Baklås Golf III utan C-lås

Krucial VW-driver
9 november 2009 · 291 Inlägg

Tja!

Har precis köpt en Golf 3 från 96 (import) och den har inget centrallås. Hur låser man bakluckan egentligen? Hade en svensksåld Golf III innan och den hade C-lås. Där var det ju inget problem med baklåset eftersom den låstes med c-låset, men hur låser man den manuellt? Jag sticker in nyckeln men den går inte hela vägen in. Finns det en speciell nyckel?


Tacksam för svar.


/chris

mackelito
9 november 2009 · 61 Inlägg

Vill du kunna öppna och stänga eller vill du stänga så det är stängt?

Jag plockade bort tygsidan på bakluckan inifrån och sen kan få in handen till låset och vrida till låset så låser sig. Men sen är det låst

Berry Audi/Wv mek
9 november 2009 · 148 Inlägg

Det ska vara samma nyckel som till resten av låsen om det inte har blivit utbytt, antagligen så kärvar det Bara!! smörja, smörja, smörja!

Det är inget fel på min hjulinställning, det är din inställning till mina hjul!
dbjanoz
10 november 2009 · 1 785 Inlägg

Krucial skrev:
Tja!

Har precis köpt en Golf 3 från 96 (import) och den har inget centrallås. Hur låser man bakluckan egentligen? Hade en svensksåld Golf III innan och den hade C-lås. Där var det ju inget problem med baklåset eftersom den låstes med c-låset, men hur låser man den manuellt? Jag sticker in nyckeln men den går inte hela vägen in. Finns det en speciell nyckel?


Tacksam för svar.


/chris

Troligen fullt med grus och skit som vanligt. Prova att rengöra och smörja, räcker inte det så får du byta låset. Annars kan du montera en solenoid så du kan öppna bagageluckan med knapp fram i bilen. Har en sådan monterad i min scirocco till bagageluckan

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Krucial VW-driver
10 november 2009 · 291 Inlägg

Jag får nog försöka med det.

Men visst skall det gå att låsa allting runtom även om c-lås saknas?

vofloo
22 november 2009 · 739 Inlägg

de ska gå låsa allt runtom även om du inte har c-lås jag har inget c-lås på min golf III och jag kunde öppna bagageluckan med hemnycklen,cykelnycklen mm så jag drov bort den pinnen som går upp till knappen ute så man måste hoppa bak o öppna :p måste komma på något så man slippe hoppa bak o öppna

mvh

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang