hur snabbt går era bilar??

thelaughingmadman
22 januari 2011 · 711 Inlägg

lindstrome skrev:

Rinnegan skrev:

lindstrome skrev:
tackar:) med 400 hk kör man 300-310km/h lätt. så med 550 hk blir det inga problem smile

Eh, nej. Inte direkt.

eh, jo. i supran hade jag ca 400-420hk. 300 är ju inga prboelm. tror du något annat kan du få åka med .. eller vet du inte vad du pratar om ? :S

Pics or it didn't happen.

PartilleMalm skrev:
För varje km/h man ökar krävs 33% mer kraft !

Nja... Ju mer man ökar desto mer friktion skapar behöver man övervinna, både i form av friktion mellan däcken och marken, men främst luftmotståndet.
Kraften som behövs ökar alltså exponentiellt.

540:ns mätare går till 280, men inte testat. Fast den närmar sig väl det.
940:ns mätare går till 260 om jag inte minns fel, fast jag skulle fan inte vilja testa! lol

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Niklas1987 NO
22 januari 2011 · 2 182 Inlägg

Turbo_Davve skrev:
300 ÄR inga problem med en BPU supra PUNKT SLUT!

men åter till fakta... HUR SNABBT GÅR ERA BILAR??

We need proof, och ingen youtube video som kopierats 55 gånger innan den las upp på tuben wink

Åter till ämnet, har ingen anning vad maxhastigheten är, men 150 på motorvägen va inga större problem att hålla nästan hela vägen hem från Göteborg

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
Rinnegan Malleus Malificarum
22 januari 2011 · 2 401 Inlägg

Turbo_Davve skrev:
300 ÄR inga problem med en BPU supra PUNKT SLUT!

men åter till fakta... HUR SNABBT GÅR ERA BILAR??

Oavsett vad det är för bil, så är det aldrig "inga problem" att åka i över 300km/h.

Det är bra mycket mer att ha i åtanke än bara aerodynamik, kraft eller växling.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
ekelund88
22 januari 2011 · 2 656 Inlägg

Turbo_Davve skrev:
300 ÄR inga problem med en BPU supra PUNKT SLUT!

men åter till fakta... HUR SNABBT GÅR ERA BILAR??

http://www.youtube.com/watch?v=x7Q1A_Ac69c tydligen 600hk enligt youtube 20 secunder mellan 290-300 ? och 200 hästar mer så vill gärna tro att de e vääääääldigt svårt att de går "väldigt  lätt"

RD_87 Skrotsamlare
22 januari 2011 · 4 031 Inlägg

ekelund88 skrev:

lindstrome skrev:

Rinnegan skrev:

Lycka till.

tackar:) med 400 hk kör man 300-310km/h lätt. så med 550 hk blir det inga problem smile

hahah jaså :p vill se den supran med 400 hk ta 300-310 "lätt"

Porsche 959 har väl 450hk om jag inte minns fel, har också för mig att toppfarten är angiven till 317. Så att åka 300 i en supra borde väl inte vara omöjligt? Men från 300 till 370 är det ett ENORMT steg.
Kan vi gå vidare från det nu och återgå till topic?

För övrigt ska min Volvo Tl-12 göra över 100km/h enligt boken, där kan vi snacka självmordsförsök.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...
thelaughingmadman
22 januari 2011 · 711 Inlägg

Nyare Scania har väl 700hk?
Gör de 300km/h?
Jag menar, 700hk.. Borde ju göra typ 350km/h i alla fall, med tanke på att Koenigsegg gör cirka 400km/h med 806hk.

Eller hur? Eller bortser jag från alla fysiska lagar och dräller med massa skräp på ett forum utan att kunna bevisa det..?

I dunno roll

Volvo 940 SE 2.3 "Den gråa faran" (1997)
Muttley
22 januari 2011 ·

RD_87 skrev:

ekelund88 skrev:

lindstrome skrev:

tackar:) med 400 hk kör man 300-310km/h lätt. så med 550 hk blir det inga problem smile

hahah jaså :p vill se den supran med 400 hk ta 300-310 "lätt"

Porsche 959 har väl 450hk om jag inte minns fel, har också för mig att toppfarten är angiven till 317. Så att åka 300 i en supra borde väl inte vara omöjligt? Men från 300 till 370 är det ett ENORMT steg.
Kan vi gå vidare från det nu och återgå till topic?

För övrigt ska min Volvo Tl-12 göra över 100km/h enligt boken, där kan vi snacka självmordsförsök.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Porsche_959

Topphastighet:      317 km/h

Nej de är omöjligt. Den kan ju inte gå så fort med så lite pållar. De måste ta halva norrland och 2 timmar.

ekelund88
22 januari 2011 · 2 656 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=nGjz1olsmRY annars här har vi ju en härlig bpu trimmad 7 sekunder mellan 260-270 mätarfart :ptvivlar fortfarande på 300 "väldigt lätt" med bara bpu

ekelund88
22 januari 2011 · 2 656 Inlägg

tkd_rille skrev:

RD_87 skrev:

ekelund88 skrev:

hahah jaså :p vill se den supran med 400 hk ta 300-310 "lätt"

Porsche 959 har väl 450hk om jag inte minns fel, har också för mig att toppfarten är angiven till 317. Så att åka 300 i en supra borde väl inte vara omöjligt? Men från 300 till 370 är det ett ENORMT steg.
Kan vi gå vidare från det nu och återgå till topic?

För övrigt ska min Volvo Tl-12 göra över 100km/h enligt boken, där kan vi snacka självmordsförsök.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Porsche_959

Topphastighet:      317 km/h

Nej de är omöjligt. Den kan ju inte gå så fort med så lite pållar. De måste ta halva norrland och 2 timmar.

jämför du världens 7de underverk med en supra smile ajaska finnas människor till allt big_smile

Rinnegan Malleus Malificarum
22 januari 2011 · 2 401 Inlägg

Turbo_Davve skrev:
Men tro väl fan att du är misstänksam när du har en raggarbil med 600 hk, jag skulle inte vilja åka över 200 i en sån, har du åkt med i en supra? om inte så kan du väl be någon snäll själ att bjussa dig på en åktur så vi slipper det här tjatet!

Otroligt moget argument. Inte undra på att du har två varningar redan.

Sen så får du tro exakt vad du vill, men har du någonsin åkt i en A-body med Bilstein dämpare och bra mycket grövre krängingshämmare?

Får väl bjussa dig på en åktur så jag slipper det där obildade tjatet.


Väx upp.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.
Buick GSX Stage 1 "Velvet Hammer" (1972)
Mattman Gammal och grinig
22 januari 2011 · 362 Inlägg

Lyckats pressa skiten ur min volvo 245a, 195 på mätarn, blir väll 170 irl

Muttley
22 januari 2011 ·

ekelund88 skrev:

tkd_rille skrev:

RD_87 skrev:

Porsche 959 har väl 450hk om jag inte minns fel, har också för mig att toppfarten är angiven till 317. Så att åka 300 i en supra borde väl inte vara omöjligt? Men från 300 till 370 är det ett ENORMT steg.
Kan vi gå vidare från det nu och återgå till topic?

För övrigt ska min Volvo Tl-12 göra över 100km/h enligt boken, där kan vi snacka självmordsförsök.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Porsche_959

Topphastighet:      317 km/h

Nej de är omöjligt. Den kan ju inte gå så fort med så lite pållar. De måste ta halva norrland och 2 timmar.

jämför du världens 7de underverk med en supra smile ajaska finnas människor till allt big_smile

Ge er för helvete. Enligt er är de totalt omöjligt att komma upp i den hastigheten nästan med 450 pållar. Du kan inte gilla supra bara de är säkerligen därför smile

Darkie dARKiE
22 januari 2011 · 5 031 Inlägg

Kul att alla litar på sina hastighetsmätare i dessa farter.

Sätt i en GPS som mäter exakta farten.

*Många bilägare vet om att hastighetsmätaren visar för hög hastighet - men inte riktigt hur mycket för hög. Om mätaren visar 90 kan den verkliga farten enligt ett EU-direktiv vara så låg som 78,2 kilometer i timmen. Däremot får den aldrig vara för hög hastighet. Mätingenjör Göran Malmsten har blivit expert på glädjemätare. Han har under det senaste året provkört ett 40-tal bilar för att undersöka hur stor mätarnas felmarginal egentligen är - och konstaterat att de är stora. Upp till tio kilometer i timmen är inte ovanligt.*

Blir såklart mer och mer ju fortare det går.

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
ekelund88
22 januari 2011 · 2 656 Inlägg

tkd_rille skrev:

ekelund88 skrev:

tkd_rille skrev:

http://sv.wikipedia.org/wiki/Porsche_959

Topphastighet:      317 km/h

Nej de är omöjligt. Den kan ju inte gå så fort med så lite pållar. De måste ta halva norrland och 2 timmar.

jämför du världens 7de underverk med en supra smile ajaska finnas människor till allt big_smile

Ge er för helvete. Enligt er är de totalt omöjligt att komma upp i den hastigheten nästan med 450 pållar. Du kan inte gilla supra bara de är säkerligen därför smile

jag gillar verkligen supror ska köpa en själv inom snarframtid tom. men en bpu supra oavsett hur mycket man än vill gör den inte 300 kmh spec lätt !

RinorGDI
22 januari 2011 · 338 Inlägg

filma de bara hitta en kompis som sitter bredvid med kamera .....så slipper du onödigt snack eller så kanske du ljuger och kan säga de så slipper vi andra skriva skit om supra som gör 370

Audi S4 SuperCharged
BMW 325i (1994)
Muttley
22 januari 2011 ·

ekelund88 skrev:

tkd_rille skrev:

ekelund88 skrev:

jämför du världens 7de underverk med en supra smile ajaska finnas människor till allt big_smile

Ge er för helvete. Enligt er är de totalt omöjligt att komma upp i den hastigheten nästan med 450 pållar. Du kan inte gilla supra bara de är säkerligen därför smile

jag gillar verkligen supror ska köpa en själv inom snarframtid tom. men en bpu supra oavsett hur mycket man än vill gör den inte 300 kmh spec lätt !

De beror på sen hur de är när de är lätt. Ska de vara samma acceleration som 0-100 då är de jättersvårt men de är de på de flesta bilar. Men över sträcket kan den gå.


Men jag kan ju lägga till min hoj. Testad på en flygplats nånstans i landet. Gpsen stanna på ca 280, Vet inte om den går fortare men rakan räckte inte till för att mitt psyke ska klara av att bromsa ner hojjen på resterande av den sträckan.

dawwe ...has left the building...
22 januari 2011 · 4 474 Inlägg

För en herrans massa år hade min far en bekant som ägde en Ford Scorpio 2.0i GL. Denna bil var ubersnabb, gjorde 240 lekande lätt...Vi hade givetvis svårt att tro honom. Så vi jämförde hans Scorpio mot farsans Saab 9000i...När hans mätare pekade på 240 hade vi liiite över 170 i Saab:en, snacka om glädje-mätare (eller rättare sagt den måste ha varit defekt!)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure
_fille_
22 januari 2011 · 83 Inlägg

120

Saab 9-3 SC (2008)
Oves_Bror
22 januari 2011 · 456 Inlägg

Mätaren ut i 745 Turbon.... Men vad det blir i verkligheten är ju en annan sak. 200+ hoppas jag iaf!!

growing old is mandatory growing up is optional
cheffer
22 januari 2011 · 1 422 Inlägg

Rinnegan skrev:

Turbo_Davve skrev:
Men tro väl fan att du är misstänksam när du har en raggarbil med 600 hk, jag skulle inte vilja åka över 200 i en sån, har du åkt med i en supra? om inte så kan du väl be någon snäll själ att bjussa dig på en åktur så vi slipper det här tjatet!

Otroligt moget argument. Inte undra på att du har två varningar redan.

Sen så får du tro exakt vad du vill, men har du någonsin åkt i en A-body med Bilstein dämpare och bra mycket grövre krängingshämmare?

Får väl bjussa dig på en åktur så jag slipper det där obildade tjatet.


Väx upp.

Jag hänger gärna med på en åktur om han skippar cool

Tror inte det kommer slå europeiska och japanska sportvagnar men bara krängningshämmarna måste ju göra en bra förändring

Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang