Mitt projekt började med att jag skulle piffa upp bilen lite men det spårade snart ur skulle bara bli mer och mer, och på den vägen är det. Jag satsar mest på karossen först. Eftersom motorn är lätt att bygga om i efterhand. Så... Visa mer
Nu är bak vagnen på plats, jag saknar 2-länkstagena och pannhardstaget än så länge men det kommer förhoppningsvis inom kort. fjäderbenstaget kom med på kort också
En sak jag tänkte på bara: Om du bara ska köra med coilisarna bak borde du väl nästan ta och förstärka bärarmana ganska kraftigt kring axeln som går igenom armen så den inte river upp plåten när det går hett till. ( om du inte redan tänkt på de förstås ).
En sak jag tänkte på bara: Om du bara ska köra med coilisarna bak borde du väl nästan ta och förstärka bärarmana ganska kraftigt kring axeln som går igenom armen så den inte river upp plåten när det går hett till. ( om du inte redan tänkt på de förstås ).
Tack risken är ju inte större att man river av plåten, än om man har en original hjulupphängning bak. Dock så finns det en lite risk att bärarmen kan vikasig efter det nedre fästet till coilisarna. Eller fatta jag dig fel.