"Ny" motor inköpt av Murren från nogs, ska vara helrenoverad för några tusen mil sen, sitter dubbla avgaskammar i och lite blandat godis. Duger nog ett tag
Har också flyttat in i garaget nu, ska få dit lite verktyg så är det bara börja jobba!
Byter du motor bara för att veta att den är renoverad nyligen? Håller med om att ca18det räcker långt om man inte har några jättehöga effektmål, har ju själv plågat min i några säsonger med runt 300hk på bana osv. och misshandlar man bara inte grejerna och har koll på oljan verkar det hålla riktigt bra .
Byter du motor bara för att veta att den är renoverad nyligen? Håller med om att ca18det räcker långt om man inte har några jättehöga effektmål, har ju själv plågat min i några säsonger med runt 300hk på bana osv. och misshandlar man bara inte grejerna och har koll på oljan verkar det hålla riktigt bra .
Nej nej, motorn som sitter i nu knackar från botten vid uppstart och runt 2000-3000rpm vid lätt gas. Så det är därför jag byter Har inga jättehöga mål så det räcker gott och väl för mig, är så nöjd med motorn annars
Har flyttat in helt i garaget nu och tagit dit allt skräp med verktyg osv och t.o.m. fått en granne , dock kan jag inte palla upp bilen än för vet inte om fler bilar ska in och då måste bilen kanske flyttas.
Såhär ser det ut under huven nu, ska bli skönt att riva ut allt och få det fint.
Var ute en sväng i garaget idag med. Fick mina "nya" motor och växelådskuddar, är från Apex.
Körde upp bilen på träklossar och tänkte palla upp bilen för att sätta igång ordentligt men då pajar domkraften.. Suck! Plockade iaf bort lite skräp runt motorn. En kul liten notis också är att min turbo glappar ingenting efter X antal hundra mil utan dump, något för alla dumprunkare att bita i.
Sen behöver jag lite smakråd! Fick med en liten reg.skyltshållare med fälgarna och tror det skulle kunna bli ballt att ha den bak med en liten skylt men är också lite osäker på om det ser dumt ut när det är till för en stor skylt?