1710
Sök

Saab 9-5 Aero -Vinterprojekt

158 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
Charles_ skrev:
en liten fråga, hur fick du bort listerna utan att ha sönder dom?

Bara vara försiktig, själv tejpade jag några varv på en spårmejsel för att förhindra repor på dörrarna. Men försök bryt lite i bakkant på listerna,så att ett clips släpper,sen kan du använda fingrarna o få bort resten, sen längst fram i kanten på listen är det en "kil" , eller vad man ska kalla de, som ska skjutas in i dörren,så när du lyckats släppa listen ända fram dit, så drar du den bakåt,. Lycka till! smile

"Objects in mirror tend to dissapear"

158 Inlägg
24 mars 2010
Trådstartare
Driftkungen skrev:
Provat starta den med öppet smile? Stor dump skillnad?

Jodå,de är en riktig skillnad,dock låter bilen som en damsugare i fronten på tomgång. Man riktigt hör hur mycke skit den suger in i filtret tongue

Är nog fan bara bitter..
365 Inlägg
29 mars 2010
Booornis skrev:
Charles_ skrev:
en liten fråga, hur fick du bort listerna utan att ha sönder dom?

Bara vara försiktig, själv tejpade jag några varv på en spårmejsel för att förhindra repor på dörrarna. Men försök bryt lite i bakkant på listerna,så att ett clips släpper,sen kan du använda fingrarna o få bort resten, sen längst fram i kanten på listen är det en "kil" , eller vad man ska kalla de, som ska skjutas in i dörren,så när du lyckats släppa listen ända fram dit, så drar du den bakåt,. Lycka till! smile

Tack för svaret! smile

Pain is temporary, Glory last forever.

158 Inlägg
13 maj 2010
Trådstartare
Alldedes för länge sedan man uppdatera här, men har å andra sidan inte hänt mycket med bilen. Små detaljer bara. Bilen fortsätter som ett rullande projekt med inriktning på detaljer smile Nästkommande planerade saker är som sagt coilovers. Försöker få plånboken att räcka till, men de går inge vidare. Men allt löser sig smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27677/927848_h5ycr1.jpg
Back on track smile

433 Inlägg
12 juli 2010
Imorrn är det två månader sen senaste uppdaten wink Kan man tänka sig att det var roligare att köra än meka?

125 Inlägg
14 juli 2010
xBjorlingx skrev:
Imorrn är det två månader sen senaste uppdaten wink Kan man tänka sig att det var roligare att köra än meka?

SEbbe det var ju ett Vinterprojekt big_smile

433 Inlägg
14 juli 2010
Daniel_P_ skrev:
xBjorlingx skrev:

Men jag tyckte att jag läste att det var ett rullande projekt också wink

Men förstår inte att han lägger ner samma tid och energi på 745an istället tongue

158 Inlägg
15 juli 2010
Trådstartare
Det har inte hänt nå i tråden pga att jag inte gjort nå speciellt med bilen,men nu håller jag ju på att byta tändningslås,en hel vetenskap bara de, så kanske skickar upp ett par bilder sen tongue

745'an har jag alltid tid för, riktig kärlek! haha

xBjorlingx skrev:
Daniel_P_ skrev:
xBjorlingx skrev:

Men jag tyckte att jag läste att det var ett rullande projekt också wink

Men förstår inte att han lägger ner samma tid och energi på 745an istället tongue

158 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
Mycket länge sedan det var någon form av update här nu, Inte hänt så särskilt mycke med bilen ändå vill ja påstå. Just nu står den med isärskruvad inredning och väntar på nytt tändningslås då det andra bara helt plötsligt vart STUMT, gick inte att vrida nå, -vilket var sådär lagom spännande, för det hände när jag var in i en affär på lucnhen o skulle handla, sen var rutan nere pga 30gradig värme. När jag kom ut igen o skulle tillbaka till jobbet så var låste helt stumt! Jag ringde runt till diverse människor o provade med allt,men låset var som svetsat tamefan! Som tur är så finns det ju inge rattlås så vi kunde iaf bogsera hem bilen i sakta fart då backen var låst.. Sen började det omständiga arbetet med att försöka få ur låscylinder, vilket i sig hade varit rätt enkelt OM man hade kunnat vrida nyckel till läget off. men eftersom mitt lås hade totalhavererat med backen i så gick ju inte det..  Måste ju ge saab bra cred för säkerheten att bilen inte ska bli snodd, för sakerna går för fan inte att ha sönder även fast man vill!  Bröt o bände överallt med diverse o slog o fixa, fick tillslut ur den utbytbara låskolven efter: brytning, övervåld med huggmejsel, borrning!.

Själva "huset" där kolven sitter klara sig fin fint utan skador,så det ska bara vara att stoppa i nya låscylindern. Som jag beställde för ca 4 veckor sen,inte hört ett ljud om det sen dess, pratat med Saab flera gånger men dom vet inte alls när det kan tänkas komma då dom haft massa problem med leverans av låsen och det låg massa rest-beställningar.. han som hade väntat längst hade fått vänta från Februari till Maj.. Så där försvann mitt hopp om att kunna åka nå mer Saab i sommar. Känns riktigt surt att den stått nu sen i slutet av Juni. missat diverse roliga träffar och sena bilnätter.

Men men,är väl bara bita i det sura äpplet o fortsätta harva runt i 745'an, utan innertak och diverse inredning pga det skulle var ett sommarprojekt. -men det är ju inga fel på volvon lixom, klimatet i bilen håller tropiskt klimat året runt,speciellt nu på sommaren, komforten kan nog jämföras med att rida på kamel, och omkörningsmöjligheterna är på topp! -iaf på 30 väg....Det jag menar är att man blir rätt bortskämd i saab. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27677/968944_pch83d.jpg
Senast redigerat av Booornis (25 juli 2010)

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
25 juli 2010
Vet hur du har det, min bil har blivit stående med kass koppling hela sommaren pga att jag inte haft pengar att fixa det innan...

Fan vad man vill sitta i sin egen bil när det kommer en spännig stekare och glider förbi i pappas BMW, såna har man ju förnedrat ett par stycken med 9-5:an men det är inget man gör med en gammal 9000CC 2.0i sad

Lycka till med bilen och hoppas att du får ut den i hyffsat vettig tid iaf...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

158 Inlägg
25 juli 2010
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:
Vet hur du har det, min bil har blivit stående med kass koppling hela sommaren pga att jag inte haft pengar att fixa det innan...

Fan vad man vill sitta i sin egen bil när det kommer en spännig stekare och glider förbi i pappas BMW, såna har man ju förnedrat ett par stycken med 9-5:an men det är inget man gör med en gammal 9000CC 2.0i sad

Lycka till med bilen och hoppas att du får ut den i hyffsat vettig tid iaf...

usch,inge roligt med haveri på någe vis, dock är låset billigare än koppling. Får hoppas det löser sig.
Och angående flottiga snorungar i pappas bil, så JA,man vill bara spätta ifrån dom!! underbart att kunna göra det med saaben! smile

125 Inlägg
28 juli 2010
där har du förklaringen på volvo och saab volvon håller big_smile.....

tänk om snorungen har lånat pappas m3a då tommy då får du kämpa haha big_smile

158 Inlägg
26 augusti 2010
Trådstartare
-Idag har det gått exakt 8 veckor sen beställningen på låset gjordes.. Börjar bli löjligt.. pratade med dom senast idag på förmiddan,men icke, de har inte kommit nå lås och dom har ringt SAAB flertal gånger men det finns inte grejer pga någon underleverantör strular.. *suck*..

158 Inlägg
4 september 2010
Trådstartare
JAAA! Efter Endast 9 veckor och 1 dag,så ringer dom ifrån SAAB och meddelar att mitt lås kommit! Det kallar jag snabba leveranser och bra kundservice!... hoppas ni förstår ironin!. Riktigt trött på dom, krångel fram o tillbaka hela tiden. Men nu har ju låset kommit iaf, men vid första anblicken på de så ser de inte ut att vara samma botten del, men jag kan ju minnas fel, det är ju som sagt en hel jävla sommar sen jag skruva isär bilen.. men är det fel lås ska jag personligen strypa ledningen på SAAB.

Anyway, blir nog att åka iväg imorgon o börja med ihopsättningen av saaben. Känner dock att det inte är någon idé att ställa på den igen, ska ju andå ställas in för vintern snart, för ännu en vinter med små projekt smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/27677/988699_cai7i7.jpg
Senast redigerat av Booornis (4 september 2010)

125 Inlägg
21 september 2010
i vinter blir de  xenon  hoppas jag? kommer bli skit bra med  xenon  på saaben..

158 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
Daniel_P_ skrev:
i vinter blir de  xenon  hoppas jag? kommer bli skit bra med  xenon  på saaben..

Jajjemän daniel, xenon blir de,i dimljusen oxå, lägga toning, och lite annat smått smile har börjat spåna på lite idéer redan wink

Saab älskare!
4 597 Inlägg
21 september 2010
Hade nog varit billigare och lättare och koda in nycklar och byta alla lås i bilen? lol haha gått snabbade hade det ju i alla fall gjort! Men härligt att du står ut smile Otroligt fin bil har du ! big_smile

125 Inlägg
22 september 2010
Booornis skrev:
Daniel_P_ skrev:

Jajjemän daniel, xenon blir de,i dimljusen oxå, lägga toning, och lite annat smått smile har börjat spåna på lite idéer redan wink

bra det kommer bli kannon.. ja är på big_smile.. beställ grejor :_D

158 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
Funkiee skrev:
Hade nog varit billigare och lättare och koda in nycklar och byta alla lås i bilen? lol haha gått snabbade hade det ju i alla fall gjort! Men härligt att du står ut smile Otroligt fin bil har du ! big_smile

-Tro mig,tanken slog mer än en gång, men eftersom det redan var beställt så skulle jag ändå få betala låset när det väl kom. Så orkade inte bry mig, bilen fick stå. Men nu med facit i hand hade jag nog gjort annorlunda -ingen jävel kunde väl tro att de skulle ta 9 veckor för dom att få fram ett lås.. men men, nu är det ju ordnat iaf lol  tackar! ska slå ett öga på dina bilar med smile

158 Inlägg
24 september 2010
Trådstartare
Daniel_P_ skrev:
Booornis skrev:
Daniel_P_ skrev:

bra det kommer bli kannon.. ja är på big_smile.. beställ grejor :_D

haha vintern är lång daniel, kommer bli som förra året,man beställer tonvis med prylar och skruvar dit allt på en kväll big_smile då har man ju inget att göra resten av vintern tongue

Sök