JonR skrev:
Hej allihopa! Kul att ni tar er tid att läsa det jag skrev! Med lite tur så räddar det nån att bli lurad!
Tyvärr har jag inte åkt tillbaka för att visa upp att bilen fungerade med att bara byta plats på tändkablarna då det kändes onödigt då både jag o Michael Kejbert och hans mekaniker visste att det var det som var felet! Men ska ta det så fort jag stöter på honom... Är i Arboga ibland o handlar osv så nån gång ska man ta honom på sängen och förhoppningsvis skämma ut honom lite offentligt sådär med att förklara HÖGT o tydligt hur det låg till med den där "topplockspackningen"!
En insändare har man funderat många gånger på men vet inte någon tidning som skulle ta med såpass mycket text som krävs för att förklara situationen!
Ja det är helt sjukt men jag gissar på att det är så här det går till dom flesta gångerna på riktiga bilverkstäder, dom provar helt enkelt, antingen så tjänar dom 5000-10.000kr rakt av för nåt påhittat fel eller så får dom en förbannad kund som oftast inte gör nåt annat än åker därifrån utan att yttra sig!
Det som jag tycker har varit det bästa är att berätta det här för mina kompisar o folk man känner så kommer infon ut i området där P&B Bilservice håller till.. Men enligt min personliga åsikt så ska sånna här människor hängas ut ordentligt, rentav svartlistas så ingen annan kan bli lurad! Borde slås igen med omedelbar verkan om nåt liknande det jag varit med om uppdagas! Rent medvetet och genomtänkt blufferi är vad det handlar om!
Nu när vi ändå är i farten så tar vi den där historian som jag sparat på..
Om vi säger så här, Det här är INTE en självupplevd historia utan en historia som jag fått berättad för mig (dock av en som jag varit kompis med i 20år). Kompisen i fråga hade en Audi som ABS lampan började lysa på! Han lämnade in den på P&B Bilservice i Arboga och fick bilen lagad. Han åkte dit o hämtade bilen och betalade många sköna tusenlappar för byte av ALLA ABSGIVARNA!?!?!?! (Gick alla sönder på en gång?!?!?!) Hur som helst så startade han bilen och åkte därifrån, kom ungefär 100m innan ABS lampan började lysa IGEN!.. Han vänder och åker tillbaka till verkstaden och dom tittar på det och upptäcker en trasig säkring som dom byter , sedan slocknade ABS lampan igen.. Han kommer hem till mig o berättar glatt att dom var JÄTTESNÄLLA som lagade bilen gratis åt honom andra gången då ABSen pajade igen, men första gången hade dom bytt 4st absgivare!... Ni skulle ha sett hans min när jag sa "Du tror inte att det var säkringen som var trasig hela tiden då och inte ABS givarna?"... Då fick han en sån där "Känna-sig-väldigt-blåst min i ansiktet...
Dyraste säkringsbytet jag har hört talas om iaf!
Och NEJ detta är inget skämt! Det är en histora som jag har fått berättat för mig till 100% av en kompis sen 20år tillbaka!
MVH/Jon