Mitt projekt började med att jag skulle piffa upp bilen lite men det spårade snart ur skulle bara bli mer och mer, och på den vägen är det. Jag satsar mest på karossen först. Eftersom motorn är lätt att bygga om i efterhand. Så... Visa mer
Precis läst igenom hela tråden o kan bara säga att jag är RIKTIGT imponerad! Man får riktigt bra inspiration och arbetet ser jävligt snyggt ut! Keep the good work up!
Precis läst igenom hela tråden o kan bara säga att jag är RIKTIGT imponerad! Man får riktigt bra inspiration och arbetet ser jävligt snyggt ut! Keep the good work up!
Har fått dit dörrarna nu och svetsat igen listhålen och handtagen bak. Har köpt lite godis nu, ett nytt sprut Link G4 storm, 2st bränsle pumpar, 4st 1680cc spridare, svänghjul som är lättat ca 6kg och anpassat för tilton koppling och så slog jag till på 6punkts sparco bälten. Lite bilder på det
hur kan man lätta 6kg från ett svänghjul? Det enda jag och min industrilärare "vågade" ta bort var ett område utanför kopplingens anläggningsyta och släta ut radien inuti svänghjulet
ser så gött ut! ska du ha igång den till sommaren? blir sugen på att skruva bara man ser vad du har gjort! spana in mitt projekt och säg om du har nått att påpeka;)
hur kan man lätta 6kg från ett svänghjul? Det enda jag och min industrilärare "vågade" ta bort var ett område utanför kopplingens anläggningsyta och släta ut radien inuti svänghjulet
du kan lätta ett svänghjul på olika vis, fräsa och svarva, borra, ett skeltsvänghjul kan du vel få ner till 4.5 koli kanske och det är ju 9 kilo lättare mot vad ett vanlig volvo 8v gl svenhjulväger