NYA LAGEN 2010, vilka kommer köpa ny regskylt?

turboforssen Telge Drifting Team
2 januari 2010 · 5 398 Inlägg

Opelmadness skrev:

Clintan_86 skrev:
Har beställt nya skyltar, nu ligger dem här hemma och bara väntar på att få åka på bilen när den väl ställs på smile
Funderar dock på om man ska ha någon rolig text på regplåtshållaren ? Någon som har något kul förslag.. ?

Beställa nya skyltar får www.transportstyrelsen.se kostar 80kr/skylt smile
Mvh

http://www1.garaget.org/gallery/archive … -49519.jpg wink cool

ha ha ha tongue

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/
Volvo 960 (1991)
Volvo v70 (1997)
martinn
2 januari 2010 · 2 624 Inlägg

Bjork skrev:

martinn skrev:
Tänkte ta bort märket senare idag. Hur gör man det lättast utan att repa skylten? Hade en ide om att använda skrapan man har till spisar med glashäll sen skrapa bort alla utom en och den har jag bromsrengöring o trasa/använda skrapan till det också. Vad tror ni? Är det enklast eller finns det enklare sätt? smile

Vet du vad jag tror (och rekommenderar) det är att hämtar ditt papper med behörighetskoden,
går in på http://www.transportstyrelsen.se/ och spenderar hela 60kr till en ny skylt (eller om det var höjt till 100kr nu..) så slipper du skitjobbet wink

Mvh

Haha ja iofs så kan man också göra men kul och pilla lite själv också big_smile

Volvo S60 2,5T Summum "S60n" (2005)
Clintan_86 Elektiker ;)
2 januari 2010 · 403 Inlägg

Opelmadness skrev:

Clintan_86 skrev:
Har beställt nya skyltar, nu ligger dem här hemma och bara väntar på att få åka på bilen när den väl ställs på smile
Funderar dock på om man ska ha någon rolig text på regplåtshållaren ? Någon som har något kul förslag.. ?

Beställa nya skyltar får www.transportstyrelsen.se kostar 80kr/skylt smile
Mvh

http://www1.garaget.org/gallery/archive … -49519.jpg wink cool

Ha ha ha !
Vill ju inte skapa mig ovänner i trafiken tongue
"Ehh.. Wtf is ECO-driving" har jag sett.. lite kul men smile

Opelmadness German cars, quality and beyond
2 januari 2010 · 8 197 Inlägg

Elda skrev:

turboforssen skrev:

Opelmadness skrev:

http://www1.garaget.org/gallery/archive … -49519.jpg wink cool

ha ha ha tongue

lol Jadu jag säger då det.. Om man måste sjunka så lågt för att smutskasta saab turbo så säger det mer om bilarna wink

Har haft den modell på dekal på mina bilar sen 1994 då jag körde Volvo, så den sitter mest för tradition... Inget personligt mot saab. smile

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
BMW 528iA "Långmilaren" (1999)
Renault Laguna GrandTour Privilége "Baguettexpressen" (2002)
sirmiro Double-Unicorn Rider
2 januari 2010 · 2 486 Inlägg

Skyltarna är inte så gamla så det ska nog gå bra att skrapa bort. Möjligen om man ska sätta den på något annat sätt så man slipper skruvhål. big_smile

KBerglund Bilskadeentusiast
2 januari 2010 · 291 Inlägg

Har inte läst hela tråden men det verkade väldig oklart på förstasidan.
kontrollmärket försvinner.
Det är klart man ska ta bort sitt gammla nu. big_smile

Dock hittade jag ingen info om ny skytar. Är dock sugen på skyltar utan mellanrum och eu-märke big_smile

Text från http://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyh … d-ar-over/

Kontrollmärkets tid är över
I mer än tre årtionden har kontrollmärket satt färg på svenska registreringsskyltar. Den 1 januari 2010 förpassas märket till den svenska fordonshistorien, efter ett regeringsbeslut under hösten.

Borttagandet gör det enklare för fordonsägarna samtidigt som kostnader och administration minskar för näringslivet och staten. Kontrollmärket var en bra lösning och det har fungerat i över 30 år, men med dagens teknik finns det bättre lösningar. Vägtrafikregistret är tillgängligt 24 timmar om dygnet och Polisen kan göra fordonskontroller direkt mot registret.
Sista utskicket den 18 december

Redan före årsskiftet påbörjas avvecklingen av systemet. De sista märkena skickas ut idag den 18 december. Därefter bedöms de inte hinna fram inom rimlig tid för att fylla någon funktion. Fordonsägare som betalar in sin fordonsskatt efter den 17 december kommer följaktligen inte att få något kontrollmärke.
Avställning och påställning som vanligt

Precis som förut kan man ställa av ett fordon som inte används. Enda skillnaden är att någon skrapkod från kontrollmärket inte kommer att behövas efter den 31 december 2009. Det räcker med behörighetskoden från registreringsbeviset eller en e-legitimation.

Läs mer om avställning och påställning
Gamla märken får sitta kvar

Kontrollmärket har fungerat som tecken på att fordonsägaren har en giltig trafikförsäkring, att fordonsskatten är betald och att fordonet har godkänts vid besiktning. Det gamla märket får sitta kvar på registreringsskylten efter årsskiftet, men det fyller inte längre någon funktion.

Senast redigerat av KBerglund (2 januari 2010)

doch Avstängd
2 januari 2010 · 268 Inlägg

Kom just på att de kommer bli förjävla fräsht när man har en skylt med egen text! wink

Lätt jag ska skaffa en skyllt med egen text då! smile

Demirish _-^-|-^-_ Då har man gått i pappas fotspår och första sportbilen blev en 3,5 liter BMW.. ^^,... Pappas 635 vs Min 335 <3
Bjork OEM <3
3 januari 2010 · 6 957 Inlägg

doch skrev:
Kom just på att de kommer bli förjävla fräsht när man har en skylt med egen text! wink

Lätt jag ska skaffa en skyllt med egen text då! smile

Indeed wink Har beställt en personlig framskylt till som ska få sitta ibak så slipper man den fula försänkningen smile

OEM <3
sandin_90 Truck Drivers Move The Nation!
3 januari 2010 · 350 Inlägg

kommer inte köpa ny! Tänker ha skattemärket kvar så länge bilen lever! Jävla skit påhitt! Skattekvitto är snyggt, det är en utmärkelse, som ett dipolm för att bilen klarat SBPs höööga krav..
Och nu så kommer man ju få länsman upp bakom så fort man är ute å åker.. sad

----------------Våga Vägra Volvo----------------
Tubbex
3 januari 2010 · 1 517 Inlägg

Om man ska ta bort skattemärket ska ni ha tomt där, eller sätta dit nån dekal?smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
ExXtr3me Kiss my palewhite ass
4 januari 2010 · 1 898 Inlägg

Tubbex skrev:
Om man ska ta bort skattemärket ska ni ha tomt där, eller sätta dit nån dekal?smile

funderar på samma sak, undrar vad fan man ska ha där eller så ska man inte har någonting! ;D

Tror mest på att jag ska ha det rent där iallafall!

Alltid Oavsett
Förevigt Djurgården
_Tony_ ???
4 januari 2010 · 661 Inlägg

blir helt klart nya plåtar utan S-märket till nya lacken big_smile

bmx
5 januari 2010 · 7 100 Inlägg

Tubbex skrev:
Om man ska ta bort skattemärket ska ni ha tomt där, eller sätta dit nån dekal?smile

klibbor på regplåtarna ger böter!
jag hadde ett monster M fram på min,var tyvungen att ta bort vid flygade bes!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Boostrider Försöker iaf
5 januari 2010 · 1 998 Inlägg

Köper nya plåtar till alla bilar jag köper om de inte är väldigt frascha. En fin bil och fin lack och sen kommer de en regskylt som hängt med i 10 å. Usch

Har nya skyltar till 240. Har inte kommit på än men snart så.

Till den blå bmwn blir de en ny bakre skylt så man slipper se ett skrapat skattemärke roll

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
2-D Faderator
5 januari 2010 · 637 Inlägg

sirmiro skrev:
Skyltarna är inte så gamla så det ska nog gå bra att skrapa bort. Möjligen om man ska sätta den på något annat sätt så man slipper skruvhål. big_smile

Jo, ny skylt kostar ju hela 80:- Efter årsskiftet roll big_smile

Shaked but not störd.
Audi TT "2.0 TFSI Quattro" (2015)
soyd
5 januari 2010 · 1 853 Inlägg

Tubbex skrev:
Om man ska ta bort skattemärket ska ni ha tomt där, eller sätta dit nån dekal?smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/25960/831206_cxpi2r.jpg
Annars är denna fin wink

/mvh soyd

Tubbex
5 januari 2010 · 1 517 Inlägg

soyd skrev:

Tubbex skrev:
Om man ska ta bort skattemärket ska ni ha tomt där, eller sätta dit nån dekal?smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/25960/831206_cxpi2r.jpg
Annars är denna fin wink

/mvh soyd

haha ja den hade suttit fint, var köper man sådan ?smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
Tubbex
5 januari 2010 · 1 517 Inlägg

bmx skrev:

Tubbex skrev:
Om man ska ta bort skattemärket ska ni ha tomt där, eller sätta dit nån dekal?smile

klibbor på regplåtarna ger böter!
jag hadde ett monster M fram på min,var tyvungen att ta bort vid flygade bes!

Jaså då är det inte så braju...  sad

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
Tubbex
5 januari 2010 · 1 517 Inlägg

Clintan_86 skrev:
Har beställt nya skyltar, nu ligger dem här hemma och bara väntar på att få åka på bilen när den väl ställs på smile
Funderar dock på om man ska ha någon rolig text på regplåtshållaren ? Någon som har något kul förslag.. ?

Beställa nya skyltar får www.transportstyrelsen.se kostar 80kr/skylt smile
Mvh

Kan inte hitta var man köper nya skyltar på transportstyrelsen.se  kan du skicka länk? smile

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang