2145
Sök

Audi "humlan" A4 Quattro börjar Lite lätt igen

1 858 Inlägg
21 december 2009
oggy_swe skrev:
deamo skrev:
Aj aj, det där ser inte roligt ut sad

Ne sad men man får försöka se det som en början på något bättre:P

Positiv inställning - det kommer man långt på big_smile

Skyline projektet: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=139804
Mina andra projekt (lack m.m): http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=153234
Sponsorer: Dalhems | Göteborgs Solfilmsmontage (Dartsfilmz)

utbildad klant
2 197 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
Deamo Ja man får ju försöka wink

Nu har jag å Deamon spanat lite på nytt till min bil  å jag tor vi båda blev ganska kära i detta

http://www.scstyling.com/ProductPopup.a … 1_1061.jpg

http://www.scstyling.com/ProductPopup.a … 1_1059.jpg

Deamo ska lacka så klart. bara den bästa  duger för Humlan;)  kan avslöja att det lär bli lite kolfiber wink

Så vad tror ni?

Mvh O.Frankeståhl

229 Inlägg
21 december 2009
nja. jag tkr inte så mkt om shogun kittet.. men som sagt "smaken är som baken" så länge du blir nöjd wink

utbildad klant
2 197 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
Hehe sant wink får se hur det blir:P tror med kolfibret å sånt attd et kommer bli KUUUNG tongue

Mvh O.Frankeståhl

229 Inlägg
21 december 2009
ajo de kan ju klart var sant wink

49 Inlägg
21 december 2009
oggy_swe skrev:
Nerik skrev:
oggy_swe skrev:
hehe 98 tror ja tongue

Jag har oljetemp på min -97 1.8T smile

Jaså undra varför vissa har det å inte andra XD

har läst igenom det mesta nu o du verkar vara lite otursdrabbad grabben neutral
men det verkar också vara lite handhavandefel med va? wink

Angående detdär med oljetemp mätarn så har jag inget säkert svar men jag vet att audi bytte elsystem i A4an i början/mitten av -97 så det kanske e något som sitter på dom senare modellerna?.
lärde mig detta då jag köpte en beg. chippad styrbox som suttit i en tidig 97a, passade inte ens nästan i min A4 som e byggd senare 97...

känner igen dendär oturen lite me tongue
min 4a e nämligen lite bucklig o dan efter en renault som ville samköra jämnsides med mig i omkörningsfilen för ett tag sen, det blev lite väl mysig... så den ser inte så kul ut heller för tillfället
(plåtjobb fram, någon form av kompensation för fälgen HF och omlack från bakdörr och framåt kommer i början av januari *suck* är det så svårt att slänga ett öga bakåt innan man påbörjar omkörning?)

hur som helst håll humöret uppe nu bara,
motivationen kommer tillbaka när delarna börjar komma på plats tro mig ^^
(har ett projekt i garaget me o ju mer delar man får dit desto mer vill man få klart tongue)

Du kommer ha en grym bil till sommaren cool
kommer lätt att följa detta och slänga in ett betyg när allt e klart wink

hang in there! big_smile

//Ugge

918 Inlägg
21 december 2009
oggy_swe skrev:
Go kväll Har hänt en hemsk olycka. skulle köra fram å prata med en kompis. å ja jag såg inte att det var snö över en refug så kröde rätt på den sad sån tur var höll tråget å allt men min bakkjol dog sad

http://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/823025_b4gm9e.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/823027_zehh9m.jpg

Blir så sjukt ledsen på mig själv tycker att konunen borde märkt ut lite tydligare inte så lätt å veta vart ala refuger är. sad

Så nu ska jag inte lgga ett öre till på motorn utan bara få bilen till super bra skick hoppas ni vill följa projektet

Synd att det hände sad
Senast redigerat av Ante90 (21 december 2009)

utbildad klant
2 197 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
_Ugge_ skrev:
oggy_swe skrev:
Nerik skrev:

Jag har oljetemp på min -97 1.8T smile

Angående detdär med oljetemp mätarn så har jag inget säkert svar men jag vet att audi bytte elsystem i A4an i början/mitten av -97 så det kanske e något som sitter på dom senare modellerna?.
lärde mig detta då jag köpte en beg. chippad styrbox som suttit i en tidig 97a, passade inte ens nästan i min A4 som e byggd senare 97...

min 4a e nämligen lite bucklig o dan efter en renault som ville samköra jämnsides med mig i omkörningsfilen för ett tag sen, det blev lite väl mysig... så den ser inte så kul ut heller för tillfället
(plåtjobb fram, någon form av kompensation för fälgen HF och omlack från bakdörr och framåt kommer i början av januari *suck* är det så svårt att slänga ett öga bakåt innan man påbörjar omkörning?)

(har ett projekt i garaget me o ju mer delar man får dit desto mer vill man få klart tongue)

hang in there! big_smile

//Ugge

He ja har otur i perioder på nått sätt XD  Kan nog stämma som du säger för inte alla 97or har dom mätarna.
Tackö för dom snälla orden, man behöver vekligen sånt i bland big_smile kul att du ska följa det hela ska dra i gång så fort jag kan men allt.

Ante90 Ja vist avr det synd men inte mycket göra åt nu kan nästan sätta mina pengar på att jag inte är den enda som kommer träffa dom refugerna. Nu äre brara kämpa på. bilen ska vara klar inför alla träffar som kommer 2010

Mvh O.Frankeståhl

918 Inlägg
21 december 2009
oggy_swe skrev:
_Ugge_ skrev:
oggy_swe skrev:

hang in there! big_smile

//Ugge

He ja har otur i perioder på nått sätt XD  Kan nog stämma som du säger för inte alla 97or har dom mätarna.
Tackö för dom snälla orden, man behöver vekligen sånt i bland big_smile kul att du ska följa det hela ska dra i gång så fort jag kan men allt.

Ante90 Ja vist avr det synd men inte mycket göra åt nu kan nästan sätta mina pengar på att jag inte är den enda som kommer träffa dom refugerna. Nu äre brara kämpa på. bilen ska vara klar inför alla träffar som kommer 2010

Körde på en sten och en bit av min framskärm sprack så nu får jag se till att införhandla en XC front smile. kämpa på nu, ska bli kul om jag får se din bil 2010 nånstans smile

38 Inlägg
21 december 2009
fy fan du har nog mest otur fan! men som vi vet så fixar du de där tillslut med! haha!

ja fan dalbäcks är lite dyra! men de är de värt! big_smile hihi

38 Inlägg
21 december 2009
fredriq skrev:
Adez skrev:
Du lär sätta på större spridare om du ska trimma bilen! jag fick upp 240 hk  bänkad med dahlbäcks trim då vart de chipp, större turbo, större spridare, E-Prom, sport filter. 3" gren rör enda till rallykatten där efter 2.5".
grym skillnad! rekommenderar starkt att prata med dem om vad du behöver för att trimma din bil!

Chip och Eprom är samma sak!

haha oj tänkte för mycket på chip så skrev de två gånger fast olika namn!

Olika
907 Inlägg
21 december 2009
Men vad har du i refugen att göra?
Det är väl klart som korvspad att inte kommunen kan märka ut alla dolda "hinder" när det ligger ett snötäcke över stan?

Anpassa bilen och körningen efter vädret, flytta nånstans där det inte finns snö annars!

Mvh
Fredrik

2 638 Inlägg
21 december 2009
Riktigt otur du har, först fronten och så nu detta sad Kommer iallafall fortsätta följa projektet, hoppas på mindre otur i framtiden smile
Senast redigerat av -Akerfeldt- (21 december 2009)

utbildad klant
2 197 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
Tack för alla goa komments kul folk stödjer en smile

Frediq. tycker du har en dålig inställning nu var det så bilen INTE var anpassad för snö jag ahr varken pengar tid ork eller lust för att varje vinter bygga om bilen till en orginal igen.
Har inte heller pengar för köpa en vinter bil. 
Sen fattar jag väl åxå att komunen inte kna märka ut ALLA hinder men ett sådant som jag träffa borde dom verkligen märka ut jag lär INTE vara den enda som träffar den i vinter.
Tack för din åsikt men ska du hålla påså där å bete dig på det viset kan du hålla dina åsikter för dig själv! tack

Mvh O.Frankeståhl

Olika
907 Inlägg
21 december 2009
oggy_swe skrev:

Frediq. tycker du har en dålig inställning nu var det så bilen INTE var anpassad för snö jag ahr varken pengar tid ork eller lust för att varje vinter bygga om bilen till en orginal igen.
Sen fattar jag väl åxå att komunen inte kna märka ut ALLA hinder men ett sådant som jag träffa borde dom verkligen märka ut jag lär INTE vara den enda som träffar den i vinter.
Tack för din åsikt men ska du hålla påså där å bete dig på det viset kan du hålla dina åsikter för dig själv! tack

Jag försöker bara få dig att förstå att man bör se ett problem från olika synvinklar och inte bara sätta sig själv i första rummet, men det är sånt som kommer med åldern...

Du har ju inte ens presterat en bild på refugen så vi vet kommunens förutsättningar tex.

Mvh
Fredrik

1 867 Inlägg
21 december 2009
Nu var ju inte ens nämnda refug på kommunens mark, utan på willys parkering, så är det nån du ska klaga på så är det willys.
Hur som helst, det var synd att det blev som det blev, men du och stella löser det här enkelt wink

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
21 december 2009
du får köra lite lungare börjar bli lite mkt skador på bilen wink
drygt och laga allt hela tiden wink

207 Inlägg
21 december 2009
Va fan tongue E Baken med spräckt nu tongue

Du har inte Lycka med dej på din sida......

jag e Glad att Fronten inte var monterad wink

utbildad klant
2 197 Inlägg
21 december 2009
Trådstartare
fredriq skrev:
oggy_swe skrev:

Jag försöker bara få dig att förstå att man bör se ett problem från olika synvinklar och inte bara sätta sig själv i första rummet, men det är sånt som kommer med åldern...

Du har ju inte ens presterat en bild på refugen så vi vet kommunens förutsättningar tex.

Har vekrligen inte satt mig själv första rummet. Men du verkar ha svårt inse fakta att Nu Äger jag en sådan här bil å det e jag glad över. sen att detta hände ja synd, bara att laga, så sluta med dina komments!

Haha ne coop jag känner mig otroligt klantid men skit samma detta leder bara till den bättre . annars hade jag nog aldrig orkat ta tag i det med baken.

HAHA ja martin NU börjar jag bli pisst tongue tänker inte montera på något av den andra förens snön är väck å våren på G

Mvh O.Frankeståhl

utbildad klant
2 197 Inlägg
22 december 2009
Trådstartare
Go kväll på er alla!

Jag vill bara säga att somd et ser ut nu så skiter jag i kjolarna från lostboy å kör på exakt samma jag hade.
Fast jag måste ändra lite på det hela så tänker spackla i hop allt vad tror ni om det?

Sen fick jag julklapp från realcar i dag smile efter som jag e stygg pojke så öppna jag bumms;)

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/823756_ye5nj7.jpg
oilpress big_smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/32819/823757_raoqa5.jpg
Woho SS big_smile

KÖpte ss mest för Mäki prata gott om den å han har alltid vart en stor förebild för mig så smile

Ska bli spännande få i hop den. big_smile

God jul på er alla:)

Mvh O.Frankeståhl

Sök