Jolle87s Volvo S70 2.5T -98 Långtidsprojekt! Uppdate: 05/01, Lite små fix

Jolle87
5 januari 2010 · 1 585 Inlägg

PatrikLundqvist skrev:
Inge glykol i vattnet ?? hoppas inget frös sönder bara hmm det gör mkt med nytt expansionskärl, köpte nytt själv big_smile

Nää tydligen var det inte det:( så jag hoppas också på att allting har klarat sig. Ja det gör det de gammla ser ju ut som skit:P Helt brunt och äckligt. Ett nytt kostar ju inte många kronor iheller.

PatrikLundqvist
5 januari 2010 · 130 Inlägg

Jolle87 skrev:

PatrikLundqvist skrev:
Inge glykol i vattnet ?? hoppas inget frös sönder bara hmm det gör mkt med nytt expansionskärl, köpte nytt själv big_smile

Nää tydligen var det inte det:( så jag hoppas också på att allting har klarat sig. Ja det gör det de gammla ser ju ut som skit:P Helt brunt och äckligt. Ett nytt kostar ju inte många kronor iheller.

Nejfan, blev förvånad själv. Strax över hundringen har jag för mig eller om de va närmare 200. Aja, hur som helst cool

PatrikLundqvist>,
E85 för miljöns skull.
Ricky
5 januari 2010 · 1 062 Inlägg

synggt d blev med xenon. kommer bli fint med ny expasionskärl

Jolle87
5 januari 2010 · 1 585 Inlägg

PatrikLundqvist skrev:
Nejfan, blev förvånad själv. Strax över hundringen har jag för mig eller om de va närmare 200. Aja, hur som helst cool

Aa precis runt 200kr har jag för mig man får ge för ett nytt. Så det kan det ju vara värt smile

Ricky skrev:
synggt d blev med xenon. kommer bli fint med ny expasionkärl

Tackar smile Ja det kommer det nog bli.

Senast redigerat av Jolle87 (5 januari 2010)

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 januari 2010 · 5 650 Inlägg

nu har du 1 rullande frysskåpwink frysbox kankse de heter

Senast redigerat av MrEricsson (5 januari 2010)

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Jolle87
5 januari 2010 · 1 585 Inlägg

MrEricsson skrev:
nu har du 1 rullande frysskåpwink frysbox kankse de heter

hehe aa det har jag big_smile

Jolle87
13 januari 2010 · 1 585 Inlägg

Update:Tänkte bara skriva att detta projektet kommer stå väldigt stilla ett tag framöver eftersom jag har flyttat och börjat plugga. Bilen står hemma hos mina föräldrar och det finns inte mycket pengar över varje månad, tråkigt nog. Men jag kommer upppdatera tråden lite då och då när det händer lite nya saker på bilen. Men kommer som sagt gå VÄLDIGT långsamt frammåt. Bara så ni vet ni som följer min tråd.

CarpeDiem German Engineering
13 januari 2010 · 9 081 Inlägg

Det var som fan, trodde inte du skulle börja plugga tongue Vad är det för kurser då?

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)
Vi tar hand om din bil - Eurotransport i Sverige AB
CarpeDiem - Youtube
Jolle87
18 januari 2010 · 1 585 Inlägg

CarpeDiem skrev:
Det var som fan, trodde inte du skulle börja plugga tongue Vad är det för kurser då?

//CarpeDiem wink

Jepp, hehe nää inte jag iheller men känner att man måste ju göra något har gått hemma på tok för länge nu så. Kommer ju ingen stans utan utbildning. Jag läser på folkhögskola läser upp gymnasiet för tredje gången så förhoppningsvis ska man klara det nu. Så man får det där jävla betyget. Jag läser svenska, engelska, matte, sammhälle och foto/webdesign. Detta året ut.

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
18 januari 2010 · 5 650 Inlägg

synd att du inte har så mkt tid över nu

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Jolle87
18 januari 2010 · 1 585 Inlägg

MrEricsson skrev:
synd att du inte har så mkt tid över nu

Aa det är lite synd, fast det är inte tid som fattas igentligen utan det är mer pengarna som fattas just nu. Men men vi får se hur det blir i framtiden, i värsta fall så kanske man får sälja bilen. Annars får den nog stå avställd ett bra tag framöver. Men lite saker lär det väll hända iallafall förhoppningsvis.

Senast redigerat av Jolle87 (18 januari 2010)

Aikol
10 februari 2010 · 31 Inlägg

Tjena!

Har följt din tråd och är duktigt imponerad av ditt jobb och slit smile
Tänkte själv oxå byta till blå instrument belysningen men har fastnat med att få av instrumentbrädan! Har tittat på din fantastiska guide och lossat alla skruvar men ändå är det som den sitter fast precis ovanför handsfacket! (har lossat de 2 skruvar där uppe). Du har ingen anning om vad det kan vara som gör att den sitter så hårt? Fick du av din enkelt eller du fick dra mycket? Är bara rädd att man drar i sönder hela brädan!

MVH conny

En snygg bil behöver inte vara snabb, men e fan så fin att titta på =)
isak90
10 februari 2010 · 1 997 Inlägg

Aikol skrev:
Tjena!

Har följt din tråd och är duktigt imponerad av ditt jobb och slit smile
Tänkte själv oxå byta till blå instrument belysningen men har fastnat med att få av instrumentbrädan! Har tittat på din fantastiska guide och lossat alla skruvar men ändå är det som den sitter fast precis ovanför handsfacket! (har lossat de 2 skruvar där uppe). Du har ingen anning om vad det kan vara som gör att den sitter så hårt? Fick du av din enkelt eller du fick dra mycket? Är bara rädd att man drar i sönder hela brädan!

MVH conny

Har du lossat alla skruvar så ska det gå ganska enkelt, gjorde det för mig iaf när jag lossade på min som jag hade.. smile

Aikol
10 februari 2010 · 31 Inlägg

Har lossat exakt alla skruvar! blev så arg så jag fick släppa det idag! Finns en skruv som jag inte ser som Jolle87s guide säger och det är bakom vent. gallret på passagerar sidan där har jag ingen skruv alls! sad får väl göra nytt försök i veckan får hoppas på bättre resultat

En snygg bil behöver inte vara snabb, men e fan så fin att titta på =)
Bosse86 Nissan 200sx drifting
4 mars 2010 · 356 Inlägg

grym bil, missat tråden helt och hållet =P bra jobbat kolla gärna in min tråd smile

v70turbo
27 mars 2010 · 1 Inlägg

Du har inga bilder från när du satt på dump tänkte på org dumpen där man ska sätta ett dumplock??? mvh/john

Jolle87 skrev:
Tackar så mycket:) Är inte iheller helt säker på om det bli M3 speglarna men det kommer nog bli några andra backspeglar eftersom jag tycker original är ganska så fula. Stänklapparna kommer garanterat att lackas:)

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 april 2010 · 5 650 Inlägg

borde inte de du gjort nyligen va här wink ?

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Jolle87
5 april 2010 · 1 585 Inlägg

MrEricsson skrev:
borde inte de du gjort nyligen va här wink ?

Jo igentligen borde det väll de:P men orkar fan inte med att lägga upp bilderna i projekt tråden eftersom jag ändå ska sälja bilen hmm

MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 april 2010 · 5 650 Inlägg

Jolle87 skrev:

MrEricsson skrev:
borde inte de du gjort nyligen va här wink ?

Jo igentligen borde det väll de:P men orkar fan inte med att lägga upp bilderna i projekt tråden eftersom jag ändå ska sälja bilen hmm

aha ok

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
-Akerfeldt-
6 april 2010 · 2 638 Inlägg

Jolle87 skrev:

MrEricsson skrev:
borde inte de du gjort nyligen va här wink ?

Jo igentligen borde det väll de:P men orkar fan inte med att lägga upp bilderna i projekt tråden eftersom jag ändå ska sälja bilen hmm

Varför det och om/vad blir det istället?

Sjukt snyggt blev det med sommarfälgarna iallafall smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang