Top Gear - Bästa Motorprogrammet?

CarCass CarCass
27 november 2007 · 627 Inlägg

Jo, Top Gear är jävligt kul och roligt. Men något vidare MOTORprogram är det inte, mer underhållning med bilar! har en kompis som är totalt såld för Top Gear (stack till London nu för nån vecka sen och kollade på nån Top Gear mässa eller nåt) han anser också det inte är något vidare motorprogram, men det är det mest underhållande som går att kolla på..

1/5 som motorprogram
6/5 som underhållning
kan skratta så man inte kan andas ibland big_smile

Motorjournalen 22.05 på 9an idag

Join the Evolution
volvo_740b
19 december 2013 · 154 Inlägg

top gear är klart bäst smile

och det ska vara det brittiska Top gear, det amerikanska är rätt underhållande men helt klart inte lika nra.

Senast redigerat av volvo_740b (19 december 2013)

Mack Forum- och sitemoderator
19 december 2013 · 26 151 Inlägg

volvo_740b skrev:
top gear är klart smile

och det ska vara det brittiska Top gear, det amerikanska är rätt underhållande men helt klart inte lika nra.

Härligt trådlyft, haha.
Men jag håller med på alla punkter. Spinoff-versionerna känns för mig bara..fel på nåt sätt.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
volvo_740b
19 december 2013 · 154 Inlägg

Mack skrev:

volvo_740b skrev:
top gear är klart smile

och det ska vara det brittiska Top gear, det amerikanska är rätt underhållande men helt klart inte lika nra.

Härligt trådlyft, haha.
Men jag håller med på alla punkter. Spinoff-versionerna känns för mig bara..fel på nåt sätt.

dom lyckas inte gå hela vägen, men går att se på smile

volvochefen
19 december 2013 · 514 Inlägg

Top gear är rätt kul att se på ibland.
Men jag minns så väl när trafikmagasinet med ingemar perstad gick på tv, var helt klart bästa bilprogrammet enligt mig.

Volvo 945 "tdi" (1992)
volvo_740b
19 december 2013 · 154 Inlägg

volvochefen skrev:
Top gear är rätt kul att se på ibland.
Men jag minns så väl när trafikmagasinet med ingemar perstad gick på tv, var helt klart bästa bilprogrammet enligt mig.

håller med dig, trafikmagasinet var bra men sen dess har svt ej lyckats med nåt bar motor program.

HONDASNULLEN
19 december 2013 · 39 Inlägg

Ha ha, måste också komentera nu, lite på lyran, som mack gör, - härligt trådlyft ftr 6år, men ja hänger på. Tyckte också d tidigare top gear var jätte bra. Sen vete fan vad som hände. Men som volvochefen säger, varför försvann TRAFIKMAGASINET??  GOD JUL alla gorgare.

Skoda Octavia RS "VRS En rolig familjeräcer" (2014)
HONDASNULLEN
19 december 2013 · 39 Inlägg

HONDASNULLEN skrev:
Ha ha, måste också komentera nu, lite på lyran, som mack gör, - härligt trådlyft ftr 6år, men ja hänger på. Tyckte också d tidigare top gear var jätte bra. Sen vete fan vad som hände. Men som volvochefen säger, varför försvann TRAFIKMAGASINET??  GOD JUL alla gorgare.

En annan sak, där finns en del sköna klipp på trafikmagasinet på u-tube

Skoda Octavia RS "VRS En rolig familjeräcer" (2014)
R_fused There is no replacement for displacement
22 december 2013 · 630 Inlägg

Finns även några avsnitt av trafikmagasinet på svts öppet arkiv från 70-talet, att det ens fick produceras sån dynga då är konstigt...

Germax
22 december 2013 · 12 086 Inlägg

Top gear är ju hälften bilfakta hälften underhållning. Finns ju inget annat bilprogram som tramsar så mycket som dom tongue I bland blir det lite svårt att hålla reda på fakta och ironi, men helt klart sevärt!

Walleandersson En såndär Multitasker
22 december 2013 · 152 Inlägg

Bästa bil programeet ?

Sök på ROADKILL på tuben

så JÄVLA mycket bättre än topgear !
men håller med topgear är bra och roligt
men roadkill är mindre roligt och mer ...lustigt och mer bil inriktad !

kan rekomendera hela motor trends kanal på http://www.youtube.com/motortrend

Verkar som många är födda med tummen mitt i handen
livet är skit sen dör man
KÖÖÖR PÅ BAH !
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
22 december 2013 · 5 650 Inlägg

dom motorprogrammen som roar mig just nu är topgear US och roadkill
börjar känna att topgear UK börjar känns uttjatat och bara upprepar sig hela tiden och på senare tid väldigt klent med avsnitt

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Germax
22 december 2013 · 12 086 Inlägg

Roadkill är ju om något bara trams tongue Fortf underhållande dock.

volvo_740b
22 december 2013 · 154 Inlägg

Germax skrev:
Roadkill är ju om något bara trams tongue Fortf underhållande dock.

håller med, det är roligt att se på
big_smile

Ghurra
23 december 2013 · 61 Inlägg

MrEricsson skrev:
dom motorprogrammen som roar mig just nu är topgear US och roadkill
börjar känna att topgear UK börjar känns uttjatat och bara upprepar sig hela tiden och på senare tid väldigt klent med avsnitt

Kan hålla med om att Top Gear UK kanske är lite uttjatat men med US och down under blir det ju inte roligare...
De har ju tråkiga typer och återanvänder det som UK redan har gjort, uttjatat om något...
Nä, än så länge regerar Clarkson & company av nån underlig anledning.

<passing side - suicide>
Mazda 1300 (1975)
IceEyes Varningar: För många..
23 december 2013 · 2 552 Inlägg

Germax skrev:
Top gear är ju hälften bilfakta hälften underhållning. Finns ju inget annat bilprogram som tramsar så mycket som dom tongue I bland blir det lite svårt att hålla reda på fakta och ironi, men helt klart sevärt!

Nja, Pimp my ride var också tämligen skickliga på att tramsa till det rejält.

Själv värderar jag nog Trafikmagasinet högst. Fast om det till övervägande del är av nostalgiska skäl eller för att programmet faktiskt var upplysande och högkvalitativt låter jag vara osagt. Kanske är det en kombination av båda delar smile

Wheelers Dealer är för övrigt också sevärt och bra enligt mitt tycke.

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
Ghurra
23 december 2013 · 61 Inlägg

Wheeler Dealers är hyfsat seriösa med det de håller på med absolut sevärt! Inte mycket trams heller...
Däremot gillar jag Fast n' Loud! Humor och inget tjafs som OCC...
Lite annan typ av program men ändå!

<passing side - suicide>
Mazda 1300 (1975)
OpelP1
23 december 2013 · 1 412 Inlägg

Fast n loud är ju mitt absoluta favoritprogram, typ den enda jag gillar som går på tv numera.

Dom har liksom rätt stuk på bilarna som rullar ut därifrån.  smile

Evildan
23 december 2013 ·

Jag sällar mig till den Top Gear gillande skaran.
Konsumentupplysning i Trafikmagasinets anda? Nej.
Underhållning? Ja.
Humoristiskt, tack vare programledarnas inombördes dynamik? Definitivt.
Spinoff versionerna fallerar i mitt tycke just på det viset att dom köpte ett färdigt koncept som dom är piskade att använda och därav blir det till stor del samma tester eller knappt tillskruvade dito, vidare är dynamiken i US/Down Under inte på långa vägar lika samspelt som i UK programmen.

Wheeler Dealers, där har vi ett återupprepningarna program, man kan med klockans hjälp veta vad som skall hända, men likväl är det underhållande och något jag gärna tittar på.

Ass Monkey Garage, haha, dynamik återigen emellan Rawlings och Kauffman gör till stor del det programmet, förutom att det är bra underhållning och som det skrivs ovan, trevliga bilar, vem minns inte den ljusgrönmet SEAT 850, Meschersmitten ägd av Mr.Knievel, plus en och annan skraltig jänkare också wink

Germax
23 december 2013 · 12 086 Inlägg

Jag gillar Wheeler dealer! De begränsar ju bilens renoveringsförlopp väldigt men det man väl får se är relativt detaljerat och det är kul att inriktat sig på det tekniska framför utseendet!

Fast N loud är underhållande, de verkar inte bygga några utställningsexemplar dock till skillnad från Overhaulin tex.
Verkar va mer inriktade på att tjäna snabba pengar, sådär imponerande på en bilentusiast.

Det är skönt att de skippat den här annars väldigt typiska "Discoverydramatiken", vilket gör mig bara förbannad.

Senast redigerat av Germax (23 december 2013)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang