Aerodynamiks 200sx S13

Världens sämsta och bästa bil!
  • 98 Följare
  • 594 516 Visningar
  • Uppdaterades senast 7 februari 2019
Aerodynamik ...
14 december 2009 · 7 120 Inlägg

Har funderat ett tag nu på tyger och jag tror jag kör på konstläder, som i Ericks Skyline. Ser riktigt snyggt ut. smile

https://www1.garaget.org/archive/1/53/140131/140131-1613892.jpg

Så det blir alltså detta tyg och 'Fastbond 10' lim från topntrim.nu. Hoppas det blir bra! smile

Senast redigerat av Aerodynamik (14 december 2009)

Erick
14 december 2009 · 4 767 Inlägg

För att få "ytan" och fluffet så kan man ha vadd emellan, finns på löpmeter i tygbutiken smile Som man har när man gör överkast osv. Kostar typ ingenting. Titta i min projekttråd för bilder hur man använder det smile

Dvs Lim på båda ytorna, på med vadd, lim på vaddet och konstlädret, på med galonet/konstlädret. smile

Dock så är det en fördel om du kommer åt på baksidan och kan sätta med häftpistol eller liknande.
Ditt hanskfack till exempel tror jag dock inte du behöver nåt vadd på eftersom det är en sån slät yta och kommer bli bra ändå, bara du spänner det ordentligt runt hörnen smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Aerodynamik ...
14 december 2009 · 7 120 Inlägg

Erick skrev:
För att få "ytan" och fluffet så kan man ha vadd emellan, finns på löpmeter i tygbutiken smile Som man har när man gör överkast osv. Kostar typ ingenting. Titta i min projekttråd för bilder hur man använder det smile

Dvs Lim på båda ytorna, på med vadd, lim på vaddet och konstlädret, på med galonet/konstlädret. smile

Dock så är det en fördel om du kommer åt på baksidan och kan sätta med häftpistol eller liknande.
Ditt hanskfack till exempel tror jag dock inte du behöver nåt vadd på eftersom det är en sån slät yta och kommer bli bra ändå, bara du spänner det ordentligt runt hörnen smile

Ok, tack för tipsen. Det uppskattas! big_smile Får åka ner till stan någon dag och kolla lite och börja riva ner sakerna igen i bilen. cool

Erick
14 december 2009 · 4 767 Inlägg

Du kan ju testa att klä en bit som är lätt krånglig form på, nåt som du inte ska ha i bilen, för att lära känna materialet och limmet osv så slipper du göra misstag på dina bilgrejer smile

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård
Aerodynamik ...
14 december 2009 · 7 120 Inlägg

Jo, det kan vara bra. smile

Aerodynamik ...
15 december 2009 · 7 120 Inlägg

camaro67 skrev:
Jag trodde att de skulle bli racestukat? Ingen flockning?

Flockat ska tydligen inte hålla så bra, fibrerna går av när man 'ligger mot det' , så att säga. Dessutom blir det rätt dyrt att skicka iväg allt. tongue

Men jag tror lädret blir bra. smile

Dnar VideoCrew
15 december 2009 · 61 Inlägg

Ser mkt bra ut hitills smile, men gör om gör rätt på handsfacket!!! min katt hade gjort det bättre big_smile

"Easy Peasy Japanesey"
Toyota Celica T-sport(GTS) "TRD-RedLine" (2001)
Toyota Celica "T-sport" (2001)
Aerodynamik ...
15 december 2009 · 7 120 Inlägg

Dnar skrev:
Ser mkt bra ut hitills smile, men gör om gör rätt på handsfacket!!! min katt hade gjort det bättre big_smile

Tack, men hade du läst allt så hade du sett att det ska kläs om wink

Aerodynamik ...
16 december 2009 · 7 120 Inlägg

Idag har jag varit nere och slipat några timmar på sidokjolarna, det blev nästan klart.. Får göra för hand på vissa krångliga ställen. tongue
Har tänkt lämna in grejerna snart så någon som kan glasfiber får plasta och lacka det, blir nog bäst så..
Bjuder på lite bilder också! wink

https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/820386_2h896s.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/820387_26xygz.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/820388_x4qc72.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/40970/820389_2hnma0.jpg

Senast redigerat av Aerodynamik (10 januari 2010)

Izual
16 december 2009 · 4 571 Inlägg

Dom där bakre jms delarna kan jag få istället wink

Aerodynamik ...
16 december 2009 · 7 120 Inlägg

Haha, javisst.. wink

Aerodynamik ...
17 december 2009 · 7 120 Inlägg

Hallå igen, har tänkt lite och det skulle ju se rätt ballt ut med mörka bakrutor.. smile
Vart, vad, hur gör man? big_smile

camaro67 Meister
17 december 2009 · 6 763 Inlägg

Aerodynamik skrev:
Hallå igen, har tänkt lite och det skulle ju se rätt ballt ut med mörka bakrutor.. smile
Vart, vad, hur gör man? big_smile

Söker du så kommer du att hitta en bra guide som någon gjorde för några år sen. Men jag tror att bakrutan på 200an är lite overkill att ge sig på som nybörjare eftersom att den är formad som den är. Men testa

Nissan 200sx S14a "LS2" (1999)
Chevrolet Camaro "LS2-T56" (1967)
Aerodynamik ...
18 december 2009 · 7 120 Inlägg

Får söka lite, men tror också det blir riktigt svårt med bakrutan. Vill inte att det ska se förjävligt ut och vill inte heller lägga flera tusen på proffstoning.. tongue

Senast redigerat av Aerodynamik (18 december 2009)

daaanyy
18 december 2009 · 670 Inlägg

hoppas dina "stripholder" från biltema funkar bättre för dig än vad det gjorde för mig och brorsan. Har ALDRIG sett min bror så förbannad på något som han var på dem jävla plastsakerna wink
Ett tips är att stå hyffsat nära en vägg när du limmar så kan du sätta press med hjälp av en bit regel t.ex som du kilar mellan vägg och kjol.

Lycka till

Mvh Daaanyy
Aerodynamik ...
18 december 2009 · 7 120 Inlägg

daaanyy skrev:
hoppas dina "stripholder" från biltema funkar bättre för dig än vad det gjorde för mig och brorsan. Har ALDRIG sett min bror så förbannad på något som han var på dem jävla plastsakerna wink
Ett tips är att stå hyffsat nära en vägg när du limmar så kan du sätta press med hjälp av en bit regel t.ex som du kilar mellan vägg och kjol.

Lycka till

Tack, hoppas det funkar bättre för mig då. Men har väggarna nära bilen i garaget så det löser sig nog.. smile

_Fredrik
18 december 2009 · 2 788 Inlägg

Ser bra ut som fan big_smile Gillar kjolpaketet...snyggt! smile

Volkswagen Polo 9N3 "Polo-Yolo" (2005)
Aerodynamik ...
18 december 2009 · 7 120 Inlägg

_Fredrik skrev:
Ser bra ut som fan big_smile Gillar kjolpaketet...snyggt! smile

Kul att det uppskattas, tackar! big_smile

dundersmurfen smurfidunder
19 december 2009 · 327 Inlägg

dom där sugkoppsfasthållarmupparna funkar bra om man tar lite diskmedel på sugkoppen

Mappar bilar med eftermarknadssprut billigt i bromsbänk
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang