6294
Sök

Testfolk sökes till videoklipp.

Webmaster/trummis på heltid
1 874 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
Hej.

Nu är det så här att mitt band har fixat klart en liten halvkass replokalsvideo. Den ligger ute både på vår hemsida och på YouTube. Alla som jag hittills har bett testa har det fungerat för. Dock gnäller vår ena gitarrist åt helvete över att det inte fungerar för honom eller för någon av hans polare. Därför tänkte jag kolla lite här om några av er bara kan droppa in på båda länkarna och testa om det fungerar/inte fungerar, för att sedan skriva här vad resultatet blev...?

Den första är denna:
http://planetsalign.net/media.html - Gitarristen i bandet säger att han och hans polare bara får en svart ruta här. Detta är något som varken jag eller någon av mina bekanta har lyckats återskapa.

Den andra är denna:
http://www.youtube.com/watch?v=3Knr5LXzDco - Enligt gitarristen så ska denna hacka hela tiden, överallt, hos honom och hos hans kompisar. Hos mig flyter det på utan problem (hackar det kan det förstås bero på YouTubes servrar, men ändå).

Återkom gärna med små rapporter kring om det funkar/inte funkar för just dig. Jag kan inte se något fel i det jag har gjort, gällande format för varken video eller ljud. Notera att javascript måste vara aktiverade samt att man bör av flashplayer 8 eller senare.

Är tacksam som fan för hjälpen...
Senast redigerat av Hexenhammer (17 november 2009)

1 874 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
...nej det är inte reklam btw. Har fått några svar genom en annan forumtråd i ett annat forum. Än så länge verkar det som att det lutar åt att det funkar i alla fall. Men behöver fortfarande mer input.

Administratör
11 968 Inlägg
17 november 2009
Funkar fint här...

Mitt förslag är dock att utnyttja youtube hela vägen och länkar in youtube-klippet även på hemsidan, på så vis ser ni även hur många som tittat på klippet och kan även vara säkra på att leveransen fungerar på bästa sätt osv.

Så här t.ex.

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

Försöker iaf
12 819 Inlägg
17 november 2009
Båda länkarna funkar kanon för mig. Sköna låtar dessutom! big_smile

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

1 874 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
chrizz skrev:
Funkar fint här...

Mitt förslag är dock att utnyttja youtube hela vägen och länkar in youtube-klippet även på hemsidan, på så vis ser ni även hur många som tittat på klippet och kan även vara säkra på att leveransen fungerar på bästa sätt osv.

Så här t.ex.

Vill inte använda youtube-embed funktionen på hemsidan av den enkla anledningen att allt blir hårdkomprimerat deluxe. Så därför kör jag flowplayern som direkt hämtar in en väldigt lite komprimerad flv-fil. Kör dock embed på Facebook och MySpace för att få videon vidare.

Sedan har vi länkat till vår YouTube-kanal via vår hemsida. Vi är väldigt petiga med att få upp allt i optimal kvalitet, nämligen. Var nära på att köra ut grund-avi:n på sådär 1,2 gig. Dock kändes det lite väl... wink

1 874 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Tack. Anar dock att det är gitarristen som bor kvar på stenåldern när det gäller datorer. Han äger inte och har aldrig ägt någon själv. Men sitter ofta hos sina föräldrar på en gammal medeltidsdator. Verkade som att han helt enkelt hade en för gammal version av flash. Vet att flowplayern kräver version 8.0 MINST! Så fick guida honom i hur man uppdaterade sin flashplayer. Och det verkar funka för honom.

Det enda "lilla" problemet som ändå kvarstår är att den i flowplayern hackar lite för honom. Frågan är om det kan bero på datorn/uppkopplingen. Vet inte hur mycket den där flowplayern eventuellt kan kräva?

...!!!???
257 Inlägg
17 november 2009
Fungerar utan problem även för mig!

Blev även rätt imponerad över hur bra låten var, fast jag annars inte är ett så stort fan av "skrikmusik" smile.

Nä, ni som spelade gjorde ett sjukt bra jobb, tummen upp från mig!

Administratör
11 968 Inlägg
17 november 2009
Hexenhammer skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Tack. Anar dock att det är gitarristen som bor kvar på stenåldern när det gäller datorer. Han äger inte och har aldrig ägt någon själv. Men sitter ofta hos sina föräldrar på en gammal medeltidsdator. Verkade som att han helt enkelt hade en för gammal version av flash. Vet att flowplayern kräver version 8.0 MINST! Så fick guida honom i hur man uppdaterade sin flashplayer. Och det verkar funka för honom.

Det enda "lilla" problemet som ändå kvarstår är att den i flowplayern hackar lite för honom. Frågan är om det kan bero på datorn/uppkopplingen. Vet inte hur mycket den där flowplayern eventuellt kan kräva?

Det beror med största sannolikhet på hans "medeltidsdator" smile

Mvh

"Alla blå bär är blå bär - även blåbär - men det är bara blåbär som är blåbär."

1 874 Inlägg
17 november 2009
Trådstartare
Ompa2000 skrev:
Fungerar utan problem även för mig!

Blev även rätt imponerad över hur bra låten var, fast jag annars inte är ett så stort fan av "skrikmusik" smile.

Nä, ni som spelade gjorde ett sjukt bra jobb, tummen upp från mig!

Tack tack. Kul att höra. Rätt spännande då låten också är inspelad av oss själva direkt i replokalen. Ingen studio här inte! big_smile

blacken
17 november 2009
Det funkar klockrent för mig i allafall, enda som man kan klaga på som är vanligt på sådana sajter, är att ljud och bild är lite i "otakt" med varandra..

254 Inlägg
17 november 2009
Funkar perfekt, Grymt intro av gitarristen och ja hela låten var bra big_smile lycka till smile

189 Inlägg
17 november 2009
Funkar fint för mig. Bra låt också big_smile

“Sure it's quiet, for a diesel. But that's like being well-behaved… for a murderer.” Jeremy Clarkson

German Engineering
9 083 Inlägg
17 november 2009
Funkar bra hos mig smile Jag gillar inte rockmusik men grym intro av gitarristen smile

//CarpeDiem wink

Innehar SFROs bygghandbok så har du frågor, skicka gärna PM :)
Biltransport? Tveka inte att höra av dig :) Skicka PM :)

huh?
10 427 Inlägg
17 november 2009
Allt funkar klockrent.

Kör Firefox och har diverse videocodecs (samt Quicktime) installerat.

1 582 Inlägg
17 november 2009
Båda klippen fungerar här också, riktigt skön låt dessutom cool

1 653 Inlägg
17 november 2009
funkar här med smile

jag gillar inte denna typ av musik i vanliga fall, men detta gillade jag!
dock är sången overkill imo, men det gäller generelt för denna typ av musik så tongue

Nissan R32 Skyline
Projekttråd: Thullen - Skyline R32 GTS-T

ClubJDM.se
1 608 Inlägg
17 november 2009
Funkar kanon! Riktigt bra låt också, förjävla skön smile

3 714 Inlägg
17 november 2009
Funkar utan problem här med  !

och grymt skön låt smile

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM

Master of the obvious
636 Inlägg
18 november 2009
funkar klockrent, men jag stör mig då ini******* på killen med dreadsen, dreadlocks och hårdrock passar inte ihop....

Bmw e30 Touring M-tech 2 / 5-bult / BBS RC

1 874 Inlägg
18 november 2009
Trådstartare
Tack för kommentarerna och hjälpen! wink

Sök