NYA LAGEN 2010, vilka kommer köpa ny regskylt?

soyd
5 januari 2010 · 1 853 Inlägg

Tubbex skrev:

soyd skrev:

Tubbex skrev:
Om man ska ta bort skattemärket ska ni ha tomt där, eller sätta dit nån dekal?smile

http://www1.garaget.org/gallery/archive/25960/831206_cxpi2r.jpg
Annars är denna fin wink

/mvh soyd

haha ja den hade suttit fint, var köper man sådan ?smile

Köpte det 2008 på Power Big Meet (Västerås) På marknaden där... smile
men borde la gå att få tag på, på andra ställen med...

/mvh soyd

Elitemaster
6 januari 2010 · 139 Inlägg

Jag kommer köpa nya EU-skyltar till våren då jag åker på roadtrip till Bulgarien i början på Juli.

Har för tillfället dem där skruttiga plastskyltarna

Senast redigerat av Elitemaster (6 januari 2010)

RazorBlade_
6 januari 2010 · 46 Inlägg

Lite OT men jag hade en fundering om skattemärket, borde inte borttagandet innebära att polismyndigheten får en del merarbete med att stoppa och kontrollera bilar? Jag kan se både för och nackdelar med det.

Saab 9-3 Aero Biopower "Pärlan med E85" (2002)
Stefan Varberg Supraman
6 januari 2010 · 2 300 Inlägg

RazorBlade_ skrev:
Lite OT men jag hade en fundering om skattemärket, borde inte borttagandet innebära att polismyndigheten får en del merarbete med att stoppa och kontrollera bilar? Jag kan se både för och nackdelar med det.

Dom gör redan det så det blir inget merarbete.
Sen så stannar dom inte alltid bilar för kontroll utan dom kör regnr när dom är ute på rull.
Man kan säga att så fort du har en polisbil bakom dig så kollar dom uppgifterna på bilen.
Efter det väljer dom att stanna bilen eller inte.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
THEBADGUY Gorgilus addictus
6 januari 2010 · 4 736 Inlägg

Beställde nya skyltar igår tongue. Var ändå dags för det nu smile

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
dcay Licenssvetsare
6 januari 2010 · 927 Inlägg

sätter på mina nya på påsk tänkte jag, lagom te elmia smile Måste beställa nya plåthållare också..

Fartsyndare Pro detailer
6 januari 2010 · 417 Inlägg

Ser ingen orsak att beställa ny skyltar, bara pilla bort märket och torka bort limmet.

If your not living on the edge, your taking up too much space inte the middle 8)
Tubbex
8 januari 2010 · 1 517 Inlägg
▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%
Pan
8 januari 2010 ·

Stefan Varberg skrev:

RazorBlade_ skrev:
Lite OT men jag hade en fundering om skattemärket, borde inte borttagandet innebära att polismyndigheten får en del merarbete med att stoppa och kontrollera bilar? Jag kan se både för och nackdelar med det.

Dom gör redan det så det blir inget merarbete.
Sen så stannar dom inte alltid bilar för kontroll utan dom kör regnr när dom är ute på rull.
Man kan säga att så fort du har en polisbil bakom dig så kollar dom uppgifterna på bilen.
Efter det väljer dom att stanna bilen eller inte.

Jag trodde dom hade en dator att slå det på. Snuten fick ju ringa in när dom skulle kolla min. Kanske trasig? Eller har inte alla bilar det? Sätta farsans nya skattemärke upp och ner bara för att skoja lite tongue

Liy
8 januari 2010 · 120 Inlägg

Självklart ska man ha nya fina skyltar ^^
på tal om att det blir massa mer jobb för polisen så har dom ju skaffat sig ett fusk instrument.
iaf på vissa bilar så använder dom samma sak som i England och lite andra länder.
sitter en kamera på instrumentpanelen som tar kort på varje bils reg nummer så får dom fram exakt data om bilen är skattad, besiktigad eller försäkrad.

Away From Keyboard. Detta betyder att personen du pratar
med har blivit arg, och kastat tangentbordet för långt bort.
85an
8 januari 2010 · 249 Inlägg

Såg att priset nu höjts till 80:- per skylt.

Pedaln Rättvikarn
13 januari 2010 · 142 Inlägg

Vart inpuls köp dan innan nyår bara för att amn e så snål. Lat är man oxå då orginalplåtarna från 1991 fortfarande sitter kvar och nya plåtarna ligger i baksätet hehe

If speeding is a crime, then i'm a criminal
Och Där Dog Tråden!
Juvakka
13 januari 2010 · 1 697 Inlägg

skalman1 skrev:
Jag kommer verkligen inte att köpa nya reg plåtar, bara löjligt att göra det.

håller med.

Saab 900 "T16" (1992)
Hayah Barnaltsweden.se
13 januari 2010 · 12 Inlägg

Läst lite...

Ska börja med att skrapa bort märket som sitter där och sen rengöra, ser den för skabbig ut blir det nya. Men har jag tur är den i fint skick då bilen "bara" är ca 7 år gammal. smile

Såg nån frågade om man skulle lämna tomt eller sätta dit dekal - hur har ni tänkt göra undrar jag med?
Dekal läte lite trevligt, men kanske ser för klottrigt ut då.

Hamberg R-Berg
13 januari 2010 · 392 Inlägg

Mina var buliga och fula efter div. dragkrokar och skattemärken, så jag beställde precis nya smile

Volkswagen Caddy "Airlift Performance" (2006)
Freddan
4 april 2010 · 282 Inlägg

Såg inte om de har besvarats, men är det någon försäkning/ram där tidigare kontrollmärket har suttit? nån bild på dom nya skyltarna?

AeroMalm BMW fantast
4 april 2010 · 1 172 Inlägg

Freddan skrev:
Såg inte om de har besvarats, men är det någon försäkning/ram där tidigare kontrollmärket har suttit? nån bild på dom nya skyltarna?

skyltarna ser exakt likadana ut som dom gammla. fortfarande försänkning där märket "ska" sitta.

här e bild på min nya skylt
https://www1.garaget.org/gallery/archive/51443/886279_785s13.jpg

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
OverZed
4 april 2010 · 49 Inlägg

Ingen skillnad på dem vad jag kan se, köpte nya skyltar för några veckor sen


https://www1.garaget.org/gallery/archive/135486/894044_hc9h05.jpg

Freddan
5 april 2010 · 282 Inlägg

Fan va kasst att dom inte ändrat utseendet när det ändå gått 3mån o detta hade dom ju planerat innan årsskiftet..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang