Nu har det hänt lite till! Fyra 200or är vi uppe i nu..
Blev trött på min diff så plockade ner den..
Skruvade bort bakkåpan, tömde den på olja och sålde den! En "ny" diff från en S14 Automat är beställd
Lagade kabelhärvan och flyttade upp den till ett säkrare ställe. Rosten ska fixas..
Hittade lite mer rost, detta ska kapas bort och ersättas med frisk plåt.
Plockade ner styrboxen för att plocka ur det gamla steg 2 chippet..
..och i med det nya steg 3 chippet!
Nya turboflänsen skruvades dit också, ser klart bättre ut
Nya 56mm aluminiumkylaren från Apex.
Kommer nog sitta fint!
Plockade ner avgassystemet också, rengöraren ska svetsas om till 3"
Och nu står bilen såhär, nästa steg blir att plocka ur motorn. Ska bara få mina tryckrör först så jag kan kapa upp hålen innan jag lackar om motorutrymmet
Och till sist...Tömde lådan på olja och fick se detta, hur farligt kan det vara tror ni?
Ber om ursäkt för den totalt värdelösa bildkvalitén men det får duga
Fick tag i en motorlyft på jobbet så jag och en till åkte ut och slet ut motorn. Var inga större problem och det är skönt att ha den ute till slut!
Har delat på motor och låda nu, ska bara flytta över allt bra till nya motorn och sen riva ner den gamla och sälja i delar.. Hojta till om någon är sugen på nåt.
Har även fått hem lite roliga saker;
Z32 LMM med Apex'i filter
Nya tryckrör, ska poleras och silikonslangarna ska bytas ut till svarta..
Och till sist, en S14 diff från en automat! Är samma diff som sitter i manuella S14's dock har denna samma utväxling som S13 så man slipper en hastighetsmätare som visar fel och sämre acceleration.
S14 har viskodiff, inte den bästa om man ska drifta men duger att sladda med ibland och få lite bättre grepp i kurvor än det öppna pisset som sitter original på S13.
Mjo s13 orginal är inte så mycket att hurra över, Sitter och funderar lite på om man ska ha svetsdiff eller köpa torsen diff hade tänkt att ha min 200a som gatdrifter så får se