Vad är det för fel på "volvo740folket" ?

Snitch Ointresserad.
16 november 2009 · 936 Inlägg

FLindgren skrev:
Dom man fruktar mest måste man hänga ut på nätet. så tror jag att det är big_smile

fullträff!

Fan va du och jag hatar saab eller hur?

Teabag appreciation club.
j00k3 Med-lem
16 november 2009 · 129 Inlägg

3 sidor på 33 minuter!? Ni måste ju medge att han är en kille som kan väcka debatt;)

Man får aldrig en andra schans att ge ett första intryck.
C-Gustafson
16 november 2009 · 26 Inlägg

vill han åka plasträcer med två dörrar (inget illa menat) så får han väl göra det. och den som vill åka i en 245 låt den göra det, sköt dej själv å skit i andra!

Mercedes Vito CDI "Servicebussen" (2001)
Volvo S80 2,4D "Summum" (2007)
Tagg3N Konsult
16 november 2009 · 1 247 Inlägg

Snitch skrev:

Tagg3N skrev:

Snitch skrev:

**

Jag tycker bara det är underhållande att höra, för hur ofta har dessa människor grund för påståendena och anklagelserna? Samma åt andra hållet visserligen, men det är ju lite av kärleken till "sitt" bilmärke inte sant?

Jag hängde inte riktigt med på vad du menade men.

Alla ser väl något i sin egen bil. 740:n var den första bil jag köpte. Så den är ju lite speciell, har tilldelats både kärlek och hat av mig och andra kamikaze piloter.

Är bara så jävla trött på att folk inte kan samsas och ha trevligt istället för denna jävla rivalitet mellan alla bilmärken. "höhö, min 740 är snabbare än din saab" Var något jag hörde för ett tag sen. Vem fan bryr sig? Blir så trött på bilfolket ibland.

Menade lite att pajkastningen går åt båda hållen. Förhållandet är ömsesidigt. Äldre volvobilar är populära av olika skäl, jag gillar inte bilarna just pga kvantiteten och det faktum att det i regel spårar ur när man ska jämföra. Visst är ng900/og9-3 som jag kör förjävla vanliga nu om dagarna, men dessa är lite av en bristvara i min närhet smile Det är ju dessvärre inte äldre volvobilar..

Tagg3N Konsult
16 november 2009 · 1 247 Inlägg

Snitch skrev:

FLindgren skrev:
Dom man fruktar mest måste man hänga ut på nätet. så tror jag att det är big_smile

fullträff!

Fan va du och jag hatar saab eller hur?

Börjar bli dags att sätta en dekal i min bakruta tror jag, kalle pissar på volvo? roll

EPG Kärnkraftstomte
16 november 2009 · 766 Inlägg

Mufflan skrev:
Hej.

Nu ska jag prata lite skit om ett visst pack som jag inte är alltför förtjust i.

Ni vet dendär äckliga rostiga gamla volvon som drar runt på stan med en japsdämpare och tror att han är kung? Vars förare ofta bär en jacka med loggan från valfri fordonslinje och snusar samt luktar koskit.

De har oftast en klent begåvad, blond fjortonårig tjej i passagerarsätet fram också.

Jag syftar naturligtvis på de fjuniga grabbar i åldern 18-22 år som iklädda basebollkeps, Fristads arbetsbyxor, urtvättad collegetröja och med en ordentlig snusläpp kör stad och torg runt på kvällarna i rostiga Volvo 240, 245, 740 och 745 med tonade rutor, vita blinkers och neonfärgad julgransbelysning under bilen? Det är även vanligt förekommande med så kallad technomusik i bilens stereosystem som lustigt nog ofta brukar vara värda ett gott stycke mer än bilen själv. Eddie Meduza förekommer också väldigt ofta i CD-spelaren.


Seriöst. Vad fan är det för fel på dessa människor?

För det första:
* Volvo 740 är och förblir (var, då den borde skrotats för 10 år sedan)en familjebil som saknar gener till allt vad sportbil heter.

*Volvo 740 är en extremt FUL och helt enkelt smaklös bil, den saknar ju all antydan till former och design.

*Varför är dom flesta "volvoraggare" bönder?


Kan nån hjälpa mig att förstå varför man köper en 740 och tror att man köpt en Tex Nissan Skyline?

-Fatta, din gamla 240,740 är en äcklig gammal skitbil som inte hör hemma nån annastans än på skroten.

Stämpla mig gärna som "volvoraggarhatare" för det är precis vad jag ärbig_smile

Nu vill jag gärna ha lite debatt kring detta!

Är du en utav dom jag beskriver? Tycker du som jag? Då borde du skriva ett par rader härsmile

Klockrent!
Jag tror du träffade huvudet på spiken på så gott som alla punkter.
Men jag tycker nog att 200-serien inte är en fjärdedel så ful som 700-serien.

Håll avståndet till bakomvarande fordon!
FLindgren
16 november 2009 · 5 089 Inlägg

Snitch skrev:

FLindgren skrev:
Dom man fruktar mest måste man hänga ut på nätet. så tror jag att det är big_smile

fullträff!

Fan va du och jag hatar saab eller hur?

ja fy faan för saab. Jag blev dragen utav en en gång big_smile

och jäkla saabfolk som åker runt å är tekniknördar och står på statoil med sina framhjulsdriva 900or och lyssnar på sin klassisk musik med sina välstrukna kläder!

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Snitch Ointresserad.
16 november 2009 · 936 Inlägg

Tagg3N skrev:

Snitch skrev:

FLindgren skrev:
Dom man fruktar mest måste man hänga ut på nätet. så tror jag att det är big_smile

fullträff!

Fan va du och jag hatar saab eller hur?

Börjar bli dags att sätta en dekal i min bakruta tror jag, kalle pissar på volvo? roll

Snälla gör det! jag åker volvo men tar inte illa upp.

Köp en koenigsegg dekal när du ändå håller på! det retar 740 åkarna nåt djävulskt!

Teabag appreciation club.
ironhead volvoraggare
16 november 2009 · 4 776 Inlägg

tycker bara trådskaparen gjorde sig löjlig varför ens skapa en sån här tråd vad vill ha ut av detta

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Lozinmust "Unloaded"
16 november 2009 · 1 557 Inlägg

Men alla vet att BMW är bäst? Speciellt 316/318 med M3-emblem! Och min BMW är snabbare än alla andra bilar därute för att jag har V6! FÖR JAG VET INTE VAD DET HETER NÄR DET ÄR RAK SEXA SÅ JAG SÄGER V6, DET ÄR JU SAMMA SAK.

Förlåt, jag fastnade på Caps Lock. Ville bara påvisa den enorma relevansen av att ha sagt att BMW är bäst och störst och bensinsnålast och säkrast och billigast och bäst, sa jag störst?

Kör för övrigt en 740 nu under vintern, klockren bil, går tamigfan inte sönder och går att plåga i all evighet, annat än jag kan säga om många andra bilmärkens modeller, BMW E36 bl.a.

"When innovation meets passion!"
BMW 530i "Static Vikings" (1989)
BMW 318is "Class II" (1994)
BMW Z3 2.8 Coupé "Dennis And The Dicks" (1998)
Snitch Ointresserad.
16 november 2009 · 936 Inlägg

FLindgren skrev:

Snitch skrev:

FLindgren skrev:
Dom man fruktar mest måste man hänga ut på nätet. så tror jag att det är big_smile

fullträff!

Fan va du och jag hatar saab eller hur?

ja fy faan för saab. Jag blev dragen utav en en gång big_smile

och jäkla saabfolk som åker runt å är tekniknördar och står på statoil med sina framhjulsdriva 900or och lyssnar på sin klassisk musik med sina välstrukna kläder!

Ja fyfan för dom mad

Tacka vet jag en 745 med dubbla Gas 12or och en stereo från lidl!

Teabag appreciation club.
Tagg3N Konsult
16 november 2009 · 1 247 Inlägg

FLindgren skrev:

Snitch skrev:

FLindgren skrev:
Dom man fruktar mest måste man hänga ut på nätet. så tror jag att det är big_smile

fullträff!

Fan va du och jag hatar saab eller hur?

ja fy faan för saab. Jag blev dragen utav en en gång big_smile

och jäkla saabfolk som åker runt å är tekniknördar och står på statoil med sina framhjulsdriva 900or och lyssnar på sin klassisk musik med sina välstrukna kläder!

sad

Snitch skrev:

Tagg3N skrev:

Snitch skrev:

fullträff!

Fan va du och jag hatar saab eller hur?

Börjar bli dags att sätta en dekal i min bakruta tror jag, kalle pissar på volvo? roll

Snälla gör det! jag åker volvo men tar inte illa upp.

Köp en koenigsegg dekal när du ändå håller på! det retar 740 åkarna nåt djävulskt!

Ja det måste jag göra! lol

loftom
16 november 2009 · 192 Inlägg

volvo 740is är jävligt bra bilar, billiga delar, finns hur mycket beggade grejor som helst,

är ju i övrigt inte så konstigt att ungdomar åker volvo 740.  Är ju i princip sveriges vanligaste bil... billiga på det och hyffsad kvalitet..

jag har inga som helst problem att åka 740 även om jag nu inte gör det(åker amazon på vintern istället;),, har även en jacka som det står fordonsteknik på..

fjantig tråd i övrigt,,,

//// Tommie
AlvereZ
16 november 2009 · 787 Inlägg

Jag håller med trådskaparen fullständigt.. Han måste ju vara den mest vettiga människan som finns..

Varje gång jag sätter mig i min bil så tror jag det är en sportbil smile

För övrigt så är det väl minst lika störande med en gammal saab 900 med japsdämpare som åker runt på stan, den driver ju till och med i fel ände roll

Holiace
16 november 2009 · 1 754 Inlägg

THEY SEE ME TROLLING, THEY HATING
http://www.youtube.com/watch?v=Cdiz0k0Rudw


Troll
In Internet slang, a troll is someone who posts controversial, inflammatory, irrelevant, or off-topic messages in an online community, such as an online discussion forum, chat room or blog, with the primary intent of provoking other users into an emotional response[1] or of otherwise disrupting normal on-topic discussion.[2]

Senast redigerat av Holiace (16 november 2009)

Jag kan inget om allt.
alexandern
16 november 2009 · 161 Inlägg

Rquired skrev:

alexandern skrev:

Rquired skrev:

Så rika(re) föräldrar betalar automatiskt sina ungars bilar?

eftersom trådskaparen generaliserar så gör jag det också tongue tror dom flesta i 18års åldern som kör runt i fina bilar inte har hunnit jobba ihop pengarna än.

Men många har, sannolikt betydligt fler än du (verkar?) tro.

Säg att man behöver...150k för att köpa en fin bil och köra den ett par år? Hur svårt är det att jobba ihop den summan för den som verkligen vill göra så? Börja när du är 16 så blir det 75k om året, eller ca 6500:- i månaden. Ingen omöjlig summa det...

med tanke på att dom flesta går i skola då skulle jag tro att det är lite små jobbigt, säg att man har ut 80 kronor efter skatt,  ganska bra för en 16 åring, då ska du jobba ca 80 timmar i månaden, 10 fulla arbetsdagar, plus skola och läxor. ingenting är omöjligt, slita varje kväll eller alla helger i månaden...

Snitch Ointresserad.
16 november 2009 · 936 Inlägg

Tagg3N skrev:
Ja det måste jag göra! lol

Agera!

Du har mitt stöd när du fått en snusprilla på rutan utav en 740 raggare tongue

Teabag appreciation club.
Gizmojohan
16 november 2009 · 3 295 Inlägg

FLindgren skrev:

Snitch skrev:

FLindgren skrev:
Dom man fruktar mest måste man hänga ut på nätet. så tror jag att det är big_smile

fullträff!

Fan va du och jag hatar saab eller hur?

ja fy faan för saab. Jag blev dragen utav en en gång big_smile

och jäkla saabfolk som åker runt å är tekniknördar och står på statoil med sina framhjulsdriva 900or och lyssnar på sin klassisk musik med sina välstrukna kläder!

Haha! perfekt spegelbild av en Saab åkare wink big_smile men du glömde nämna dom som står på motorvägen med trasiga lådor oxå tongue

OpelMannenRacing Allmänt galen
16 november 2009 · 219 Inlägg

Nu är jag den personen som snarare pissar i en volvo 740 än kör en, men likafullt, vill en stackars 18 åring (som jag råkar va) ha en så varsågod, vill dom sen låtsas att de är en raggarbil, ja låt dom göra de, sen att dom kommer inse att de inte är någon raggarbil är ju en annan sak, men dom har då kul, är väll bättre att dom kör skiten ur en gammal volvo som de finns miljoner av än att gå runt på samhället och slå sönder varenda skyltfönster tex? är ju som ingen bil att vara rädd om, ja om de är en 3k mils bil som är i nyskick och haft en ägare så kan man ju låta bli att ha ihjäl den.
Jag hör till dom som gärna höjer blicken då de kommer en äldre Mercedes Diesel, blir jag ett mercadrägg bara för de? och klassas min W124 som pilsnerhäck, bara för att många älder dieselmercor här uppe är just pilsnerhäckar? framförallt W116 och W123... TS skulle hemskt gärna få komma ut ur blöjan och stå för sin åsikt och våga svara, men en del är ju mer blöjraggare än vad han framstår 18 åringar som, som tidigare nämnt, undra vad TS kör för bil, sätter nästan en bra slant på att han kör volvo också, eller så har han en skitcool Mazda 323F med biltema slutrör och öppet filter

epapower
16 november 2009 · 593 Inlägg

Tagg3N skrev:

FLindgren skrev:

Snitch skrev:

fullträff!

Fan va du och jag hatar saab eller hur?

ja fy faan för saab. Jag blev dragen utav en en gång big_smile

och jäkla saabfolk som åker runt å är tekniknördar och står på statoil med sina framhjulsdriva 900or och lyssnar på sin klassisk musik med sina välstrukna kläder!

sad

Snitch skrev:

Tagg3N skrev:
Börjar bli dags att sätta en dekal i min bakruta tror jag, kalle pissar på volvo? roll

Snälla gör det! jag åker volvo men tar inte illa upp.

Köp en koenigsegg dekal när du ändå håller på! det retar 740 åkarna nåt djävulskt!

Bakrute-dekaler hit och dit, men till vilket syfte? Inga volvoåkare kommer ju ändå inte se dom då de ligger framför dig=)
Ja det måste jag göra! lol

Bakrute-dekaler hit och dit, men till vilket syfte? Inga volvoåkare kommer ju ändå inte se dom då de ligger framför dig=)

Senast redigerat av epapower (16 november 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang