2682
Sök

Audi "humlan" A4 Quattro börjar Lite lätt igen

Audi racing
634 Inlägg
14 oktober 2010
oggy_swe skrev:
Gott folk jag måste återigen skriva tongue

Jag har slitit å ringt Allt å alla efter grenrör men INGEN har. så nu fixar Dalhems ett från us  hade jag tänkt:P

Då är frågan är jag så fräck att jag ska ha toppmonted tongue det är lite badas på en a4 wink

Eller ska jag köra sidomonterad? finns några för nackdelar? snälla gör mitt dilemma lättare:P

Liiiite osäker på om huven går igen med toppmounted det är en liten nackdel

jag hade kört top då de räcker du tar bort luftburken och dyligt och drar lyftfiltret nere vid kofångaren istället.
Senast redigerat av street_racing_90 (14 oktober 2010)

utbildad klant
2 197 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
street_racing_90 skrev:
oggy_swe skrev:

Jag har slitit å ringt Allt å alla efter grenrör men INGEN har. så nu fixar Dalhems ett från us  hade jag tänkt:P

Då är frågan är jag så fräck att jag ska ha toppmonted tongue det är lite badas på en a4 wink

Eller ska jag köra sidomonterad? finns några för nackdelar? snälla gör mitt dilemma lättare:P

jag hade kört top då de räcker du tar bort luftburken och dyligt och drar lyftfiltret nere vid kofångaren istället.

Kan ju säga luftbruken har jag aldrig haft men förstår vad du menar. Känns som downpipen blir lite finare å rakare åxå.

Mvh O.Frankeståhl

Audi racing
634 Inlägg
14 oktober 2010
oggy_swe skrev:
street_racing_90 skrev:
oggy_swe skrev:

Kan ju säga luftbruken har jag aldrig haft men förstår vad du menar. Känns som downpipen blir lite finare å rakare åxå.

ja de kommer bli mycket snyggare och lättare att pilla med om något går fel. de e så jag ska bygga på min
Senast redigerat av street_racing_90 (14 oktober 2010)

utbildad klant
2 197 Inlägg
14 oktober 2010
Trådstartare
street_racing_90 skrev:
oggy_swe skrev:
street_racing_90 skrev:

ja de kommer bli mycket snyggare och lättare att pilla med om något går fel. de e så jag ska bygga på min

Sant tongue får se vad det kostar ta hem skiten bara big_smile

Mvh O.Frankeståhl

Audi racing
634 Inlägg
14 oktober 2010
oggy_swe skrev:
street_racing_90 skrev:
oggy_swe skrev:

Sant tongue får se vad det kostar ta hem skiten bara big_smile

ja hoppas de blir lagom billit och bra smile

German Engineering
9 083 Inlägg
15 oktober 2010
Hur går det wink

Mvh

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

1 867 Inlägg
15 oktober 2010
Går inte huven att stänga så....

http://www.transportbilsguiden.se/img/vinkelslip_516px.jpg

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

utbildad klant
2 197 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
hehe Koop Helt rätt;) grenröret gick på 4500kr yikes galet. känner mig lite sådär paff nu:P vet inte om man ska vänta med det å byta kopplingen å svänghjulet först.

Mvh O.Frankeståhl

1 867 Inlägg
15 oktober 2010
Pengar väl satsade tycker jag, kinagrenrör är ju sådär.

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Jlmmy
15 oktober 2010
Håller med, 4500:- för ett grenrör är ju inga pengar smile
Lönar sig med kvalite i längden spec på grenrör då "billig shit" kan spricka/inte vara plan vid flänsen osv...

Kul att du inte ger upp hoppet om Audin, jobba på Oscar! smile

mvh

utbildad klant
2 197 Inlägg
15 oktober 2010
Trådstartare
Ne håller med er alla såklart. detta är ordentliga grejjor som håller måttet, tänekr inte hålla på krångla med massa som pajjar hela tiden.
Tack jimmy ne skam den som ger sig wink

Mvh O.Frankeståhl

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
15 oktober 2010
toppmonted är ju bra mkt enklare & framför Ser myyycket trevligare ut !
Go for topp!

C H E V R O L E T <3

utbildad klant
2 197 Inlägg
16 oktober 2010
Trådstartare
Children-Of-Bodom skrev:
toppmonted är ju bra mkt enklare & framför Ser myyycket trevligare ut !
Go for topp!

jag håller nog med alltså. för det första ja dete snyggt som fan när man öppnar huven;) men sen är det massa goa fördelar med att man kommer åt allt så lätt osv big_smile tack

Mvh O.Frankeståhl

German Engineering
9 083 Inlägg
18 oktober 2010
Hur går det med Audin smile

Mvh

utbildad klant
2 197 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
CarpeDiem skrev:

Mvh

Tja jag har satt bygger på paus lite bara. fick nytt garage i dag vilket känns bra flyttar in under november så kommer inte bygga elelr göra något med bilen förens den är inne:P
det tror jag nog alla här förstår. jag lovar det kommer dra i gång till 1000% så fort den är inne wink

Mvh O.Frankeståhl

Tangentbordsriddare
1 825 Inlägg
19 oktober 2010
kul med nytt garage smile du får lägga upp bilder på't sen! :p

Stolt EVO ägare
584 Inlägg
19 oktober 2010
oggy_swe skrev:
CarpeDiem skrev:

Mvh

Tja jag har satt bygger på paus lite bara. fick nytt garage i dag vilket känns bra flyttar in under november så kommer inte bygga elelr göra något med bilen förens den är inne:P
det tror jag nog alla här förstår. jag lovar det kommer dra i gång till 1000% så fort den är inne wink

Får man fråga vart du fixat garage, är de på de förra eller ett helt nytt?

Mitt Projekt -> Mitsubishi Evo I

utbildad klant
2 197 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
nej inte tillbaka till tard då jag tycker det är lite för stökgit där tyvär:P kommer bilder så fort det är tömt å klart för flyttas in wink

Mvh O.Frankeståhl

German Engineering
9 083 Inlägg
19 oktober 2010
oggy_swe skrev:
CarpeDiem skrev:

Mvh

Härligt med garage smile Fixa bilder sen när du har tid big_smile

Mvh

utbildad klant
2 197 Inlägg
19 oktober 2010
Trådstartare
CarpeDiem skrev:
oggy_swe skrev:
CarpeDiem skrev:

Mvh

Härligt med garage smile Fixa bilder sen när du har tid big_smile

Mvh

Absolut ha lite is i magen nu bara gott folk;) tar lite tid innan det är inflytt tongue

Mvh O.Frankeståhl

Sök