2136
Sök

Audi "humlan" A4 Quattro börjar Lite lätt igen

utbildad klant
2 197 Inlägg
19 december 2009
Trådstartare
Porsche_power skrev:
De ser bra ut nu wink vilket jobb du har lagt ner på bilen efter allt som har hänt på den..

Detta ska fortsättas att följas tongue Lycka till wink

Hehe tack:P jo men den måste bli fin igen smile Btw mäki ja jag ahr volt  å oljetemp i mätarhuset vill ni jags ka fota det ?tongue ingen verkar tro mig XD

Mvh O.Frankeståhl

1 867 Inlägg
20 december 2009
Soppatryckmätare är ren waste, även om du byter soppapump så kommer fortfarande regulatorn reglera soppatrycket precis som förut.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

utbildad klant
2 197 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
Koop skrev:
Soppatryckmätare är ren waste, även om du byter soppapump så kommer fortfarande regulatorn reglera soppatrycket precis som förut.

hehe ja men jag kommer väl köpa en valbro regulator, elelr är jag inte med är nu längre XD

för den röda den bara mäter trycket va?  funderar på bara köpa en autobahn ersättningsturbo men dom går inte trycka ut så mycket ur heller sad

Mvh O.Frankeståhl

1 867 Inlägg
20 december 2009
Nejnej, börja inte montera massa såna grejer, original soppatrycksregulator funkar bäst med ditt chip.
En bättre soppapump är alltid bra, men börja inte bråka med trycket.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

utbildad klant
2 197 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
aha för min bil ska egentligen ladda 1,35 nu men orkar fan bara 1,2 så p¨å bsr upptäckte dom att turbon inte orkade stänga ja den där grejjen i avgashuset XD kan ej namn. så tänkte jag fan hade vart kul att iallafall kräma ut 250hk men utan allt för mycket pill. han på bsr sa att det chiippet jag ahr funkar bra med större turbos åxå. du får fan hjälpa mig koop XD

Mvh O.Frankeståhl

Långsam Perfektionist
4 800 Inlägg
20 december 2009
oggy_swe skrev:
Porsche_power skrev:
De ser bra ut nu wink vilket jobb du har lagt ner på bilen efter allt som har hänt på den..

Hehe tack:P jo men den måste bli fin igen smile Btw mäki ja jag ahr volt  å oljetemp i mätarhuset vill ni jags ka fota det ?tongue ingen verkar tro mig XD

Nä men visste inte vilket år det kom bara.  smile

Audiot som råkat ut för Subarusjukan

utbildad klant
2 197 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
Mäki skrev:
oggy_swe skrev:
Porsche_power skrev:

hehe 98 tror ja tongue

Mvh O.Frankeståhl

38 Inlägg
20 december 2009
Du lär sätta på större spridare om du ska trimma bilen! jag fick upp 240 hk  bänkad med dahlbäcks trim då vart de chipp, större turbo, större spridare, E-Prom, sport filter. 3" gren rör enda till rallykatten där efter 2.5".
grym skillnad! rekommenderar starkt att prata med dem om vad du behöver för att trimma din bil!

Olika
907 Inlägg
20 december 2009
Adez skrev:
Du lär sätta på större spridare om du ska trimma bilen! jag fick upp 240 hk  bänkad med dahlbäcks trim då vart de chipp, större turbo, större spridare, E-Prom, sport filter. 3" gren rör enda till rallykatten där efter 2.5".
grym skillnad! rekommenderar starkt att prata med dem om vad du behöver för att trimma din bil!

Chip och Eprom är samma sak!

Mvh
Fredrik

Olika
907 Inlägg
20 december 2009
oggy_swe skrev:
fredriq skrev:
oggy_swe skrev:
Tjosan  har inte kommit så mycket längre på bilen MEN i dag avr jag inne på bsr å fick nytt chip big_smile

210 härliga hästar underhuven. Fett nöjd vart ute provsladdat å det är stor skillnad big_smile

Anyway så går stellan snart på sin ledighet. så han ska köra lite med martins bil sen ska det nog va min tur big_smile så dås ka ni få se lite grejjor.

Sen nu är tanken att jag ska sälja min fiddy ca 9k å lägga på bilen

Så som FMIC Stor Turbo, 3"  downpipe,

Men nu ska jag köpa lite julklappar till bilen så ska bli lite mer mätare vill ha 3 i Astolpen tror jag. men vilka LADD å OilPress men va ska jag ha för tredje? jag vet att jag kommer behöva soppapress sen när jag byte soppa pump. men ja vad tycker ni?

210 hk kan du glömma med originalturbo...

Enligt bsr är det det å dom har ju papper väljer nog lita på det.

Tack mäki men just nu är jag lite osäker på vad jag ska göra. vill endå ha en bil å köra med dagligen å då kankse man inte ska hålla på å trimma en massa yikes men min turbo e ganska slut.

Står lixom i ett dilemma

Kolla kompressormappen för din turbo så ser du snart att den kroknar strax innan 200 hk och alstrar mest värme...

Men det är väl som vanligt, det finns forumhästkrafter och riktiga hästkrafter...

Mvh
Fredrik

59 Inlägg
20 december 2009
oggy_swe skrev:
Mäki skrev:
oggy_swe skrev:

hehe 98 tror ja tongue

Jag har oljetemp på min -97 1.8T smile

utbildad klant
2 197 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
fredriq skrev:
oggy_swe skrev:
fredriq skrev:

210 hk kan du glömma med originalturbo...

Enligt bsr är det det å dom har ju papper väljer nog lita på det.

Tack mäki men just nu är jag lite osäker på vad jag ska göra. vill endå ha en bil å köra med dagligen å då kankse man inte ska hålla på å trimma en massa yikes men min turbo e ganska slut.

Står lixom i ett dilemma

Kolla kompressormappen för din turbo så ser du snart att den kroknar strax innan 200 hk och alstrar mest värme...

Men det är väl som vanligt, det finns forumhästkrafter och riktiga hästkrafter...

Då är det ju Välldigt konstigt att bsr har papper på en bänkad audi med orginal turbo till 209hk.

Men men dom kankse är lögnare va fan vet Jag jag ahr i allafall det chippet så jag drar slutsattsen att min bil ligger nån stanns där omkring, bara för dig att acceptera.

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
20 december 2009
Trådstartare
Nerik skrev:
oggy_swe skrev:
Mäki skrev:

hehe 98 tror ja tongue

Jag har oljetemp på min -97 1.8T smile

Jaså undra varför vissa har det å inte andra XD

ADEZ jag har vart inne lite på deras sida man märker ju lixom att dom et kungar inom audi så klart. men åxå så jäla dyra det är tråkigt.

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
Go kväll Har hänt en hemsk olycka. skulle köra fram å prata med en kompis. å ja jag såg inte att det var snö över en refug så kröde rätt på den sad sån tur var höll tråget å allt men min bakkjol dog sad

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/823025_b4gm9e.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/823027_zehh9m.jpg

Blir så sjukt ledsen på mig själv tycker att konunen borde märkt ut lite tydligare inte så lätt å veta vart ala refuger är. sad

Så nu ska jag inte lgga ett öre till på motorn utan bara få bilen till super bra skick hoppas ni vill följa projektet

Mvh O.Frankeståhl

229 Inlägg
21 december 2009
jag kommer att fortsätta följa projektet.. för jäkla dåligt att refugen inte va uppmärkt:(

utbildad klant
2 197 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
Porsche_power skrev:
jag kommer att fortsätta följa projektet.. för jäkla dåligt att refugen inte va uppmärkt:(

Tack kompis skönt veta big_smile ja men vad ska man göra lixom säkert ingen ide be om ersättning från komunen. Dom komemr säkert hävda jag har sladdat

Mvh O.Frankeståhl

Mr. AUDI !
642 Inlägg
21 december 2009
oggy_swe skrev:
Go kväll Har hänt en hemsk olycka. skulle köra fram å prata med en kompis. å ja jag såg inte att det var snö över en refug så kröde rätt på den sad sån tur var höll tråget å allt men min bakkjol dog sad

http://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/823025_b4gm9e.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/823027_zehh9m.jpg

Blir så sjukt ledsen på mig själv tycker att konunen borde märkt ut lite tydligare inte så lätt å veta vart ala refuger är. sad

Så nu ska jag inte lgga ett öre till på motorn utan bara få bilen till super bra skick hoppas ni vill följa projektet

TRISST o se detta oggy, hände mig oxå, kommunen tar aldrig på sig ansvaret o skyller mest på sportbils ägare bär ansvaret pga att dem kör me sänkningar osv, själv hade ja helt orginala stötdämpare o fjädrar, men fick mig bara en otrevlig kontorsnisse som garva åt mig i telefon efter ja berättat va som hänt o sa lycka till hånande utan anledning o sa att han inte hade tid med mig o la på i örat på mig?.... Dock va jag den som garvade sist när hans bil saknade ngt någon 2dar senare ^^ SMS tjänsten i all ära ;P

Four Rings To Rule Them All!

1 858 Inlägg
21 december 2009
Aj aj, det där ser inte roligt ut sad

Skyline projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=139804
Mina andra projekt (lack m.m): http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=153234
Sponsorer: Dalhems | Göteborgs Solfilmsmontage (Dartsfilmz)

utbildad klant
2 197 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
SibbSon skrev:
oggy_swe skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/823025_b4gm9e.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/823027_zehh9m.jpg

TRISST o se detta oggy, hände mig oxå, kommunen tar aldrig på sig ansvaret o skyller mest på sportbils ägare bär ansvaret pga att dem kör me sänkningar osv, själv hade ja helt orginala stötdämpare o fjädrar, men fick mig bara en otrevlig kontorsnisse som garva åt mig i telefon efter ja berättat va som hänt o sa lycka till hånande utan anledning o sa att han inte hade tid med mig o la på i örat på mig?.... Dock va jag den som garvade sist när hans bil saknade ngt någon 2dar senare ^^ SMS tjänsten i all ära ;P

Haha det sista där fick mig å garva vilket jag behöver nu. men men jag e glad att oljetråg  och sådant höll Lite tur i oturen. men jag å stellan sitter redan å spånar efter nya delar wink så detta kommer nog bli en Jäkligt fin bil till våren kna jag lova smile

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
deamo skrev:
Aj aj, det där ser inte roligt ut sad

Ne sad men man får försöka se det som en början på något bättre:P

Mvh O.Frankeståhl

Sök