Efter många om och men har jag nu köpt en Sachs 618 tryckplatta, svider i plånboken och är nervös för att det inte ska funka men hoppas på det bästa!
Blåste också insugspackningen för några dagar sen så måste ta itu att byta den också någon dag(läge för att uppgradera med större spridare också?) Alla de små kronor man har sugs ner i ett svart hål
Ska också försöka borra mina nya skivor och montera bromsarna snart också..
Borra bromsskivorna ser tufft ut men ökar risken för sprickbildning med några 10000 procent. Framförallt om du borrar själv utan att härda om skivorna efter borrning.
Ska inte borra hål på anläggningsytan utan borra om bultmönstret, är väl inga större påfrestningar på den delen? Vet flera som gjort det utan problem
Fick tummen ur ikväll och monterade skyline bromsarna
En bild före..
Först skulle skivorna borras om från 5x114,3 till 4x114,3, alltså tre nya hål :p
Passar ju finfint, fick bara slå lite på bromsskölden för att få plats de nya stora skivorna
Oken gick också på smärtfritt, nästan lite läskigt när allt går så smidigt Värt att tänka på är att dessa ok är i aluminium så är faktiskt en hel del lättare än original i gjutjärn!
Och så färdigt!! Ska bara lufta lite till samtidigt som jag byter koppling nästa vecka
Fick min Sachs 618 tryckplatta idag så har rivit ner lådan för att smälla dit det, men tro fan att mitt svänghjul som skulle vara fixat för 618 var ett vanligt jävla originalpiss med borttagna styrpinnar. Så imorgon ska jag ut till en mekanisk verkstad och försöka fixa svänghjulet, håll tummarna för att det blir bra
Fått tillbaka mitt svänghjul nu, anläggningsytan är planad, sen är det nerfräst 2,3mm och omstiftat för att nya tryckplattan ska passa. Sen är det självklart balanserat.