3197
Sök

Volvo kommer massa rök och smäller

878 Inlägg
8 november 2009
Trådstartare
Har ny topplock till bilen nu som är planad.
Vad tror ni ?, köpte ny packning till den och har haft monterat den och INTE kört eller kört den varm utan startat och sen har den dött?, tror ni den går att använda?
MVH
Jonas.L

All The best
MVH
Jonas .L

VD :=)
90 Inlägg
8 november 2009
jao det e bara att testa och se men som sagt kolla efter sprickor i toppen/botten och kolla så du har satt dit packningen riktigt. en liten fråga bara du drog toppbultarna riktigt va?

Är duktig på nyare peugeot bilar skicka pm om ni vill ha hjälp. bakhjulsdrivet sen födslen:p

Drifting Streetrace
225 Inlägg
8 november 2009
som sagt kolla så ingen spricka är synbar! kom ihåg att efterdra topplocksbultarna efter den gått en stund!

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud

8 267 Inlägg
8 november 2009
NoBrake skrev:
som sagt kolla så ingen spricka är synbar! kom ihåg att efterdra topplocksbultarna efter den gått en stund!

Det är sträckbultar och dem ska inte efterdras.

Drifting Streetrace
225 Inlägg
8 november 2009
Marlboroman skrev:
Det är sträckbultar och dem ska inte efterdras.

ahaa ja se där tongue då lär an sig nått nytt! fast ja har aldrig tiktigt skruvat just 850 modellerna!
De är klassiskt att dra efter i dom andra äldre modellerna iaf o trodde detta va oxå ett sånt fall!

Mvh
Pete
----------------------------------------
Drifting Streetrace Billjud

878 Inlägg
9 november 2009
Trådstartare
Ska jag dra fast topplocks builtarna kors vis?
Alltså
I ena sidan nere, och sedan andra sidan uppe sen ena sidan uppe sen ena sidan nere?

All The best
MVH
Jonas .L

4 001 Inlägg
9 november 2009
ejon_850 skrev:
Ska jag dra fast topplocks builtarna kors vis?
Alltså
I ena sidan nere, och sedan andra sidan uppe sen ena sidan uppe sen ena sidan nere?

ja, nu har jag inte koll på hur det är på dessa motorerna men man brukar dra i 2 eller 3 steg och börja ifrån mitten, fick du inte med en instruktion med toppackningen?

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må

Sök