3123
Sök

Breddad Audi S2 -91 - Update 18/10 Bromsar

Drömbilen som behövde lite kärlek. Sen skulle den in och få lite nya bussningar och blev stående i flera år. Det här är min vision om hur en S2 borde ha byggts från början.

194 470 Visningar
Uppdaterades senast 22 oktober 2012
135 Inlägg
2 juli 2010
Trådstartare
quattro_74 skrev:
Hur har du löst det med däcken när du har hängt på breddningen?
Har du spacers för att det inte skall se konstigt ut att däcken är så långt in i skärmen eller har du bitit i det sura äpplet och köpt nya fälgar och däck som är bredare?

Jag hittade ett kit på såna skärmar på blocket men då måste jag köpa 8 nya fälgar med däck så det blir ju lite saftigt dyrt för mig.

Grymt tjusig breddning och ett kul projekt i övrigt. smile

Jag har köpt nya fälgar och däck, jag beställde fälgar med ett ET som passar breddningen fram. Bak måste jag spacea ut fälgen yttligare lite.

Fälgarna som jag ska köra med heter Compomotive MO6 9x18 ET15 och på dom sitter det 255x35/18 Goodyear Eagle F1 sulor.

1 051 Inlägg
13 september 2010
Får man bumpa lite här nu då? smile  Hur går de med tjockisen? smile Var beställde du bredningarna?

135 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
Eleanor-Mannen skrev:
Får man bumpa lite här nu då? smile  Hur går de med tjockisen? smile Var beställde du bredningarna?

Just nu så står den på jobbet, har gjort hjulinställning på den nu. Jag köpte det privat av en kille i borås.

https://www1.garaget.org/archive/18/17253/55270/55270-2042065.jpg
Senast redigerat av Josam (17 september 2010)

1 051 Inlägg
17 september 2010
Så dem sak se ut, enligt mig wink

135 Inlägg
17 september 2010
Trådstartare
Eleanor-Mannen skrev:

Lite färg på den till våren så blir det nog riktigt bra.

657 Inlägg
18 september 2010
Josam skrev:
Eleanor-Mannen skrev:

Just nu så står den på jobbet, har gjort hjulinställning på den nu. Jag köpte det privat av en kille i borås.

http://www1.garaget.org/archive/18/17253/55270/55270-2042065.jpg

Den blir ruskigt fet!!!!!

Har själv haft en S2:a och jag är lite sugen på att skaffa en igen

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik

26 Inlägg
21 september 2010
Josam skrev:
Eleanor-Mannen skrev:

Den kommer bli så ruggigt fet när det kommer på färg.
Ska bli intressant,  blir den en eller flerfärgad?

idiot!

ÖstersundsGatbilar
1 570 Inlägg
21 september 2010
skönt projekt... kommer följas med spänning big_smile tummen upp

Kolla gärna in mitt nya projekt
Skyline R33 Zeemax Widebody "The Continue"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=261823

135 Inlägg
21 september 2010
Trådstartare
babek skrev:
Josam skrev:
Eleanor-Mannen skrev:

Den kommer bli så ruggigt fet när det kommer på färg.
Ska bli intressant,  blir den en eller flerfärgad?

Det blir nog en färg med lite IMSA inspirerade dekaler. Diskret men ändå där

Vestfold chiptuning Stockholm
2 405 Inlägg
23 september 2010
Sjukt fin bil, lite "lätt" avis. Känns som mitt projekt inte var någon ide att avsluta när de kommer ut så här fina bilar på gatan wink I vanliga fall skulle jag klaga på din vinge tycker inte om mär den sitter på org vingen ser fel ut. Men på din vart de rigtigt snyggt ändå.

Kommer följas

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

135 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
Evo-Offer skrev:
riktigt grym alltså..kommer bli sjukt najs med lack..vad blir de för ngn eller har jag missat de?

Lack är inte helt bestämt, blir nog inte förns till våren.

TwinsBilOchPlat skrev:
ser bra ut, har du hunnit göra något åt fälgarna ????

Vad hade du tänkt att jag skulle göra då?

psyco skrev:
Sjukt fin bil, lite "lätt" avis. Känns som mitt projekt inte var någon ide att avsluta när de kommer ut så här fina bilar på gatan wink I vanliga fall skulle jag klaga på din vinge tycker inte om mär den sitter på org vingen ser fel ut. Men på din vart de rigtigt snyggt ändå.

Kommer följas

Använder man vingen ihop med ett kjolpaket så tycker jag att det blir helt okej.

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
23 september 2010
Josam skrev:
Evo-Offer skrev:
riktigt grym alltså..kommer bli sjukt najs med lack..vad blir de för ngn eller har jag missat de?

Lack är inte helt bestämt, blir nog inte förns till våren.

TwinsBilOchPlat skrev:
ser bra ut, har du hunnit göra något åt fälgarna ????

Vad hade du tänkt att jag skulle göra då?

psyco skrev:

Kommer följas

Använder man vingen ihop med ett kjolpaket så tycker jag att det blir helt okej.

fixa spacer så dem tittar ut lite big_smile, eller ja fixa nya men bättre fixa spacer för jag gillar dem du  redan har smile

135 Inlägg
23 september 2010
Trådstartare
TwinsBilOchPlat skrev:
fixa spacer så dem tittar ut lite big_smile, eller ja fixa nya men bättre fixa spacer för jag gillar dem du  redan har smile

Jaha du menar så. Det är ET 15 på fälgarna nu så dom sitter rätt så fint nu, jag ska prova att sätt spacers runt om så får jag se hur det blir. Förmodligen så räcker det med 15mm bak och typ 10 fram. Det ska ju gå att åka med bilen så det måste finnas utrymme för den fjädringsväg som coilisarna har. wink

Top Secret
180 Inlägg
23 september 2010
hörru, nu får du berätta vart du bor :p .. såg att du sladda på ICA parkeringen i Odensbacken :p ..  så vi bor nästintill påvarnadra :p kul projekt!  big_smile ..

Utför Lackeringsjobb!
- Kontakt via PM!

Twins Bil & Plåt
2 577 Inlägg
23 september 2010
Josam skrev:
TwinsBilOchPlat skrev:

Jaha du menar så. Det är ET 15 på fälgarna nu så dom sitter rätt så fint nu, jag ska prova att sätt spacers runt om så får jag se hur det blir. Förmodligen så räcker det med 15mm bak och typ 10 fram. Det ska ju gå att åka med bilen så det måste finnas utrymme för den fjädringsväg som coilisarna har. wink

precis, behövs bara litegranna smile, den måste ju kunna fjädra också såklart, annars är det ingen ide tongue

474 Inlägg
23 september 2010
Skön bygge big_smile följas ? definitivt !!! hehe

2 405 Inlägg
24 september 2010
måste ha 15mm både fram o bak på min du har inte breddningskit över wink kommer få valsa helvete för att få in mitt.

Mitt negativa mot vingen har nog med att många i sthlm åker utan bodu kit o kastar på vingen.. not nice

Sponsor:
Danielssons bilplåt
Ledworks Sweden

135 Inlägg
7 oktober 2010
Trådstartare
psyco skrev:
måste ha 15mm både fram o bak på min du har inte breddningskit över wink kommer få valsa helvete för att få in mitt.

Mitt negativa mot vingen har nog med att många i sthlm åker utan bodu kit o kastar på vingen.. not nice

Håller med dig om vingen, men alla har vi olika smak. Den gör sig helt klart bättre tillsammans med ett kjolpaket. Jag har lite planer på att modda min vinge så att den sticker ut ifrån alla andra wink

135 Inlägg
11 januari 2011
Trådstartare
Då har det blivit dags att väcka den här tråden igen.

Efter mycket strul med garage förra året så står bilen äntligen i ett garage igen. Tyvärr inget varm garage som sist men det nya håller ca 5-6 grader när det är 10-15 minus ute. Det får duga....

I förra garaget så var det väldigt hög hyra vilket gjorde att det blev hög omsättning på hyresgäster. Det flyttade väl i stort sett in eller ut någon hela tiden. Det blev väldigt jobbigt i längden och gjorde ibland att man blev få som fick dela på hyran. Efter en tvist med den gamla hyresvärden så bestämde vi som var kvar oss för att söka oss till något annat.

Det nya garaget som jag fick tag på låg grymt bra beläget i ett industriområde mitt i stan. Guldläge tänkte vi. Efter lite förhandlingar så skulle vi får hyra ca 350 m2 för en vettig peng. Jag sammlade ihop åtta goa gubbar som ville vara med och hyra. Det var bara det att innan vi kunde flytta in så skulle hyresvärden fixa upp en skiljevägg emellan oss och några redan inflyttade hyresgäster. Tiden gick men inget hände. Han lovade och lovade och satte nya datum hit och dit och skyllde på både dittan och dattan.
Tillslut så gav vi upp, problemet var bara att en vecka senare så kom första snön. Och den blev kvar tills nu...

Kort efter att det tänkta hyresvärden ballat ur så dök det upp en ny möjlighet. Efter en inte helt smärtfri förhandling om hyror och regler kors och tvärs så hade vi iallafall ett nytt garage, ca 230 m2 mindre än det första utan vatten och toalett men bra isolerat och bra belysning. En gammal lada som i en dröm var tänkt som möbelaffär blev ett ställe för andra drömmar...

Såhär står det nu i det nya garaget och väntar på vidare bearbetning.

https://www1.garaget.org/archive/18/17253/55270/55270-2176161.jpg

Bjuder även på ett litet klipp från när vi körde ut bilen ur det förra garaget.

[video]http://www.garaget.org/video/f5v3nefro6w5[/video]

Så nu drar vi igång igen.

Sök