6915
Sök

Hur mycket akn man ladda en s40 utan att bilen dör? Vad är max utan att motorn dör!

163 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
tänkte byta till större turbo

Hur tänkte du nu?!
423 Inlägg
8 oktober 2009
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 1#p1247521

Där finns rätt mkt bra läsning om s/v40

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
8 oktober 2009
Laddtryck är ju fortfarande laddtryck oavsett om du monterar en större turbo. Och med det menar jag att det är ställbart.
Så bara för att du monterar en större turbo så behöver du ju inte maxa den. Snarare maxa den som du redan har. Tänk även på att om du ska gå upp i storlek på turbon så får du oftast slöare respons.
Ska du ladda på mer behöver du förmodigen även byta spridare, montera bättre intercooler osv osv.. Sen vet jag inte vad volvomotororna klarar av i effekt.
Jag tycker du ska prata med någon erkänd firma inom volvotuning så att du kan få bättre hjälp i ämnet.

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 oktober 2009
V-tec skrev:

vad för motor? finns allt från 1.6bensin till 2.5liters T5 eller diesel med för den delen.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

163 Inlägg
8 oktober 2009
Trådstartare
torpis skrev:
V-tec skrev:

vad för motor? finns allt från 1.6bensin till 2.5liters T5 eller diesel med för den delen.

det handlar om en 2.0 T

10 287 Inlägg
9 oktober 2009
Vad har du gjort mer åt den och vad är "en större turbo"?
Hur hade du tänkt göra för att få den att ladda mera?

/Göran

V-tec skrev:
det handlar om en 2.0 T

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

JT-RaceTuning.se
49 Inlägg
9 oktober 2009
Det bästa man kan göra är att kolla upp med en bredbandslambda och ev avgastemp för att se hur långt man kan gå... Det kan bero på många faktorer blandannat luftfilter, avgas system och chip/sprut osv...

Skicka ett PM om du vill ha hjälp med detta smile

//OxieJP

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 oktober 2009
V-tec skrev:
torpis skrev:
V-tec skrev:

det handlar om en 2.0 T

Fas 1 eller fas 2?  sen är det bara att läsa i motordatatråden om vad motorn håller för.

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

163 Inlägg
9 oktober 2009
Trådstartare
jag har fas 1. 99 års modell. jag vet inte min turbo ger inte den efekt en turbo ska ge känns det som den är chippad med steg 1. men jag tänkte kolla om jag kan montera en större turbo för jag har den lilla t12 snurran. tänkte om man byter till större och mappar den så bilen får rätt soppa flöde och en annan intercooler skulle det hjälpa?

Forummoderator
10 576 Inlägg
9 oktober 2009
lääääs motordatatråden

Sök