Efterlyser photoshophjälp med en Lastbil

Ingetnick Clueless
26 november 2009 · 93 Inlägg

Tjena!

http://img134.imageshack.us/img134/4127/skyrexmanlastbilsidan.jpg
http://img402.imageshack.us/img402/6277/lastbilmanskyrex.jpg

Volkswagen Corrado G60 "Skruvkompressor" (1991)
BMW 320i Touring "Stancewagon" (1999)
Nissan Silvia S14A "Darth Vader" (1997)
xorox_88 Smack that ass!!
26 november 2009 · 2 953 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/37156/808105_niksr6.jpg

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
xorox_88 Smack that ass!!
26 november 2009 · 2 953 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/37156/808108_gt8irc.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/37156/808109_571g3y.jpg

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Klaesson
26 november 2009 · 399 Inlägg

Dom flessta bidrag ser riktigt bra ut men bort med draken å påmed lite fler Extraljus istället.
Och texten ska absolut vara på Släpet  / Trailern

Lycka te.

VOLVO for life
xorox_88 Smack that ass!!
26 november 2009 · 2 953 Inlägg

jo men han ville ha en drake tongue sen vare bara lacken han ville ändra big_smile men har får säga till ifall man ska slänga på x-ljus på den tongue

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
skyrex Skyrex
26 november 2009 · 153 Inlägg

Snyggt grabbar. Ingetnicks drake var också snygg, Xorox trailer var grym i lemonfärg wink Jag har svårt att smälta allt nu då vad ni än lägger upp ser bra ut smile

Får  försöka ge en tidsfrist till måndag innan jag utser en eller flera vinnare. Både jag och ni behöver ha i åtanke att vissa av bilderna är ganska lika till viss del, och måste därför tänka på vem som var först med vad.

Mvh Jimmy

Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se
Dodge Charger 500 "440 Magnum" (1970)
xorox_88 Smack that ass!!
26 november 2009 · 2 953 Inlägg

tackar..

hehe jo det e ju ganska klart att dom är lika varandra då vi har utgått från dinna bilder som du ville ha tongue

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
skyrex Skyrex
26 november 2009 · 153 Inlägg

Drake vill jag ha i en lr annan form. Extraljus behöver du inte oroa dig för wink Jag har redan inhandlat rostfria bågar från Kelsa till tak front och under stötf. De har inbyggda gröna dioder plus andra gröna ska inhandlas av märket Boreman. Ca 25-40 gröna ljuspunkter plus röda dioder bak på bilen. Jag ska ha rostfria täcksidor med gröna dioder i nederkant så inga kjolar som på bilden här. Detta får ni gärna shoppa oxå och definitivt bra inför prissumman för helhetsbilden wink

Dioderna
http://img403.imageshack.us/img403/3635/boremanbig.jpg

Bågarna med rätt lampor på den röda trucken
http://img204.imageshack.us/img204/6135/mannntgxwire.jpg

http://img403.imageshack.us/img403/2564/tgxaalobarlarge.jpg

Täcksidor
http://img510.imageshack.us/img510/391/jog6.png

Senast redigerat av skyrex (26 november 2009)

Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se
Dodge Charger 500 "440 Magnum" (1970)
xorox_88 Smack that ass!!
26 november 2009 · 2 953 Inlägg

lastbilen din kommer bli skit grymm med dom grejorna

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
skyrex Skyrex
26 november 2009 · 153 Inlägg

xorox_88 skrev:
lastbilen din kommer bli skit grymm med dom grejorna

Jag vet big_smile speciellt i kombo med lacken cool

Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se
Dodge Charger 500 "440 Magnum" (1970)
xorox_88 Smack that ass!!
26 november 2009 · 2 953 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/37156/808223_v3aubl.jpg


https://www1.garaget.org/gallery/archive/37156/808224_8zxh4p.jpg

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
xorox_88 Smack that ass!!
26 november 2009 · 2 953 Inlägg

skyrex skrev:

xorox_88 skrev:
lastbilen din kommer bli skit grymm med dom grejorna

Jag vet big_smile speciellt i kombo med lacken cool

ooja smile skulle själv velat ha en lastbil nångång men känns meningslöst då man inte får ta c-kortet

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
skyrex Skyrex
26 november 2009 · 153 Inlägg

Nice det snabbt jobbat smile Det blir grymt!

Får du inte ta C-kort?

jag har haft eget ett år nu, tidigare anställd 6år. Nu ska jag bygga min drömbil när jag köper nytt wink

Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se
Dodge Charger 500 "440 Magnum" (1970)
xorox_88 Smack that ass!!
26 november 2009 · 2 953 Inlägg

man tackar tongue

nje fick diabetes för snart 1 årsen å då får man inte ta det tydlingen sad  skoj det då man hade planer att ta kortet

Zombies, coming soon to a city near you!
www.nesdb.se ditt 8-bit forum på nätet
Volvo Amazon "It came from the swamp" (1965)
Volvo 242 DL "fd LowLife" (1982)
Ingetnick Clueless
26 november 2009 · 93 Inlägg

fasiken va me bilder de rullar in, kul!

även om du inte gillar mina bilder i övrigt så kan ja fixa draken på valfritt annat bidrag om du skulle vilja de smile

Volkswagen Corrado G60 "Skruvkompressor" (1991)
Nissan Silvia S14A "Darth Vader" (1997)
BMW 320i Touring "Stancewagon" (1999)
skyrex Skyrex
26 november 2009 · 153 Inlägg

Ingetnick skrev:
fasiken va me bilder de rullar in, kul!

även om du inte gillar mina bilder i övrigt så kan ja fixa draken på valfritt annat bidrag om du skulle vilja de smile

Självklart gillade jag dina bilder smile Enda var väl att fronten var rätt lik Timmyboys och sidan J-Roxx´s och då måste jag ta hänsyn till att de var först wink

Draken var kanon med och den "kan" komma till användning. Tackar för din ödmjukhet att låna den isåfall smile

Satan vad kul att så många var intresserade, så duktiga och kommit med så fina bidrag big_smile

Jag la upp en likadan tråd på ett ganska stort lokalt bilforum och fick nästan ett napp sad

Det som jag saknar än är en 95-100% färgnyans och min önskan om grön lack på sidan diagonalt från fotsteget upp en bit på vindavvisaren i höjd med dörrhandtaget nånstans, även det fadeat tongue

Jag ber er gärna själva rösta på (varandras) bilder för att delvis hjälpa mig med beslutsångesten roll

Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se
Dodge Charger 500 "440 Magnum" (1970)
NiKeMaN Entreprenör
26 november 2009 · 1 286 Inlägg

Får man ställa några icke-relevanta frågor?
Jag är själv åkare (inom taxi iofs) så jag vet att åkeribranchen har det ganska pressat......

Hur har man råd /eller rättare sagt: varför tar man sig råd att lacka om en helt ny lastbil i en massa customfärger med motivlacker osv? Det kostar ju flera tiotusentals kronor på något som du ändå inte får njuta av eftersom att du sitter på insidan? Jo jag vet hur kul det är med ett fräsht ekipage. Men kostnadsmässigt?

Likadant så kräver ju en customlackad lastbil mycket mycket mer tvätt och skötsel för att se fräsch ut, än en vanlig enkelfärgad eller tvåfärgad hytt... Själv så känner jag efter avslutat arbetspass att man ibland inte orkar o tvätta o böka riktigt så mycket som man borde med taxibilen. Hur funkar det med lastbilarna?

// Niklas Johansson
Timmyboy hellaflush!
26 november 2009 · 1 266 Inlägg

vet inte om du bestämmt dig ännu Jimmy, men ska de vara grön "grill" eller ska den vara svart som alla andra har gjort på sin? wink

skyrex Skyrex
27 november 2009 · 153 Inlägg

Timmyboy skrev:
vet inte om du bestämmt dig ännu Jimmy, men ska de vara grön "grill" eller ska den vara svart som alla andra har gjort på sin? wink

Tjena. I nuläget tror jag att jag önskar svart eller ännu hellre i bilens färg (antracitgråaktig) och med den svarta fadeningen i mitten wink

Sista bilden du skickade ser kanon ut men jag skulle helst vilja ha det gröna ca halvägs upp på vindavvisaren i höjd med mitten av draken. Gärna förstärka det gröna så tydligt det går om möjligt. Den är lite svag färgen om du förstår?  Du fick till det rätt så bra ovanför vindrutan trots avsaknad av solskydd wink Gärna ljusbågen ovanför oxå för helhetens skull cool

Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se
Dodge Charger 500 "440 Magnum" (1970)
skyrex Skyrex
27 november 2009 · 153 Inlägg

NiKeMaN skrev:
Får man ställa några icke-relevanta frågor?
Jag är själv åkare (inom taxi iofs) så jag vet att åkeribranchen har det ganska pressat......

Hur har man råd /eller rättare sagt: varför tar man sig råd att lacka om en helt ny lastbil i en massa customfärger med motivlacker osv? Det kostar ju flera tiotusentals kronor på något som du ändå inte får njuta av eftersom att du sitter på insidan? Jo jag vet hur kul det är med ett fräsht ekipage. Men kostnadsmässigt?

Likadant så kräver ju en customlackad lastbil mycket mycket mer tvätt och skötsel för att se fräsch ut, än en vanlig enkelfärgad eller tvåfärgad hytt... Själv så känner jag efter avslutat arbetspass att man ibland inte orkar o tvätta o böka riktigt så mycket som man borde med taxibilen. Hur funkar det med lastbilarna?

Jovisst.

Det är ganska pressat ja och första halvåret var lite tufft. För mig som kör linje på Trondheim , först som anställd i ca 6år och nu som egen i ca 1år så vet jag vad jag kan köra in så länge det finns gods. Det var kämpigt i början av krisen men hankade mig fram med ganska mycket engagemang, god vilja och ofta går det få ihop det. Sedan 3 mån tillbaka har det ökat ganska bra och jag känner mig säker på att få tillräckligt o köra i dagsläget men visst vad som helst kan hända. Även en expandering är "möjlig" inom en viss framtid.

Anledning till att jag tycker det är kul och värt pengarna på att få bilen lastbilen som "jag" önskar är:
Jag bor i princip i bilen, den är mitt hem ca 4 nätter i veckan, om jag kan tillbringa mindre tid hemma i huset men ändå lägga flera 100k på det så varför ska jag inte unna mig en fin bostad/kontor/arbetsmiljö de 4 dagarna i veckan jag jobbar.

Min drömlastbil ser ungefär ut så här förutom  att det alltid varit Scania som hägrat. Jag uppfyller en dröm som jag även gör med min gröna Nissan Skyline som jag lagt ut ännu mer pengar på men kört inte ens 1000mil med sedan 2004. Lastbilen kör jag 15000-20000 mil per år.

Jag vill inte ha en vit lastbil som ser ut som de stora åkerierna med chaufförer som aldrig känner att de får något extra av känslan av en trevlig arbetsplats man kan känna sig bekväm om och stolt över. Det är de chaufförerna som inte bryr sig om att tvätta, städa eller hålla efter. Alltså en sådan anställd jag själv aldrig skulle vilja ha.

Åkeriet jag jobbade på tidigare hade skitäckliga bilar som tvättades ca 2-3 gånger per år. De hade kanske 1/3 av värdet kvar av vad de kunde varit värda om de skötts ordentligt. Så lägga mer pengar från början, känna sig stolt och nöjd med sin arbetsplats/bostad behöver inte vara mer förlustaffär än att köpa billigast möjliga som ingen känner sig övermotivera för att hålla efter.

Hoppas det här svaret duger för dig så jag kan lacka, bygga stereo, tv till min lastbil mm och därefter känna mig nöjd och stolt över fordonet och mitt arbete. Det ger mig en morot och ett nöje av att arbeta.

Skyline R 33 GT-R -95 V-spec
Ford Ranger -09 Pick-up Citroen C1 -08
KTM 660SMC -03 MAN TGA XXL 480 -06
Maxxtuning.se
Dodge Charger 500 "440 Magnum" (1970)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang