Torsendiff har jag aldrig sett till S13. Dock finns ju "helical"(vad det nu blir på svenska?) diff i S15 som ska vara bra, finns även lamelldiffar (KAAZ m.fl) men de kostar en del och för en del oväsen.
Pröva svetsa den, är du inte nöjd så är det ju bara byta
Har haft svetsat innan på andra bilar och har inte störts så mycket av det, på bakaxel.se så finns det en torsen som ska passa nissan 200 men står dock inte vilken modell ;S
Svetsad går bra om man vill leka lite. Dock ska man ju lite veta hur man ska svetsa, att det inte blir som i min diff på gamla S13.. När jag öppnade den så föll det ut svetsklumpar funkade bra för det men skapligt får det ju helst vara
Torsen diff är det som sitter i S15 och även quaife diffar är av torsen typ, väldigt effektiva samt tysta och underhållsfria till skillnad från lamelldiffar som väsnas och kräver service ibland.
ser najjs ut! ang . batteri hållaren så hade jag nog lagt något isolernade eller något vid polerna ... när du trycker dit kabel"skon" eller va man säger så kommer det nog ligga emot? å kan explodera ganska snabbt !
Grymt jobbat annars!!
Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!