Nu ska polisbilen göras om lite

tobiasg
31 oktober 2009 · 48 Inlägg

Det blir en ny lack och nya orginaldekaler ska på
Så här ser den ut idag
[img]https://www1.garaget.org/gallery/archive/85423/706800_e21wbg.jpg[/img]
[img]https://www1.garaget.org/gallery/archive/85423/793091_ibnpc0.jpg[/img]
Komplett dekalsats orginal från polisen
[img]https://www1.garaget.org/gallery/archive/85423/793092_b7gm7v.jpg[/img]

Senast redigerat av tobiasg (31 oktober 2009)

MRosenson
31 oktober 2009 · 199 Inlägg

Fränt!
Får man fråga hur du lyckades komma över dekalsatsen? ^^

Sen, hur kan dom låta dig åka sådär?
Man får väl inte ha en bil som ser ut EXAKT som en polisbil? Gammal, iofs, men ändå.

baca Os Difuntos
31 oktober 2009 · 1 822 Inlägg

Fy fan vad underbar bil..

Guns dont kill people, Chuck Norris kills people.
Volvo_Mannen Volvoskadad
31 oktober 2009 · 6 017 Inlägg

Hur grymt som helst!

Jonas
pilsnerpower
31 oktober 2009 · 228 Inlägg

riktigt fin bil! big_smile

Friskt kopplat, hälften brunnet!
mr_harry orginal är för gubbjävlar
31 oktober 2009 · 296 Inlägg

kommer nog bli snyggt:D

hellre pallbocks kung än trailer queen
Volvo 144 Automatic "9000 mil" (1968)
JockeT
31 oktober 2009 · 1 010 Inlägg

MRosenson skrev:
Fränt!
Får man fråga hur du lyckades komma över dekalsatsen? ^^

Sen, hur kan dom låta dig åka sådär?
Man får väl inte ha en bil som ser ut EXAKT som en polisbil? Gammal, iofs, men ändå.

handlar väll ändå inte om de. Är väll att man inte får ha texten "POLIS" på...för stava lite annorlunda eller nått..

tobiasg
31 oktober 2009 · 48 Inlägg

MRosenson skrev:
Fränt!
Får man fråga hur du lyckades komma över dekalsatsen? ^^

Sen, hur kan dom låta dig åka sådär?
Man får väl inte ha en bil som ser ut EXAKT som en polisbil? Gammal, iofs, men ändå.

Kontakter !!!!
Sedan är det ju så att man får väll ha en bil som ser ut som man vill ! Hade jag haft  en v70 med dagens färger så hade det varit svårt att få med poliserna på det !

tobiasg
31 oktober 2009 · 48 Inlägg

[img]https://www1.garaget.org/gallery/archive/85423/677441_h98g8h.jpg[/img]

För er som undrar om jag får köra med denna bil ! Titta på bilden så ser ni att det sitter svarta kåpor på blåljusen ! Det är polisen som har tipsat mig om att använda det för om jag råkar komma åt knappen till dom och någon ser det och anmäler mig så kan jag åka på lite böter ! sedan sitter det magnetplattor över en bokstav på polistexten så det inte står polis utan istället poli eller olis !

MRosenson
31 oktober 2009 · 199 Inlägg

Haha smart!

Decibel
31 oktober 2009 · 2 911 Inlägg

Jag skulle inte kalla det smart, däremot en jäkla respekt mot vilka regler som gäller.

Det gör iallafall för mig att ditt projekt är seriösare än andra polisbyggen smile

Riktigt bra gjort, jag är imponerad.

tobiasg
1 november 2009 · 48 Inlägg

Decibel skrev:
Jag skulle inte kalla det smart, däremot en jäkla respekt mot vilka regler som gäller.

Det gör iallafall för mig att ditt projekt är seriösare än andra polisbyggen smile

Riktigt bra gjort, jag är imponerad.

Tack ska du ha ! Jag kan säga att det har lönat sig att ha dom på min sida ! Alla Poliser som gick nere på nostalgia festival i sommar kom fram och välpratade denna ! Dom sa att dom hade hört talas om den och det har snackats på stationen ! Jag ha själv en rolig erfarenhet som hände i sommras när jag skulle hämta mina föräldrar ! Dom sa ta polisbilen för du måste visa den för deras kompisar ! När jag körde genom stan så gled det upp en polisbil bakom mig sedan hörde jag anropet på radion : Är det nld524 som vi brukar ha i Ronneby som är polisfärgad ropade dom till centralen ! Ja svarar dom ! Då har vi extrahjälp i kväll så skrattade dom sedan vek dom av åt annat håll blinkade och hälsade !

Hälften av grejerna som sitter på bilen är från Ronneby/Karlskrona polisstation

240boy
1 november 2009 · 471 Inlägg

tobiasg skrev:

Decibel skrev:
Jag skulle inte kalla det smart, däremot en jäkla respekt mot vilka regler som gäller.

Det gör iallafall för mig att ditt projekt är seriösare än andra polisbyggen smile

Riktigt bra gjort, jag är imponerad.

Tack ska du ha ! Jag kan säga att det har lönat sig att ha dom på min sida ! Alla Poliser som gick nere på nostalgia festival i sommar kom fram och välpratade denna ! Dom sa att dom hade hört talas om den och det har snackats på stationen ! Jag ha själv en rolig erfarenhet som hände i sommras när jag skulle hämta mina föräldrar ! Dom sa ta polisbilen för du måste visa den för deras kompisar ! När jag körde genom stan så gled det upp en polisbil bakom mig sedan hörde jag anropet på radion : Är det nld524 som vi brukar ha i Ronneby som är polisfärgad ropade dom till centralen ! Ja svarar dom ! Då har vi extrahjälp i kväll så skrattade dom sedan vek dom av åt annat håll blinkade och hälsade !

Hälften av grejerna som sitter på bilen är från Ronneby/Karlskrona polisstation

haha ;D

Skiiit du nedde ! ;)
tobiasg
1 november 2009 · 48 Inlägg

[img]https://www1.garaget.org/archive/86/85423/126768/126768-1658073.jpg[/img]

Litet sidoprojekt

_DamnIt R1 driver!
1 november 2009 · 5 128 Inlägg

Härligt projekt! Får man följa ! smile

240kenna
1 november 2009 · 267 Inlägg

Äntligen nån som gör ett seriöst polis bygge, Detta ska följas. tummen upp big_smile

Blackdeath Chef
1 november 2009 · 167 Inlägg

tobiasg skrev:
Då har vi extrahjälp i kväll så skrattade dom sedan vek dom av åt annat håll blinkade och hälsade !

Haha bra bevis på att poliserna har humor! big_smile

Grymt bygge!

Over and out
16-2Lennartsson
1 november 2009 · 53 Inlägg

Roligt att även Polisen uppskattar bilen :-)
Kan inflika att jag hade planer på att stripa min Passat -02:a som en Tyskpolisbil och hörde mig för och fick följande svar angående text och färg.

Som svar på Er frågan om hur man får/kan måla en personbil får jag ge följande svar.
Hur som helst - det finns inte något i verkets föreskrifter, eller i trafikförfattningarna, som reglerar frågan om färgen/färgerna på bilen. Och inte heller något om eventuell skrift på fordonet.

Det jag kan tänka mig, som en yttersta konsekvens, är 17 kap. 15 i brottsbalken. Där sägs att det är straffbart att "... giva sig obehörigen ut för att utöva myndighet". Det är med andra ord straffbart - föregivande av allmän ställning - att uppträda som exempelvis polis. Därmed inte sagt att man gör det genom att måla bilen som en polisbil under benämningen POL15. Det krävs sannolikt något mer men den bedmöningen överlåter jag gärna till polis/åklagare. Jag vill bara peka på att det finns en övergripande straffbestämmelse som i vart fall teoretiskt, i vissa lägen, skulle kunna vara tillämplig. Huruvida detta skulle gälla när det står POLIZEI ska jag låta vara osagt.


Det har ännu inte blivit någon Polisstripning för min del men vem vet... vintern är lång :-)

Roger Lennartsson, Karlskrona
www.16-2.com www.16-2Design.se
Passat - TokFet: 402m - 16.8s@133km/h 60fot - 2.58s
Golf - Sparco RS: 201m - 10.54@111km/h 60fot - 2.37s SuperStage - 1.40:12s
Volkswagen Golf "Sparco - RS" (1990)
kungmartin Hopplös
1 november 2009 · 328 Inlägg

Fysatan vad frän! big_smile

BMW M535i "M50 Turbo" (1986)
Knugcab
1 november 2009 · 5 111 Inlägg

Det här är ju en kulturhistorisk gärning! smile Är det en ex-polisbil från början eller är det bara en "vanlig" 240 du haft lite skoj med?

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang