Inför STREET CARS FEST FINALS ´09 - STOCKHOLM 24-25 oktober

Jensi
25 september 2009 · 394 Inlägg

.
Välkommen till höstens galnaste BILSHOW med Sveriges Häftigaste Bilar!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12324/770718_utjv2g.jpg
STREET CARS FEST FINALS är den självklara avslutningen på årets styling- och tuningsäsong. Ett dags/kvällsevenemang som på ett festligt sätt ska rama in en utställning med de häftigaste bilarna från årets Street Cars Fest Tour tillsammans med andra av landets fetaste bilar. Lördagkvällen avslutas med artister, uppträdanden, modelltävling, DJ:s, dans och bar. Galen stämning utlovas. På söndag eftermiddag presenteras avslutningsvis finalens "Ten Outstanding Cars".

STREET CARS FEST FINALS 2009

Datum 24-25 oktober 2009 Plats Gamla tryckeriet Alvik (Bromma) Stockholm
Öppet Lördag 14.00-01.00 | Söndag 10.00-17.00
Entré Vuxen: 120 kronor (entréband = Kom och gå som du vill under hela dagen och kvällen!) Ungdom (8-15 år) 60 kronor. Barn under 8 år fri entré i vuxens sällskap.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12324/770712_bmw8hm.jpg

Program

lördag är Street Cars Fest Finals ett heldagsevenemang som pågår mellan 14.00-01.00. Eftermiddagen inleds med presentation av bilar i utställningen samt domarbedömning. Under dagen varvas presentationerna med artister och olika andra uppträdanden på scenen. Framåt kvällen tar nattclubstemat över mer och mer med artister, modelltävling, disc jockeys, dans och bar (öl- och vinrättigheter).
söndag fortsätter presentationen av bilar samt domarbedömning, varvat med artister och uppträdanden på scen. På eftermiddagen äger prisutdelningen rum. Sveriges tio hetaste bilar ska få sina välförtjänta utmärkelser.
Speaker: Kenneth Tonef (känd från TV:s Motorjournalen).

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12324/770707_nkf8pt.jpg

Platsbeskrivning Gamla tryckeriet ligger intill Alviks Torg, ca tio minuter nordväst om Stockholm City.
Vägbeskrivning Hit ska du Karta (klicka på länken)
Så här åker du (Vägbeskrivning). Fyll i din avreseadress så får du en snabb och enkel vägbeskrivning till STREET CARS FEST FINALS.
Kommunalt Tunnelbanans gröna linje 18 till station Alvik. SL Reseplanerare (länk)
Parkering Det finns gott om parkeringsplatser i närområdet

Vill du ställa ut DIN BIL på STREET CARS FEST FINALS ´09 i Alvik Stockholm?
Anmälan görs via formulär på hemsidan (länk).

https://www1.garaget.org/gallery/archive/12324/770709_6ig2js.jpg

Samtliga bilder från Street Cars Fest Day & Night 8 augusti 2009

Senast redigerat av Jensi (28 september 2009)

STREET CARS FEST TOUR 2010 | Uppsala | Södertälje | Uddevalla | Borås | Halmstad | Norrköping
Helsingborg | Skänninge | Örkelljunga | Göteborg | Löddeköpinge | Kalmar | Katrineholm | Kristianstad
Anderstorp | Eskilstuna | Linköping | Sundsvall | Gävle | Stockholm | Västerås | Göteborg | Trollhättan
sebbe666 No Shame Racing Crew
25 september 2009 · 680 Inlägg

låter riktigt kul....kommer nog

No Shame Racing Crew
BMW 520d (2012)
Nafets86
25 september 2009 · 821 Inlägg

detta kan bli riktigt skoj. en avslutning på året innan man säljer bilen smile
Ska nog ta och skicka iväg en anmälan

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
GTI-TDI bass i stora lass
25 september 2009 · 203 Inlägg

såg nu att jag skulle till eypten den veckan så jag missar tyvärr finalerna för det här året,men om jag skulle varit hemma så skulle det nog blivit att jag hade skickat i väg en anmälan big_smile

dbmike
3 oktober 2009 · 591 Inlägg

klart man kommer:)

DB-Jägarn
Volvo v40 2.0 Turbo "projekt 2016" (2000)
kevlar_soul
3 oktober 2009 ·

Kommer inte ställa ut då nya projektet redan är påbörjat, men jag kommer förbi! smile

MrH Det är lättare att prata än att få något sagt.
7 oktober 2009 · 735 Inlägg

Jag var med på finalen förra året på Kistamässan och det var en riktigt trevlig bilshow, och avslutning på säsongen, men att kalla årets final för "Bilshow" är väl ändå till att ta i!?
Att tränga ihop x-antal bilar i en lokal utan möjlighet för utställarna att på ett vettigt sätt kunna presentera sina bilarna för besökarna kallar inte jag "Bilshow". Risken för skador framåt natten är dessutom överhängande  när "nattklubben" drar igång och folk börjar festa mer eller mindre hårt. Det räcker med att se bilderna från "Day & Night" för att i alla fall jag fullständigt ska tappa intresset för SCF-finalen.
Jag är på tok för rädd om min bil för att ställa in den i den lokalen, och jag vet att jag inte är ensam om att vara det.

Senast redigerat av MrH (7 oktober 2009)

Volvo C70 2,4T "Westcoast Edition" (2000)
-Zeus- BMW
7 oktober 2009 · 183 Inlägg

Jag kommer va där! big_smile

Born in the reacetrack to live in the street- BMW M3 GTS
DjClabbe
7 oktober 2009 · 108 Inlägg

kul med en träff/utställning så sent på året! smile

Försöka ta mig dit o kika lite smile

Gå gärna in och gilla mina sidor, kommer uppdateras hela tiden!
Bilvårdshörnan
Bilstereohörnan
olagbg OLAGBG
7 oktober 2009 · 596 Inlägg

hade gärna ställt ut den som en avslutning, jobbar den helgen oxå det suger, får ta igen allt nösta år jensi

OLAGBG
VOLVO
peter.w
7 oktober 2009 · 203 Inlägg

MrH skrev:
Jag var med på finalen förra året på Kistamässan och det var en riktigt trevlig bilshow, och avslutning på säsongen, men att kalla årets final för "Bilshow" är väl ändå till att ta i!?
Att tränga ihop x-antal bilar i en lokal utan möjlighet för utställarna att på ett vettigt sätt kunna presentera sina bilarna för besökarna kallar inte jag "Bilshow". Risken för skador framåt natten är dessutom överhängande  när "nattklubben" drar igång och folk börjar festa mer eller mindre hårt. Det räcker med att se bilderna från "Day & Night" för att i alla fall jag fullständigt ska tappa intresset för SCF-finalen.
Jag är på tok för rädd om min bil för att ställa in den i den lokalen, och jag vet att jag inte är ensam om att vara det.

Jag håller med fullständigt!!!

Den som har mest prylar när han dör vinner
Volvo V70R AWD "KEEP R" (2004)
Nafets86
7 oktober 2009 · 821 Inlägg

är ledig den helgen som det ser ut. wink får väl skicka en anmälan och sen stå långt bort ifrån scenen. haha smile
tycker att det är synd att det är så sent på året.

Förresten. ryktena går att street cars fest gått i konkurs? Hur blir det till nästa år isåfall och stämmer det?

Volvo V60 "Rebel Blå" (2013)
Orange_Dragon
7 oktober 2009 · 392 Inlägg

Jasså, fan va tråkigt. Har varit riktigt roliga utställningar under sommaren, så vore ju riktigt tråkigt om det inte blir fler... sad
Kanske är därför det inte kommit någon almenacka ännu??

Hoppas verkligen inte rykterna stämmer!!

MVH//Jonas

Faster and faster until the thrill of speed overcomes the fear of death!!
Erick
7 oktober 2009 · 4 767 Inlägg

Diskutera själva träffen här i tråden, och inte SCF's företagsekonomi är ni snälla. smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
lonewolf-holm ___ "ByggSnubben" ___
7 oktober 2009 · 2 456 Inlägg

peter.w skrev:

MrH skrev:
Jag var med på finalen förra året på Kistamässan och det var en riktigt trevlig bilshow, och avslutning på säsongen, men att kalla årets final för "Bilshow" är väl ändå till att ta i!?
Att tränga ihop x-antal bilar i en lokal utan möjlighet för utställarna att på ett vettigt sätt kunna presentera sina bilarna för besökarna kallar inte jag "Bilshow". Risken för skador framåt natten är dessutom överhängande  när "nattklubben" drar igång och folk börjar festa mer eller mindre hårt. Det räcker med att se bilderna från "Day & Night" för att i alla fall jag fullständigt ska tappa intresset för SCF-finalen.
Jag är på tok för rädd om min bil för att ställa in den i den lokalen, och jag vet att jag inte är ensam om att vara det.

Jag håller med fullständigt!!!

Presis bilar å alcohol skall hållas i sär ...... det e en själklar praxis .... skulle ej för alla pengar i värden
ställa ut bilen/bilarna på ett evenemang där alcohol ärbjuds i samband med en bil utstälning.

Det borde vara total 0 tolerans ...... dricka kan man göra på krogen å ej bland andras
dyr gripar som man lagt ner svet å tårar för att få ihop å sen vinglar någon klant in i den nej Tack.

Men det e alltid nice med en BilTräff å träffa sina gemena intresse Bröder & Systrar ......

//WolfMan

Senast redigerat av lonewolf-holm (7 oktober 2009)

Jobbar:Som Byggare Grovis+Smed+Asbest Sanerare.
Hatar: Regn !!! och Falska Människor.
Projektet; http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 9#p3167999
http://www.nitroz.se
Dodge Challenger "The Crazy CAT" (2016)
Chevrolet Nova II "The Red Rose" (1966)
evilaudio
7 oktober 2009 · 16 195 Inlägg

tror att nån sett för mycke på F&F filmerna å vill göra nåt liknande va gäller "bilfest" men de som e på film e inte verklighet..

bilar e bilar-fest e fest å de hör inte ihop.

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Galic_Andro Sthlm(s)low Familia
7 oktober 2009 · 1 177 Inlägg

Jag är anmäld men väl mån om riskerna! Måste finnas något sätt att spärra av bilarna för dem som vill??

| Sthlm(s)low @ facebook | | wescrape |
BMW 518i E28 "Respect Your Elders" (1988)
evilaudio
8 oktober 2009 · 16 195 Inlägg

Galic_Andro skrev:
Jag är anmäld men väl mån om riskerna! Måste finnas något sätt att spärra av bilarna för dem som vill??

då lokalen e rätt liten så e ja tveksam till att man kan få egen "monter"

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
peter.w
8 oktober 2009 · 203 Inlägg

Galic_Andro skrev:
Jag är anmäld men väl mån om riskerna! Måste finnas något sätt att spärra av bilarna för dem som vill??

Tyvärr tror jag inte det går jag besökte Alvik i sommras då fanns det ingen avspärrning alls. Det var samma tema på utställningen då med onyktra personer bland alla bilar. Sen vidare en avspärrning med ett typ band eller så gör det ändå osäkert!

Den som har mest prylar när han dör vinner
Volvo V70R AWD "KEEP R" (2004)
emi_lia
8 oktober 2009 ·

Tycker det är jätte trevligt med en träff vid denna tidpunkten.. Men är det inte bättre att skippa alkoholen inne i själva bil lokalen.. Jag förstår att många bilutställare väljer att lämna bilen hemma.. Har man lagt ner sin själ i sitt bygge kan det inte vara trevligt att nån överfull människa råkar ta sönder bilen eller nåt sånt.. Då kan man istället boka upp nåt uteställe där man möts upp..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang