2971
Sök

Passat 2,5 V6 TDI 4motion dieselförbrukning?

1 814 Inlägg
13 november 2009
Trådstartare
Vad drar en sådan på ett ungefär, enligt VW är det 8,6 bladat om jag läst rätt.

Erfarenheter av dessa?

MVH / Expect
Senast redigerat av expect1991 (13 november 2009)

1 045 Inlägg
14 november 2009
över litern utan problem,

har en utan 4wd den drar 0.9
men dom jag pratat med som har 4wd får den inte under litern, kanske landsväg.
nu inte nyaste modellen för den vet jag itne, men du har ju inte skrivit något år heller.

3 259 Inlägg
14 november 2009
Ja under litern är väl inte omöjligt men sannerligen inte lätt! Det är en värdelös bil att äga om man nu ska se till att tjäna pengar.. och det är väl enda anledningen till att man åker diesel? Får man diesel gratis spelar det ju ingen roll men att köpa en sån där och sen försöka tjäna storkovan på det blir väl svårt.. speciellt när exakt samma bil fast med 1.9TDI motor drar HÄLFTEN av vad V6 tdi gör så finns det absolut ingen mening att köpa en V6 TDI.. Det är min personliga åsikt! Sen är det en förbannat skön bil med mycket vrid att köra men som sagt.. åker man diesel gör man ju det för att milen ska kosta mindre och det gör dom ju inte med en sån tyvärr...

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

1 814 Inlägg
14 november 2009
Trådstartare
JonR: Jag letar främst efter en 1.9 TDI men ville se hur förbrukningen låg på dessa. Men attans vad svårt det är att hitta 1.9TDI till humana priser (under 80 000 kr)

Drar de så mycket är det inte intresassant med dessa faktiskt.

3 259 Inlägg
14 november 2009
Vilka årsmodeller letar du efter? en -01-03 går ju hitta för mellan 40.000-60.000kr om man törs köpa en som gått mellan 20-30.000mil... Hittar man en med landsvägsmil och som är välskött så är det ju absolut ingen fara.. Jag själv hade en -02 som gått 29.000mil när jag sålde den och hade mätaren stått på 14.000mil kan jag  garantera att ingen ifrågasatt det men sedan hade en kompis till mig en -02 som gått 18.000mil men som var betydligt rassligare o skramligare, mer bulor o smådefekter.. så det är ju relativt.. hellre 30.000 landsvägsmil än 10.000mil i stokholms innerstad!smile

MVH/Jon

Projekt Fiat 126 R1
Projekttråden:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=125976

1 814 Inlägg
15 november 2009
Trådstartare
JonR skrev:
Vilka årsmodeller letar du efter? en -01-03 går ju hitta för mellan 40.000-60.000kr om man törs köpa en som gått mellan 20-30.000mil... Hittar man en med landsvägsmil och som är välskött så är det ju absolut ingen fara.. Jag själv hade en -02 som gått 29.000mil när jag sålde den och hade mätaren stått på 14.000mil kan jag  garantera att ingen ifrågasatt det men sedan hade en kompis till mig en -02 som gått 18.000mil men som var betydligt rassligare o skramligare, mer bulor o smådefekter.. så det är ju relativt.. hellre 30.000 landsvägsmil än 10.000mil i stokholms innerstad!smile

MVH/Jon

Jovisst kan en bil med säg 20000 mil vara i bättre skick än en som rullat 10 000 men problemet är när man ska sälja bilen. Få vågar köpa riktiga långmilare, för jag har tänkt att behålla bilen länge och kör runt 2000 mil/år. Då är det bättre att köpa en som rullat lite från start?

Jag letar efter årsmodell 01-05 (B5.5 karossen)

Yellow bug!
1 640 Inlägg
15 november 2009
JonR skrev:
åker man diesel gör man ju det för att milen ska kosta mindre och det gör dom ju inte med en sån tyvärr...

Sen finns vi som aldrig skulle sätta oss i en bensindriven bil, och inte håller med i det där för fem öre. Finns många fler anledningar att åka diesel, men smaken är som baken!

V6 diesel var jag själv sugen på när jag letade Passat, riktigt härlig motor! Och en dieselsexa är en underbar motor! Men visst, det är lite tråkigt att den har den förbrukningen den har, för en del av charmen med diesel är ju att man kan komma lite längre på varje tank än alla andra.. tongue

Svårt att hitta vettig bil nu, för ett år sen fanns det en hel sjö av dieslar för runt 60k. Idag är de få och ligger högre i pris! Fick min -01 värderad av försäkringsbolaget till ett högre marknadsvärde än vad den stod i förra året, trots att den slog över nästan mot 26000 mil i min ägo, vilket måste betyda att priserna stigit..

Men 1,9an går att få ner fint i förbrukning, hamnade på 0,52 blandat som bäst smile Och går riktigt härligt, gött med drag till omkörning och en underbar dragbil! Och bra komfort!
Senast redigerat av Edil_ (15 november 2009)

Ännu vet ingen hur gammal en Volkswagen kan bli! :)

253 Inlägg
16 november 2009
Jag hadde en v6 tdi 4 motion -02 med manuell låda....låg på lite över litern när
man bara körde inne i samhället med start och stopp hela tiden men på långkörningar
låg jag nästan alltid på ca 0,76. I då ca 100-100km/h.

Är ju en riktigt trevlig motor annars med riktigt gött vrid  och hela bilen i sej
är underbar tycker jag. Funderar på en igen faktiskt.

Dalsland......Varför trängas?

Sök