1836
Sök

Nissan 200sx s13 den GROENE [Projekt 2011-2012 startat]

R1 driver!
5 128 Inlägg
16 november 2010
Har helt missat att du fixat bilderna! Men kul att se att du har börjat få fart på byggandet! smile Och kjolarna ser ut att kunna passa grymt bra på bilen!

Och btw, snygga repor i cylinderloppen wink

Gotlänning på drift.. Konstant!
1 325 Inlägg
16 november 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Har helt missat att du fixat bilderna! Men kul att se att du har börjat få fart på byggandet! smile Och kjolarna ser ut att kunna passa grymt bra på bilen!

Tack! Hehe.
Jo, nu kommer jag ligga i ett par dagar fram till det är ekonomin som bestämmer då det kommer ta stopp ett tag då det blir farsgubben som får stå för allt i vinter tongue

Haha aa jo visst, blocket ska snart iväg på borrning, väntar bara på att gubben ska ringa mig så åker blocket iväg.

Mvh

R1 driver!
5 128 Inlägg
16 november 2010
LINGSTROM skrev:
_DamnIt skrev:

Tack! Hehe.
Jo, nu kommer jag ligga i ett par dagar fram till det är ekonomin som bestämmer då det kommer ta stopp ett tag då det blir farsgubben som får stå för allt i vinter tongue

Haha aa jo visst, blocket ska snart iväg på borrning, väntar bara på att gubben ska ringa mig så åker blocket iväg.

Mvh

Det är nu du önskar att din pappa va rikast i världen då va så du kunde bygga som en galning? wink

Härligt! smile Får hoppas dom inte är för djupa så du inte behöver ta allt för mycket!

1 325 Inlägg
16 november 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
LINGSTROM skrev:
_DamnIt skrev:

Tack! Hehe.

Mvh

Det är nu du önskar att din pappa va rikast i världen då va så du kunde bygga som en galning? wink

Härligt! smile Får hoppas dom inte är för djupa så du inte behöver ta allt för mycket!

Haha oh ja, hade varit fint med ett jobb dock så man kunde stå för allt själv.
Blir att jobba ihjäl sig nästa sommar istället så man kan betala av lånet till farsan ^^

Nä så djupa är dom inte, blir ÖD kolvar iaf!

Mvh

R1 driver!
5 128 Inlägg
16 november 2010
LINGSTROM skrev:
_DamnIt skrev:
LINGSTROM skrev:

Tack! Hehe.

Mvh

Blir att jobba ihjäl sig nästa sommar istället så man kan betala av lånet till farsan ^^

Mvh

Helt klart skönast om man kan stå för allt själv smile Men tur iaf att ni lyckats med en tillfällig lösning! smile

Det är skönt, hoppas du får fixat blocket snart då smile

1 325 Inlägg
16 november 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
LINGSTROM skrev:
_DamnIt skrev:

Mvh

Helt klart skönast om man kan stå för allt själv smile Men tur iaf att ni lyckats med en tillfällig lösning! smile

Det är skönt, hoppas du får fixat blocket snart då smile

Absolut smile
Det hoppas jag med.

Återkommer med update imorrn!

Mvh

83 Inlägg
16 november 2010
Ska följas, keep it up! smile
kolla gärna in min evo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194648

1 325 Inlägg
16 november 2010
Trådstartare
Palme13 skrev:
Ska följas, keep it up! smile
kolla gärna in min evo http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=194648

I will big_smilebig_smile

Mvh

1 325 Inlägg
17 november 2010
Trådstartare
Varit och fixat lite med bilen idag och fått en dörr perfekt.
Bilen har blivit påbackad när föregående ägare hade bilen och då trycktes tröskeln samt plåten där gångjärnen sitter till dörren in.

Jag gjorde temporära lösningar förra vintern då jag inte hade någon tid över till att fixa detta och visste att jag skulle behöva lackera å fixa med bilen igen eftersom ett kjolpaket var ett måste.

Nåväl, jag och pappa riktade och fixade idag så nu är det perfekt och sidokjol ligger fritt från dörren och dörren följer alla linjer! (Y)
Fixade även med min vinterbil idag, lägger inte upp några bilder på vinterbilen än då den inte riktigt är klar.

Aja här är lite bilder på vad jag gjort med flerhundran idag:

Här riktas det för fullt
http://data.fuskbugg.se/dipdip/IMG_0856.JPG

Här ser man hur plåten blivit intryckt om man kollar på det undre gångjärnet
http://data.fuskbugg.se/dipdip/IMG_0862.JPG

Och såhär bra blev det:
http://data.fuskbugg.se/dipdip/IMG_0870.JPG

Juste, hjälpte även min polare med sin s13 då avgaset brast helt plötsligt vid anslutningen till turbon :S
Haha helt sjukt att godset bara kan spricka sådär, nåväl nu är det iaf ny anslutning dit svetsad och ett flexrör är även monterat på avgaset då det var stum monterat innan (troligtvis det som var orsaken till det som hände)
http://data.fuskbugg.se/dipdip/_IMG_0809.JPG

Uppdaterar så fort jag gjort något mer med bilen såklart!
Finns dock inte så mkt mer jag kan göra just nu då kontot är tomt...
MEN imorgon ska jag ringa till killen som ska borra blocket och kolla när han kan å om han kan få tag på smidda öd kolvar.
Tänkte borra 1mm så det blir 1mm öd kolvar!!

Mvh

R1 driver!
5 128 Inlägg
17 november 2010
Skönt att få skadan fixad ordentligt till slut! Tar emot att göra det, men blir så grymt mycket bättre smile

1 325 Inlägg
17 november 2010
Trådstartare
_DamnIt skrev:
Skönt att få skadan fixad ordentligt till slut! Tar emot att göra det, men blir så grymt mycket bättre smile

Ja verkligen, dörren har varit helt fel justerad pga av skadan så det var verkligen ett måste och att veta att jag gjort ett "dåligt" arbete sved bara ännu mer...

Nåväl, nu är det fixat iaf och jag bestämde mig även för att kjolarna limmas fast när allt är lackerat, annars måste dörrarna monteras av vid lackering vilket jag inte orkar... tongue

Mvh

1 325 Inlägg
19 november 2010
Trådstartare
Fick tag på killen som ska borra mitt block igår (Torsdag).
Han kan även fixa ÖD kolvar, dock inte smidda men det duger gott och väl med "vanliga" i mitt tycke och för det priset blir det perfekt.

För en arbetslös ungdom är allt som är billigare det bättre alternativet wink
Nåväl, skall slå en pling till honom igen på Måndag och kolla av om han även kan fixa vev/ramlager samt hel packningssats till motorn.

Ska försöka övertala farsan att låna ut pengar till Steg3 trim med annars får det vänta till Våren.
Lack beställer jag i början på nästa år, så lackeras bilen så fort som möjligt innan motorn hinkas ner.

Mvh

2 077 Inlägg
19 november 2010
Blir najs se denna på Wangan Meet big_smile
Lycka till nu!

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

Hjultomte
1 500 Inlägg
19 november 2010
Tänkte bara säga att se till så att framdörren ligger jämnt med helst liiiite innanför framskärmen samt att den ska ligga helst lite utanför bakskärmen tongue  Behöver inte vara synligt men bara så du känner det så du inte får fula stenskott på kanterna big_smile

Ser sketa bra ut annars.. big_smile
Senast redigerat av TooS (19 november 2010)

Min bil går inte för sakta. Bara inte snabbt nog!!!

7 120 Inlägg
19 november 2010
Gött! Kommer bli riktigt bra smile Smidda saker är ju alltid fint, men inte nödvändigt. Finns många med steg 3 som kör med OEM och det håller wink

1 325 Inlägg
19 november 2010
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:
Blir najs se denna på Wangan Meet big_smile
Lycka till nu!

Hehe, ofc! smile
Något datum satt?

TooS skrev:
Tänkte bara säga att se till så att framdörren ligger jämnt med helst liiiite innanför framskärmen samt att den ska ligga helst lite utanför bakskärmen tongue  Behöver inte vara synligt men bara så du känner det så du inte får fula stenskott på kanterna big_smile

Ser sketa bra ut annars.. big_smile

Det gör den wink
Tack för tipset iaf!

Aerodynamik skrev:
Gött! Kommer bli riktigt bra smile Smidda saker är ju alltid fint, men inte nödvändigt. Finns många med steg 3 som kör med OEM och det håller wink

Oh ja, det hoppas jag med.
Jo det gör ju de, många som kör med orörda bottendelar med Steg3 trim utan problem.
Men jag får se om det ens blir Steg3 trim, time will tell wink

Mvh

366 Inlägg
19 november 2010
Blir ju riktigt bra ju smile

1 325 Inlägg
19 november 2010
Trådstartare
ZyclonE skrev:
Blir ju riktigt bra ju smile

Tack du! smile
Ska bli kul att se om jag får ihop allt igen haha ^^

2 077 Inlägg
19 november 2010
Japps den 28e Maj smile

Wheel hoe and proud of it.
Rays/Work/SSR/HRE/BBS/Enkei - Stay legit and don't buy shit!

1 325 Inlägg
19 november 2010
Trådstartare
JDMCRAZE skrev:
Japps den 28e Maj smile

Gott!
Ska försöka få med mig en polare till mig som även han kör s13. wink)

Mvh

Sök