Kör BMW-förare hänsynslöst? (artikel)

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
30 september 2009 · 3 404 Inlägg

De som utmärker sig mest tycker jag är Bmw förare med totalt livsfarliga och långt ifrån genomtänkta manöver (höll på att smälla med en tokfaan i en 5serie senast i söndags) och semesterfirare...

De sistnämnda verkar inte veta att man skall hålla en jämn hastighet vilket ressulterar i många j*vligt onödiga omkörningar för att de inte hittat farthållaren/vet hur man använder gaspedalen.

När man är hemma i Stockholm retar jag mig nå ohyggligt på asen som ska tränga sig före som någon tidigare nämnde, men till skillnad från denne så släpper jag in dom. INGENTING blir bättre av att reta upp en egocentrisk idiot, lika bra att släppa in asen så flyter det kanske på lite bättre?

Senast redigerat av TenZer (30 september 2009)

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Noxxer
30 september 2009 · 1 482 Inlägg

Jag har en bmw 540 e34.. inte direkt en statusbil. Men motor finns det i överflöd i den iaf.
Det händer ju rätt mycket när man trampar plattan i mattan så det är ju ett sant nöjje att lyssna på den rytande 8an.

Varför jag kanske kör fort i bmwn är för att den bara matar. Farsans toyota avensis får det jobbigt över 80 att axxa medans 540n bara matar på upp till 200 som ingenting.

Aldrig tänkt på vilka märken det är på bilarna som kör som idioter.. tittar mest på föraren.

Lägger till att mitt körsätt är att ligga i rätt fil från början och inte tränga sig för även jag blir galen på folk som tränger sig. smile

Senast redigerat av Noxxer (30 september 2009)

BLT Service
Theracords Music Label
Frayze
30 september 2009 · 727 Inlägg

Noxxer skrev:
Jag har en bmw 540 e34.. inte direkt en statusbil. Men motor finns det i överflöd i den iaf.
Det händer ju rätt mycket när man trampar plattan i mattan så det är ju ett sant nöjje att lyssna på den rytande 8an.

Varför jag kanske kör fort i bmwn är för att den bara matar. Farsans toyota avensis får det jobbigt över 80 att axxa medans 540n bara matar på upp till 200 som ingenting.

Aldrig tänkt på vilka märken det är på bilarna som kör som idioter.. tittar mest på föraren.

Lägger till att mitt körsätt är att ligga i rätt fil från början och inte tränga sig för även jag blir galen på folk som tränger sig. smile

Helt rätt! personen i fråga bakkom ratten som det gäller, men planerar man sin körning och byter fil i tid och gör omkörningar på rätt sätt så skulle allt fungera bättre.

Som 540 ägare även jag så är det en väldigt underhållande bil, framför allt kan man göra väldigt säkra omkörningar med den styrkan 540´n ger och folk kanske kan uppfatta att man kör som en galning bara för att man kan accelerera mycket snabbare än en t.ex en "normal" bil och ändå göra säkra omkörningar jämfört om t.ex jag skulle göra samma omkörning med min vinterbil, en renault clio 1.2! då lär man köra och planera sin körning på ett helt annat vis!

Projekt tråden för turbo bygget: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=157966
FireTraXX DFFL
30 september 2009 · 9 020 Inlägg

boenana skrev:
jag är godvän med en man som exklusivt kör BMW..  o han e inte riktigt klok på vägarna, så ja, bmw förare e hänsynslösa.

Jag känner en som är helt galen med en kundvagn på ICA, alltså är alla kundvagnsförare flyende mentalpatienter.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
N_W V8 de bästa som finns!
30 september 2009 · 1 092 Inlägg

Frayze skrev:

Noxxer skrev:
Jag har en bmw 540 e34.. inte direkt en statusbil. Men motor finns det i överflöd i den iaf.
Det händer ju rätt mycket när man trampar plattan i mattan så det är ju ett sant nöjje att lyssna på den rytande 8an.

Varför jag kanske kör fort i bmwn är för att den bara matar. Farsans toyota avensis får det jobbigt över 80 att axxa medans 540n bara matar på upp till 200 som ingenting.

Aldrig tänkt på vilka märken det är på bilarna som kör som idioter.. tittar mest på föraren.

Lägger till att mitt körsätt är att ligga i rätt fil från början och inte tränga sig för även jag blir galen på folk som tränger sig. smile

Helt rätt! personen i fråga bakkom ratten som det gäller, men planerar man sin körning och byter fil i tid och gör omkörningar på rätt sätt så skulle allt fungera bättre.

Som 540 ägare även jag så är det en väldigt underhållande bil, framför allt kan man göra väldigt säkra omkörningar med den styrkan 540´n ger och folk kanske kan uppfatta att man kör som en galning bara för att man kan accelerera mycket snabbare än en t.ex en "normal" bil och ändå göra säkra omkörningar jämfört om t.ex jag skulle göra samma omkörning med min vinterbil, en renault clio 1.2! då lär man köra och planera sin körning på ett helt annat vis!

Jag som letar min 5e BMW i rad, och just en riktigt fin manuell 540 e39 som bruksbil, sluta frestas!!!!!!  Har iof haft en sån förut så man vet ju vad man saknar big_smile

Senast redigerat av Niklasw (30 september 2009)

Pontiac Lemans 67a cab "Projekt LTO" + Bmw 540iM 6vxl 1 av 226 :) Har även en japansk pendlarbil
Pontiac Lemans 67 cabriolet "Projekt LTO pro cruising" (1967)
Cadillac Club Coupe "Ls-konverterad" (1949)
TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
30 september 2009 · 3 404 Inlägg

Frayze skrev:
framför allt kan man göra väldigt säkra omkörningar med den styrkan 540´n ger och folk kanske kan uppfatta att man kör som en galning bara för att man kan accelerera mycket snabbare än en t.ex en "normal" bil och ändå göra säkra omkörningar jämfört om t.ex jag skulle göra samma omkörning med min vinterbil, en renault clio 1.2! då lär man köra och planera sin körning på ett helt annat vis!

Ja en stark motor bidrar helt klart till säkra omkörningar, men man drabbas snabbt av övermod och överskattar sin motors/bils förmåga.

Det är DÅ en omkörning kan komma att bli farlig pga att man tror sig hinna

Ang planering av sin körning så finns det många som har mycket att lära, även jag trotts att jag tycker mig planera ganska väl...

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
76Lubricants SpeedFreakz Sweden
30 september 2009 · 1 778 Inlägg

Andreas 940 skrev:
Jag kör långtradare så jag ser en hel del muppar i trafiken, BMW-ägarna utmärker sig klart tydligast när det gäller risktagande och visar i allmänhet en total likgiltighet inför gällande lagar och regler.
Ju närmare Stockholm man kommer desto värre blir det, en gång fick jag nita med lastbilen för att det kom en BMW i full fart åt fel håll på en enkelriktad gata.
En annan sak jag lagt märke till är att BMW-ägare ALDRIG tackar för att man kör ut i vägrenen för att underlätta deras omkörning, jag kan minnas två tillfällen på sex år som en BMW-ägare tackblinkat.
De anser väl att långtradare eller andra bilar över huvud taget inte har något på "deras" väg att göra.

Jodå, jag tackar ALLTID om någon går ut i vägrenen och underlättar omkörning:)

BMW följer inte utvecklingen, BMW leder den!
The spirit of 76. www.76olja.nu
blixtn
30 september 2009 · 214 Inlägg

Skulle alla som i största allmänhet beter sig dumt åt i trafiken samla sig runt märket BMW?
Nä, jag tycker det känns långsökt.

Alla bilar skulle ha samma märke och modell samt motor så skulle vi slippa mycket gnäll på BMW förare hit och Audi förare dit. Borde ju också bli käft på Saab-Volvo tjafset.

steifan DR!FTT3KN!K3R
30 september 2009 · 10 427 Inlägg

Mechanimal skrev:
Min gamla Volvo 740 16-valve räknades som sportbil enligt x antal försäkringsbolag,

cool lol

Ckarling
30 september 2009 · 17 Inlägg

drygt forum......

Panzar_Audi
30 september 2009 · 820 Inlägg

Herregud vilken jädra tråd alltså tongue

Jag tycker inte BMW-förare är mer aggresiva än andra, det är korkat att skylla på märket istället för förarna..
Jag kör ca 6000-6500 mil om året och jag tycker då inte BMW är så värst farliga, värst är väl tjänstebilarna antar jag oavsett märke. Men det är klart BMW är värst, dödar alla, orsakar mest jordbävningar, skapar krig liksom, right? ...........not

Om man säger
Riccardo
30 september 2009 · 237 Inlägg

Lol!

Porsche 992 Carrera S "Bubblan" (2019)
Banan_
30 september 2009 · 120 Inlägg

Volvo_Mannen skrev:
Tycker mer det är personer som åker tjänstebilar, pratarhandsfree och klär sig i kostym eller whatever. De känner sig mycket viktigare än alla andra och ska trängas i köer, köra fort och hänsynslöst.

Kan lägga som en parantes, åkte vinterbilen och stod i en lång bilkö som var i höger körfält. Och hela tiden åker det förbi folk i vänsterfilen och tränger sig in så vi civiliserade personer får vänta ännu längre. Sånt får mej att koka inombords. När vi väl kommer dit körfältena går ihop kommer en Audi Avant i vänster körfält och ska tränga sig före mej. En tjänsteman. Fan heller tänker jag, ligger väldigt nära bilen framför och Audin kör bredvid mej tills han inte kommer längre. Han hamnar bakom mej och jag ser i backspegeln hur han gesitkulerar och ser förbannad ut och gör en "tummen upp". Jag vevar ner rutan och ger han fingret.

Du vet kanske inte att man ska tillämpa blixtlåsprincipen? Att varranan bil från vardera körfält ska få köra där det blir 2>1?

Jag stannade en V70 häromdan då han försökte tränga ut mig så jag fick tvärnita. Skällde ut honom och var fan nära att slå honom också, det är såna som du som jag mer än gärna ger fingret för att du gör FEL som inte släpper in folk som ligger i vänster fältet!

E där 2 körfält ska båda utnyttjas, fungerar överallt i världen men tyvär inte i Sverige...

MilleN
30 september 2009 · 9 108 Inlägg

Efter att ha suttit på praktik 9 timmar om dagen i ett par veckor på trafikerade vägar så är det allmänt känt att BMW-förare ofta kör som svin. Dock gör även "svenssonbilar" som saab 9-3 och V70 riktigt störda saker ibland och det känns som att det är en "bara för att dom ska"-attityd när dom ska fram och slänger sig mellan körfält för att tjäna två billängder.

Kort sagt, det finns idioter inom alla bilmärken.

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
30 september 2009 · 3 404 Inlägg

Banan_ skrev:
Du vet kanske inte att man ska tillämpa blixtlåsprincipen? Att varranan bil från vardera körfält ska få köra där det blir 2>1?

Jag stannade en V70 häromdan då han försökte tränga ut mig så jag fick tvärnita. Skällde ut honom och var fan nära att slå honom också, det är såna som du som jag mer än gärna ger fingret för att du gör FEL som inte släpper in folk som ligger i vänster fältet!

E där 2 körfält ska båda utnyttjas, fungerar överallt i världen men tyvär inte i Sverige...

Visst skall blixtlåsprincipen tillämpas, MEN säg att det är kö i höger körfält som går rakt fram och fint flyt i vänster. Då kommer det nån dåre i vänster fält men som ska åka rakt fram i höger fält, kör så långt fram det bara går och tränger sig in istället för att som i princip alla andra ställa sig sist i kön och vänta...

Jag tror det är dom som Volvo_Mannen och jag stör mig på

Rock'n Roll
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
MilleN
30 september 2009 · 9 108 Inlägg

Blixtlåsprincipen ska helst användas när det är kö i båda fälten, det är ingen rättighet att "passa på" att köra om alla och sedan tränga sig in igen är bara dumt, det är ok om man inte hunnit byta körfält i tid kanske men inte att medvetet sätta det i system.

Banan_
30 september 2009 · 120 Inlägg

TenZer skrev:

Banan_ skrev:
Du vet kanske inte att man ska tillämpa blixtlåsprincipen? Att varranan bil från vardera körfält ska få köra där det blir 2>1?

Jag stannade en V70 häromdan då han försökte tränga ut mig så jag fick tvärnita. Skällde ut honom och var fan nära att slå honom också, det är såna som du som jag mer än gärna ger fingret för att du gör FEL som inte släpper in folk som ligger i vänster fältet!

E där 2 körfält ska båda utnyttjas, fungerar överallt i världen men tyvär inte i Sverige...

Visst skall blixtlåsprincipen tillämpas, MEN säg att det är kö i höger körfält som går rakt fram och fint flyt i vänster. Då kommer det nån dåre i vänster fält men som ska åka rakt fram i höger fält, kör så långt fram det bara går och tränger sig in istället för att som i princip alla andra ställa sig sist i kön och vänta...

Jag tror det är dom som Volvo_Mannen och jag stör mig på

Förstår inte vad problemet med att hålla avstånd till framförvarande bil och lite sammarbete skulle skada?
Att inte släppa in bilar som ska in i högra körfältet vid skyltarnas början är ju bara ren idioti!

Att hela tiden slicka den andre i röven och bromsa, gasa, bromsa, gasa slöar ju bara ner hela kön. Lägg bilen i 1-2an tomgång o håll 1-2 bilars avstånd i kön istället, skulle flyta på så himla mycket bättre.

Rquired Allmänt envis
30 september 2009 · 12 512 Inlägg

Så bra, nu har vi snart alla fördommar kring Bmw samlade i en tråd!

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
FireTraXX DFFL
30 september 2009 · 9 020 Inlägg

Banan_ skrev:

TenZer skrev:

Banan_ skrev:
Du vet kanske inte att man ska tillämpa blixtlåsprincipen? Att varranan bil från vardera körfält ska få köra där det blir 2>1?

Jag stannade en V70 häromdan då han försökte tränga ut mig så jag fick tvärnita. Skällde ut honom och var fan nära att slå honom också, det är såna som du som jag mer än gärna ger fingret för att du gör FEL som inte släpper in folk som ligger i vänster fältet!

E där 2 körfält ska båda utnyttjas, fungerar överallt i världen men tyvär inte i Sverige...

Visst skall blixtlåsprincipen tillämpas, MEN säg att det är kö i höger körfält som går rakt fram och fint flyt i vänster. Då kommer det nån dåre i vänster fält men som ska åka rakt fram i höger fält, kör så långt fram det bara går och tränger sig in istället för att som i princip alla andra ställa sig sist i kön och vänta...

Jag tror det är dom som Volvo_Mannen och jag stör mig på

Förstår inte vad problemet med att hålla avstånd till framförvarande bil och lite sammarbete skulle skada?
Att inte släppa in bilar som ska in i högra körfältet vid skyltarnas början är ju bara ren idioti!

Att hela tiden slicka den andre i röven och bromsa, gasa, bromsa, gasa slöar ju bara ner hela kön. Lägg bilen i 1-2an tomgång o håll 1-2 bilars avstånd i kön istället, skulle flyta på så himla mycket bättre.

Att smita före 100 bilar gör att minst 100 personer hamnar en billängd längre bak.
När 100st gör det så tar det lång tid att komma igenom.

Till skillnad mot om alla lade sig i högerfältet när de ser en växande kö, då det hade gått mycket smidigare.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
328cabbish
30 september 2009 · 827 Inlägg

ja tycker att ni ska skapa en tråd om taxi förare!  bmw som volvo förare bläää

Ingen dör oskuld för livet f*ckar oss alla!
Mercedes 320ce "Amg" (1995)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang