Mycket länge sedan det var någon form av update här nu, Inte hänt så särskilt mycke med bilen ändå vill ja påstå. Just nu står den med isärskruvad inredning och väntar på nytt tändningslås då det andra bara helt plötsligt vart STUMT, gick inte att vrida nå, -vilket var sådär lagom spännande, för det hände när jag var in i en affär på lucnhen o skulle handla, sen var rutan nere pga 30gradig värme. När jag kom ut igen o skulle tillbaka till jobbet så var låste helt stumt! Jag ringde runt till diverse människor o provade med allt,men låset var som svetsat tamefan! Som tur är så finns det ju inge rattlås så vi kunde iaf bogsera hem bilen i sakta fart då backen var låst.. Sen började det omständiga arbetet med att försöka få ur låscylinder, vilket i sig hade varit rätt enkelt OM man hade kunnat vrida nyckel till läget off. men eftersom mitt lås hade totalhavererat med backen i så gick ju inte det.. Måste ju ge saab bra cred för säkerheten att bilen inte ska bli snodd, för sakerna går för fan inte att ha sönder även fast man vill! Bröt o bände överallt med diverse o slog o fixa, fick tillslut ur den utbytbara låskolven efter: brytning, övervåld med huggmejsel, borrning!.
Själva "huset" där kolven sitter klara sig fin fint utan skador,så det ska bara vara att stoppa i nya låscylindern. Som jag beställde för ca 4 veckor sen,inte hört ett ljud om det sen dess, pratat med Saab flera gånger men dom vet inte alls när det kan tänkas komma då dom haft massa problem med leverans av låsen och det låg massa rest-beställningar.. han som hade väntat längst hade fått vänta från Februari till Maj.. Så där försvann mitt hopp om att kunna åka nå mer Saab i sommar. Känns riktigt surt att den stått nu sen i slutet av Juni. missat diverse roliga träffar och sena bilnätter.
Men men,är väl bara bita i det sura äpplet o fortsätta harva runt i 745'an, utan innertak och diverse inredning pga det skulle var ett sommarprojekt. -men det är ju inga fel på volvon lixom, klimatet i bilen håller tropiskt klimat året runt,speciellt nu på sommaren, komforten kan nog jämföras med att rida på kamel, och omkörningsmöjligheterna är på topp! -iaf på 30 väg....Det jag menar är att man blir rätt bortskämd i saab.

![https://www1.garaget.org/gallery/archive/27677/968944_pch83d.jpg]()