V40 hastighetsmätar fråga

Mavric
28 september 2009 · 176 Inlägg

tjenare
polarens volvo s40 -02 har en annan model på sin hastighetsmätare än vad ja har i min v40 -03a
så min fråga är passar min nyare mätare rakt in i hans bil? stämmer allt osv?
någon som vet?
tacksam för svar
mvh Danne

/Mavric\ :)
torpis Forummoderator
28 september 2009 · 10 576 Inlägg

Mavric skrev:
tjenare
polarens volvo s40 -02 har en annan model på sin hastighetsmätare än vad ja har i min v40 -03a
så min fråga är passar min nyare mätare rakt in i hans bil? stämmer allt osv?
någon som vet?
tacksam för svar
mvh Danne

passar inte alls

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Mavric
28 september 2009 · 176 Inlägg

Torpis e de alla sladdar å sånt som e anerlunda lr? lr du vet bara att de inte går?
mvh

/Mavric\ :)
torpis Forummoderator
28 september 2009 · 10 576 Inlägg

Det är helt andra anslutningar, det vet jag.  Sen har 2003-> enligt uppgift mätarhus som är programmerade till en viss bil specifikt.  Exakt hur det funkar vet jag inte, men det är ingen mig veterligen som löst det.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Mavric
28 september 2009 · 176 Inlägg

okej du ska ha ett stort tack iaf smile
polarens som satt å irritera sig för han gilla de nya mätarhuset bättre smile

/Mavric\ :)
Selfextreeme
24 mars 2010 · 241 Inlägg

Jag fick tag i mätarhuset ur en v40-04:a och jag fick modda om alla kablar till dom nya kontaktera och det funkar.. Det enda jag måste kolla på elschemat är vilka kablar som går till helljus samt instrumentbelysningen där har det blivit felkopplat.. Jag måste flytta om nån kontakt. Annars funkar allt annat smile

torpis Forummoderator
25 mars 2010 · 10 576 Inlägg

Selfextreeme skrev:
Jag fick tag i mätarhuset ur en v40-04:a och jag fick modda om alla kablar till dom nya kontaktera och det funkar.. Det enda jag måste kolla på elschemat är vilka kablar som går till helljus samt instrumentbelysningen där har det blivit felkopplat.. Jag måste flytta om nån kontakt. Annars funkar allt annat smile

bra info! big_smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Selfextreeme
25 mars 2010 · 241 Inlägg

Har nu bytt plats på 1kabel och nu funkar det som vanligt. Blir det något mera trubbel så skriver jag in det här eller i bloggen så ni vet smile

TheKG
25 mars 2010 · 71 Inlägg

Lägg ut lite info om vilken kabel du har flyttat på.

Selfextreeme
25 mars 2010 · 241 Inlägg

Ska hämta elschemat och fixa in en bild på det och greja lite smile

TheKG
21 april 2010 · 71 Inlägg

Har du tittat något mer på detta?

Selfextreeme
30 april 2010 · 241 Inlägg

Tja!

Jag har tittat mera över detta och det blir en kabel över på den nya härvan som går till mätarhuset den går till dsa:n. Dock funkar allt annat så jag måste försöka prova mig fram över hur man kan koppla in den utan att behöva koppla bort något annat. Lite mera strul än jag trodde.

Mr Pipen
15 juli 2010 · 123 Inlägg

Hur gick det fick du DSA att fungera med? lite bilder på elschema skulle inte vara fel wink

Volvo v40 "2.0T" (2000)
Selfextreeme
29 augusti 2010 · 241 Inlägg

Ursäkta sent svar.. Dsa:n är i hela tiden och fungerar bra. Det enda som felet som är att den inte gå att avaktivera. Ska försöka lösa det på nått vis..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang