3347
Sök

Volvo 940 gl Har fått felkod, Någon som kan volvo?

369 Inlägg
17 oktober 2009
Trådstartare
Jaha det visste jag inte om, vart nånstans sitter den, eller det kanske man ser då man kollar på slangarna?

Avant för varje slant.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
17 oktober 2009
Du har en slang som går från insuget och ned och en som får från vevhusventilationen och upp. Båda är typ 1.5 - 2 cm i diameter. De möts på mitten under insuget rätt nära torpedväggen. Har för mej att de går en tredje slang dit också, den är tunnare. Iaf så möts de i någon form av t-koppling och i den så sitter de ett filter som brukar klagga igen. Ta bort den och rengör slangarna.

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

369 Inlägg
21 oktober 2009
Trådstartare
Har valt att prioritera fel grejer på denna bil. Tog och fixade ljudet i bilen, varför jag inte kollade upp detta istället är en bra fråga, antar att jag gillar sådana jobb mer tongue. Hur som helst så har jag äntligen fått tag på min volvo kunninga kompis, och har fått följande svar: "Eftersom bilen inte alltid rycker och ryker så bör det inte vara topplockspackningen eller ventiltätningarna som gått, för annars skulle bilen gå dåligt hela tiden, varm som kall. Oftast då det är sådana här typer av problem brukar det vara något riktigt enkelt, i ditt fall tror jag att du vevhusventilationsfiltret har satt sig igen, ta ur den och rengör det"
     Så visst skulle jag börjat med det, men jag rengör den imorgon och återkommer med resultat. Om det är så enkelt som det så har jag gjort ett bra köp, till och med mitt bästa hittils så man får väl hoppas på det bästa. Nu när jag kört lite med den så märker jag att om man tar det lungt med den så rycker den kanske 1 gång per 15-20min vilket inte alls är farligt, dock har jag upptäckt en oljepöl under bilen, men det ser ut att komma från oljefiltret, kanske övertryck. Men det byter jag också.

Avant för varje slant.

Sheik Yerbouti
1 899 Inlägg
21 oktober 2009
Gör så! Man ska ju alltid börja i enklaste och billigaste änden smile

"Vi er dem de andre ikke må lege med".
m5portal.com
m3portal.com

Sök