Skada sig på jobbet, vad har du lyckats med?

hks__ Försäljare inom Bilmultimedia
2 november 2009 · 434 Inlägg

tjena!


Jobbar på däckverkstad och i fredags eftermiddag så hade jag o en kollega bytt däck åt en kund. så jag skulle rulla bak bilen åt kunden, och dum som jag är hade jag långfingret i ett av hålen på plåtfälgen och hamnar i rejält kläm mellan fälg och bromsok smile dock klarade jag mig bara med en fraktur i fingertoppen och ett väldigt svullet finger !

så, vad har ni lyckats med på jobbet ?


mvh

ZonaX Svetsare
2 november 2009 · 3 150 Inlägg

Inget allvarligt, mest lite klämskador och dylikt.  Men det som nog gjorde ondast va nog när jag skulle slå med hammare på ett don men missade och träffade långfingret, handen skakade i typ 10 minuter  ^^   Har tyckt att överdelen av fingret ser sne ut men jag vet inte.

Skulle även skicka iväg en v-låda och kardan mm. och v-lådan stod på en pall och jag skulle slänga dit kardanen och så höll jag ett finger bakom/under kardanen och skjöt in den mot v-lådan och klämde fingret precis på en nerv eller nåt för det kändes som man fick en ordentlig jävla stöt.

Som sagt inga allvarliga grejer, men en kollega körde ner en vinkelslip (modell mindre = tunn tunn tunn skiva) i pekfingret och sabbade lite senor och skit. (fick agera personlig ambulans till sjukan)

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX
Daaze Rent A Retard !
2 november 2009 · 674 Inlägg

Lyckades ramla ner från ett tak på ett 3 våningshus tack vare brister i säkerhetsanordningar, krossade 3 ryggkoter i ländryggen och blev förlamad från midjan och ner, dessutom så bröt jag båda handlederna samtidigt..

Tur att det finns morfin och andra tunga läkemedel big_smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
hks__ Försäljare inom Bilmultimedia
2 november 2009 · 434 Inlägg

Daaze skrev:
Lyckades ramla ner från ett tak på ett 3 våningshus tack vare brister i säkerhetsanordningar, krossade 3 ryggkoter i ländryggen och blev förlamad från midjan och ner, dessutom så bröt jag båda handlederna samtidigt..

Tur att det finns morfin och andra tunga läkemedel big_smile

fan va tråkigt, man kanske inte ska klaga på att man fick en fraktur i fingret ..

Cromeaholic
2 november 2009 · 74 Inlägg

Blev lite klämd mellan en palltrave och en vägg när en truck skulle plocka upp traven. Som tur var så var det en plåtvägg så den vek sig. det var på Praktiken så ja vet inte om det räknas.

Fritidsutforskare på heltid
hks__ Försäljare inom Bilmultimedia
2 november 2009 · 434 Inlägg

btw, var och böt bandage för en stund sen....det var fan det mest äckliga finger jag sett...Likblek, skrumpen o luktade typ kadaver..tongue

det bästa var när min chef skulle ta av mig min handske, när man inte vet om fingret pekar åt alla håll och kanter  big_smile

Senast redigerat av hks__ (2 november 2009)

Seth
2 november 2009 · 3 354 Inlägg

höll på att gjuta en betng platta och skulle sätta upp plank för att forma sidorna.
Tappade balansen och råkade sätta högerhanden ovanpå en stolpe som vi höll på att slå ner.
Tack o lov använde vi en gummislägga och att han hann att hejda sig lite.
Har röntgat mig och vi såg inga benskador eller liknande.
Dock tror jag det blivit nåt med nerverna. kan bli lite skakig och klarar inte kyla lika bra som förut

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra
Skoda Fabia 1.6 TDI "Lätt optimerad" (2014)
Daaze Rent A Retard !
2 november 2009 · 674 Inlägg

hks__ skrev:

Daaze skrev:
Lyckades ramla ner från ett tak på ett 3 våningshus tack vare brister i säkerhetsanordningar, krossade 3 ryggkoter i ländryggen och blev förlamad från midjan och ner, dessutom så bröt jag båda handlederna samtidigt..

Tur att det finns morfin och andra tunga läkemedel big_smile

fan va tråkigt, man kanske inte ska klaga på att man fick en fraktur i fingret ..

Hehe ingen fara, en sak man har lärt sig är att allas egna problem och smärtor osv. är dom jobbigaste smile

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm
IceEyes Varningar: För många..
2 november 2009 · 2 552 Inlägg

Stukade foten när jag skulle kliva av trucken tongue

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone
expect1991
2 november 2009 · 1 814 Inlägg

Då jag är student till vardags är det liten skaderisk, men mentala skador uppstår lätt när man pluggar mycket och länge roll

Andreas 940 -utan 940
2 november 2009 · 1 728 Inlägg

En vinter körde jag fast med lastbilen på en grusplan och försökte gräva loss den med en planka, det satt en spik i plankan som skar upp min tumme så att en sena hängde ut. Det gjorde riktigt ont att pilla på senan.
En annan gång skar jag upp ett ögonbryn på en vass plåtgrej som böjts ut på sidan av en släpdörr när jag stack in huvudet mellan släpet och kajen för att kolla om de var klara där inne.

Norde fotointresserad
2 november 2009 · 2 307 Inlägg

Det enda sättet jag har lyckats göra mig illa på när jag jobbade var genom att kliva på en sopkvast så att skaftet slog upp i ansiktet på mig.. Kanske mer klantigt och pinsamt än smärtsamt, något sånt där man nästan bara ser på tv annars tongue

hks__ Försäljare inom Bilmultimedia
2 november 2009 · 434 Inlägg

Norde skrev:
Det enda sättet jag har lyckats göra mig illa på när jag jobbade var genom att kliva på en sopkvast så att skaftet slog upp i ansiktet på mig.. Kanske mer klantigt och pinsamt än smärtsamt, något sånt där man nästan bara ser på tv annars tongue

haha, ja jävlar:P

hks__ Försäljare inom Bilmultimedia
2 november 2009 · 434 Inlägg

fick senare höra av mina kollegor att det lät som att man bröt av en tjock gren när jag klämde fingret...tydligen var killen som hjälpte mig mer vit i ansiktet än jag var:D

Bebben Legitimerad besserwisser
2 november 2009 · 921 Inlägg

Skar upp hela min tumme när jag var sanerare. Skar mig på en fönsterskrapa (ett 20cm brett rakblad i princip).

Snittet var så fint att det inte gjorde det minsta ont (blödde som faaan dock) och behövdes inte sys.

Jag skar upp ca 4cm på utsidan vänstertummen och idag syns ett litet ärr på ca 1 cm precis vid "leden" i tummen.

Velox
2 november 2009 · 73 Inlägg

Jag stack mig på en pincett en gång så det började blöda! Förstår inte varför jag hade stoppat den i fickan.. tongue
Inte nån större skaderist på en elektronikindustri mao.

Mortalis VW-nörd?
2 november 2009 · 4 332 Inlägg

Skador? Idioter som vi e skulle vi göra rent ett kylrum för nåra år sen, och vattenslangen var för kort, så chefen tyckte de va en bra idé att vi tog tre slangar och koppla ihop, dock hade vi inga kopplingar.
Så jag blev tillordnad att hålla ihop slangarna med varandra, två med varsin hand, samtidigt som han drog på maxtryck...sluta ju toppenfint.
Kul att de va vinter när man gick hem inte alltför långt därefter (inga ombyteskläder)..ingen skada kanske, men skadorna e inge roliga

Senast redigerat av Mortalis (2 november 2009)

Hyperhead oseriös medlem
2 november 2009 · 239 Inlägg

jag är bilplåtslagare och har väldigt många djupa sår i händer och på underarmarna från vassa plåtbitar och en del brännmärke från svetsloppor men dom flesta läker bra så att dom inte syns sen.
Metallspån/flisor och varma plast bitar, diverse lösningsmedel, bensin  och andra vätskor har man fått i ögonen/näsa/munnen. Glykol i munnen e allra värst, det e så  långt ifrån gott man kan komma och smaken sitter i länge.
Inget värre ännsålänge.

Senast redigerat av Hyperhead (2 november 2009)

olander_91
2 november 2009 · 174 Inlägg

Mortalis skrev:
Skador? Idioter som vi e skulle vi göra rent ett kylrum för nåra år sen, och vattenslangen var för kort, så chefen tyckte de va en bra idé att vi tog tre slangar och koppla ihop, dock hade vi inga kopplingar.
Så jag blev tillordnad att hålla ihop slangarna med varandra, två med varsin hand, samtidigt som han drog på maxtryck...sluta ju toppenfint.
Kul att de va vinter när man gick hem inte alltför långt därefter (inga ombyteskläder)..ingen skada kanske, men skadorna e inge roliga

hahahahaha! låter riktigt lyckat;)

BMW 320 e30 "2.0 blir 2.7 turbo" (1986)
Spelis
2 november 2009 · 1 926 Inlägg

Går sista året som snickare, så vi har bara praktik än så länge..
Klämt fingrarna och slagit sig på tummen har man väl gjort ett par gånger, men det är väl standard inom yrket wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang