6 mondeon så han kunde ha drag. Tror vi prata om det förra året så det kan ha ändrats sig men tror inte det..

Senast redigerat av Seth (27 september 2009)

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
CrilleD
27 september 2009 · 831 Inlägg

Kollade mycket på ST220 förut och är glad över att jag aldrig köpte en, bilaffärer går sällan (aldrig) med vinst men detta hade varit rena rånet om man skulle sålt den idag. Fruktansvärt dåligt andrahandsvärde(!!!). Trevligt med V6 men bilen är stor och slö tycker jag. Don efter person givetvis men jag tror man tröttnar på den. Framförallt med tanke på dess förbrukning av bensin också. Kostar mer än vad det smakar där.

Biggi
10 oktober 2009 · 352 Inlägg

CrilleD skrev:
Kollade mycket på ST220 förut och är glad över att jag aldrig köpte en, bilaffärer går sällan (aldrig) med vinst men detta hade varit rena rånet om man skulle sålt den idag. Fruktansvärt dåligt andrahandsvärde(!!!). Trevligt med V6 men bilen är stor och slö tycker jag. Don efter person givetvis men jag tror man tröttnar på den. Framförallt med tanke på dess förbrukning av bensin också. Kostar mer än vad det smakar där.

man kan inte förvänta sig att en V6 3.0 ska va bensinsnål? visst fan e den törstig, men man åker skönt cool
o visst fan finns det kraft i den, jag har dragit Civic type R, v70 t5 o s40 t4 med den bl.a big_smilebig_smile

"You can have any brew you want, as long as it's a Corona"
Ford Fiesta ST "Sveriges finaste FiestaST" (2008)
BergsST
11 oktober 2009 · 177 Inlägg

Angående dragkrok, Nej man får inte montera drag på någon utav fords ST modeller tyvärr.

Born in Germany, Built in America, Raised in Sweden! BMW X5
DjMes
11 november 2009 · 622 Inlägg

Det finns en Mondeo ST220 till salu som har drag monterat : http://www.blocket.se/malmo/Ford_Mondeo … amp;last=1

Ordförande för Re-Loaded skåne, Mer info på profil.
Mercedes C 250 4 Matic "AMG Paket" (2016)
Chris1967 Livsnjutare
26 oktober 2011 · 15 Inlägg

DjMes skrev:
Det finns en Mondeo ST220 till salu som har drag monterat : http://www.blocket.se/malmo/Ford_Mondeo … amp;last=1

Min ST220 är en flyttgodsbil från Spanien och har dragkrok monterat från fabrik. Det krävdes bara ett intyg från Ford, så var det inga problem. Men det var ju ett undantag..

Lägg aldrig en strumpa i brödrosten.
Volkswagen Golf GT "TSI" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang