Dennis Volvo 855 GLT ©

Här har vi då projektet med min Volvo 855 GLT från 1993. Bilen köptes för en väldigt liten summa pengar för att bli en simpel övningskörningsbil. Detta spårade dock ur rätt omedelbart då bilen bara vart finare och finare. Och nu är bilen på väg till att bli i skicket den var när den lämnade produktionsbandet i Gent, enligt vissa till och med bättre. Få din egen uppfattning och häng med i projekttråden som uppdateras titt som tätt där du får bevittna allt från enkla reparationer till mer avancerade saker som takbyten och lackeringar.
  • 428 Följare
  • 1 307 735 Visningar
  • Uppdaterades senast 2 oktober 2016
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
28 december 2009 · 2 100 Inlägg

Ro6in skrev:
ser bra ut, roligt att läsa och se att det händer något hela tiden. skulle vara snyggt om du bytte stötfångare till dom "nyare" smile

Tack! smile Mjo, har funderat på att fixa såna. Dock så ska det ju vara rätt pris osv wink.

Felap skrev:
ser bra ut:)  bra jobbat:)      ska börja me min 850  så fort de blir lite varmare;)

Tackar! Man ska ju hålla på nu på vintern så man har en glidarbil i sommar! big_smile

Tja!
Felap
28 december 2009 · 108 Inlägg

Dennis_999 skrev:

Ro6in skrev:
ser bra ut, roligt att läsa och se att det händer något hela tiden. skulle vara snyggt om du bytte stötfångare till dom "nyare" smile

Tack! smile Mjo, har funderat på att fixa såna. Dock så ska det ju vara rätt pris osv wink.

Felap skrev:
ser bra ut:)  bra jobbat:)      ska börja me min 850  så fort de blir lite varmare;)

Tackar! Man ska ju hålla på nu på vintern så man har en glidarbil i sommar! big_smile

haha jo de e sant;)  men har ingen stans åå va just nu:/  men ska bara rikta lite så de borde gå fort innan ja e klar;)

Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
28 december 2009 · 2 100 Inlägg

Felap skrev:

Dennis_999 skrev:

Ro6in skrev:
ser bra ut, roligt att läsa och se att det händer något hela tiden. skulle vara snyggt om du bytte stötfångare till dom "nyare" smile

Tack! smile Mjo, har funderat på att fixa såna. Dock så ska det ju vara rätt pris osv wink.

Felap skrev:
ser bra ut:)  bra jobbat:)      ska börja me min 850  så fort de blir lite varmare;)

Tackar! Man ska ju hålla på nu på vintern så man har en glidarbil i sommar! big_smile

haha jo de e sant;)  men har ingen stans åå va just nu:/  men ska bara rikta lite så de borde gå fort innan ja e klar;)

Hehe okej! smile

Har för dom som läser detta,, vart och köpt 2 nya mätare till bilen. Det var oljetryck och oljetemp samt en såndär sandwich som man sätter mellan filtret och motorn:)

Mvh:)

Tja!
strandberg31
28 december 2009 · 2 419 Inlägg

Sandwich?de låter gott;)va e de för nått?

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
28 december 2009 · 2 100 Inlägg

strandberg31 skrev:
Sandwich?de låter gott;)va e de för nått?

Riktigt gott är det smile.

Det är en sådan liten sak smile Skruvar bara in givarna smile

Fick inte fram nån bild nu men aja.. http://www.biltema.se/products/producti … mId=135337

Tja!
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
29 december 2009 · 2 100 Inlägg

Tjena!

Jullov från skolan och från garaget smile Men har handlat lite grejjer.

Fick en mätare i julklapp, var och köpte 2 till sen tongue
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/DSC00941.jpg
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/DSC00942.jpg
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/DSC00943.jpg
Stereon smile USB på framsidan osv
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/DSC00945.jpg
Ljuddämparen jag fick i julklapp, haha tongue
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/DSC00946.jpg
Samt baslådan jag fick av min käre granne Daniel. Ska bli spännande och se om den funkar. (Lite skitig ja, stått i ett förråd)
http://i585.photobucket.com/albums/ss296/Dennis_999/DSC00948.jpg

Mvh!

Tja!
strandberg31
29 december 2009 · 2 419 Inlägg

Fan va nice va äre för tum på basen?

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
2-8Injection
29 december 2009 · 120 Inlägg

Kul med en redig renovering, även om jag tycker det finns roligare bilar att lägga ner arbete på.. Lycka till:)

Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
29 december 2009 · 2 100 Inlägg

strandberg31 skrev:
Fan va nice va äre för tum på basen?

Tackar smile. Ska vara en 8" om jag hörde rätt smile


Btw. Tack så mycket för att du kommenterar så mycket. Uppskattas mycket big_smile

2-8Injection skrev:
Kul med en redig renovering, även om jag tycker det finns roligare bilar att lägga ner arbete på.. Lycka till:)

Riktigt kul smile Gör det säkert men smaken är ju som baken.... delad wink

Mvh!

Tja!
Children-Of-Bodom . : F a d e r a t o r : .
29 december 2009 · 5 042 Inlägg

har bara dåliga erfarenheter av feltemas mätare =/
Dock så är impact basen rätt go ! smile

C H E V R O L E T <3
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
29 december 2009 · 2 100 Inlägg

Children-Of-Bodom skrev:
har bara dåliga erfarenheter av feltemas mätare =/
Dock så är impact basen rätt go ! smile

Verkar vara väldigt olika det där... Vissa funkar bra, andra inte så vi får se smile

Kan vara bra att veta! Tack smile

Tja!
MrCarfreak Gasglad
31 december 2009 · 3 244 Inlägg

Härligt projekt! Blir ju hur bra som helst detta!!

//Carfreak
Saab 9-3 Aero Salomon "Black Betty" (2002)
strandberg31
31 december 2009 · 2 419 Inlägg

Dennis_999 skrev:

strandberg31 skrev:
Fan va nice va äre för tum på basen?

Tackar smile. Ska vara en 8" om jag hörde rätt smile


Btw. Tack så mycket för att du kommenterar så mycket. Uppskattas mycket big_smile

2-8Injection skrev:
Kul med en redig renovering, även om jag tycker det finns roligare bilar att lägga ner arbete på.. Lycka till:)

Riktigt kul smile Gör det säkert men smaken är ju som baken.... delad wink

Mvh!

Bara 8'' tyckte att det såg ut som en 10 eller 12"tongue

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
31 december 2009 · 2 100 Inlägg

strandberg31 skrev:

Dennis_999 skrev:

strandberg31 skrev:
Fan va nice va äre för tum på basen?

Tackar smile. Ska vara en 8" om jag hörde rätt smile


Btw. Tack så mycket för att du kommenterar så mycket. Uppskattas mycket big_smile

2-8Injection skrev:
Kul med en redig renovering, även om jag tycker det finns roligare bilar att lägga ner arbete på.. Lycka till:)

Riktigt kul smile Gör det säkert men smaken är ju som baken.... delad wink

Mvh!

Bara 8'' tyckte att det såg ut som en 10 eller 12"tongue

Jao smile Bilden lurar lite wink

Tja!
strandberg31
31 december 2009 · 2 419 Inlägg

Då köper du ju en till 8" å sätter dom i dörrarna sen in mä två kicker tolvor i bagagen;)

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
strandberg31
31 december 2009 · 2 419 Inlägg

Dennis_999 skrev:

strandberg31 skrev:
Då köper du ju en till 8" å sätter dom i dörrarna sen in mä två kicker tolvor i bagagen;)

Får se tongue Vet faktiskt inte ens hur jag ska koppla denna låda sad. Med slutsteg och grejjer. Nån som kan ge en simpel förklaring?

Vad är det som är krångligt? är vell som att koppla in vilken låda som helst?=)eller?

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
31 december 2009 · 2 100 Inlägg

strandberg31 skrev:

Dennis_999 skrev:

strandberg31 skrev:
Då köper du ju en till 8" å sätter dom i dörrarna sen in mä två kicker tolvor i bagagen;)

Får se tongue Vet faktiskt inte ens hur jag ska koppla denna låda sad. Med slutsteg och grejjer. Nån som kan ge en simpel förklaring?

Vad är det som är krångligt? är vell som att koppla in vilken låda som helst?=)eller?

Haha allt smile Har aldrig gjort det förut smile

Tja!
strandberg31
31 december 2009 · 2 419 Inlägg

Dennis_999 skrev:

strandberg31 skrev:

Dennis_999 skrev:

Får se tongue Vet faktiskt inte ens hur jag ska koppla denna låda sad. Med slutsteg och grejjer. Nån som kan ge en simpel förklaring?

Vad är det som är krångligt? är vell som att koppla in vilken låda som helst?=)eller?

Haha allt smile Har aldrig gjort det förut smile

Aha jo då kan det vara lite krångligt:P Men det bästa är ju å köpa ett paket med kablar http://www.biltema.se/products/producti … mId=134396 biltema funkar bra;)

där har du allt du behöver.Sen så skall du dra en ström kabel från batteriet till slutsteget,lågnivå och remote kabel mellan stereo och slutsteg.ström kablar mellan basen och steget=)

Där har du lite info hur de skall vara men säg till när du skall koppla in så skall jag hjälpa dig så mkt jag kan=)

Nissan Skyline R33 GTST "MINTY" (1994)
Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
31 december 2009 · 2 100 Inlägg

strandberg31 skrev:

Dennis_999 skrev:

strandberg31 skrev:

Vad är det som är krångligt? är vell som att koppla in vilken låda som helst?=)eller?

Haha allt smile Har aldrig gjort det förut smile

Aha jo då kan det vara lite krångligt:P Men det bästa är ju å köpa ett paket med kablar http://www.biltema.se/products/producti … mId=134396 biltema funkar bra;)

där har du allt du behöver.Sen så skall du dra en ström kabel från batteriet till slutsteget,lågnivå och remote kabel mellan stereo och slutsteg.ström kablar mellan basen och steget=)

Där har du lite info hur de skall vara men säg till när du skall koppla in så skall jag hjälpa dig så mkt jag kan=)

Okej tack! smile Kan ta bilder på anslutningarna senare när det ska kopplas så blir det lättare smile

Tja!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang