hur snabbt går era bilar??

Uttelito Kung
23 januari 2011 · 603 Inlägg

140ish med volvon, sen börjar vill den bara inte gå snabbare haha smile

Det spelar ingen roll vad du har för bil eller hur mycket den kostar, är du inte man nog att köra den så som den ska köras så kan du lika bra sälja den och köpa en gammal rostig skoda.
Ponnie
24 januari 2011 · 27 Inlägg

M.Persson skrev:
Skicklighet som förare har inte mycket med ålder att göra, beror ju på erfarenhet, om man tävlar i nån motorsport så lär man sig mycket på det. Men åldern är ju skit samma, om du kört bil från du va 15 tills du e 18 tror ja någ du e bättre än nån som börja när han va 20! För ja kan intyga att ålder inte har nått att göra med det, då jag för en månad fick en bil parkerad i sidan i en rondell av en kille på 30-35, själv e ja 20. Och måste nämna att tex mina egna föräldrar e också väldigt o upmärksamma i trafiken, vilket jag märkt många äldre är. Sen är ju frågan om ni menar att man ska kunna följa reglerna bra, för det kan någ alla, bara att man ska vilja också. Sen finns det ju dom som tycker att en skicklig förare ska kunna bränna däck, drifta med kontroll, och starta snabbt vid röd ljuset. Men det är ju 2 helt olika saker.

Håller med! Man kan ta Louis Hamilton, han har vunnit Formel 1 alltså en jävligt bra förare utan tvekan, men han löper not inte mycket mindre risk att krocka än medel Svensson i trafiken! Han må va grym på att klippa apex exakt men svänger någon ut mitt framför nosen på honom i en korsning har han icke användning för det! Han är 25 år, vann Formel 1 vid 23år ålder - BEVIS på att man inte blir bättre förare när man fyller 25... skämto sido!

Tynnerstroem
24 januari 2011 · 345 Inlägg

Enligt uppgifter på internet kan man piska upp Forden i 138MPH, dock går endast mätaren till 85.

Growe Fri fart för ett fritt folk!
24 januari 2011 · 13 746 Inlägg

Ponnie skrev:

M.Persson skrev:
Skicklighet som förare har inte mycket med ålder att göra, beror ju på erfarenhet, om man tävlar i nån motorsport så lär man sig mycket på det. Men åldern är ju skit samma, om du kört bil från du va 15 tills du e 18 tror ja någ du e bättre än nån som börja när han va 20! För ja kan intyga att ålder inte har nått att göra med det, då jag för en månad fick en bil parkerad i sidan i en rondell av en kille på 30-35, själv e ja 20. Och måste nämna att tex mina egna föräldrar e också väldigt o upmärksamma i trafiken, vilket jag märkt många äldre är. Sen är ju frågan om ni menar att man ska kunna följa reglerna bra, för det kan någ alla, bara att man ska vilja också. Sen finns det ju dom som tycker att en skicklig förare ska kunna bränna däck, drifta med kontroll, och starta snabbt vid röd ljuset. Men det är ju 2 helt olika saker.

Håller med! Man kan ta Louis Hamilton, han har vunnit Formel 1 alltså en jävligt bra förare utan tvekan, men han löper not inte mycket mindre risk att krocka än medel Svensson i trafiken! Han må va grym på att klippa apex exakt men svänger någon ut mitt framför nosen på honom i en korsning har han icke användning för det! Han är 25 år, vann Formel 1 vid 23år ålder - BEVIS på att man inte blir bättre förare när man fyller 25... skämto sido!

innan du tänkt ut vad du ska göra i en liknande sits som du beskriver
så har Hamilton redan tänkt och agerat så nog f-n klarar han sig bättre
det krävs grym snabbhet i f1
man måste kunna agera blixt fort

har sätt folk som försökt köra en f1 bil men i regel hinner dom inte med ens i väldigt slött tempo
reaktionsförmågan är A-o i f1 körning och även i vanlig bilkörning
är man snabb på att agera på rätt sätt så avgör det hurvida man tar rätt beslut eller ej

första reaktionen hos en svenson är att bromsa
och det är nog det sista alternativet som dyker upp i Hamiltons hjärna vid akut läge i trafiken

jag har försökt tränat bort bromsningen vid panik det är svårt som f-n men det har räddat mig ett par gånger även om jag gärna vill bromsa för att det är första tanken som dyker upp

Kör fort så hinner inget hända...
Seat Arosa (1999)
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
24 januari 2011 · 1 948 Inlägg

Growe skrev:
innan du tänkt ut vad du ska göra i en liknande sits som du beskriver
så har Hamilton redan tänkt och agerat så nog f-n klarar han sig bättre
det krävs grym snabbhet i f1
man måste kunna agera blixt fort

har sätt folk som försökt köra en f1 bil men i regel hinner dom inte med ens i väldigt slött tempo
reaktionsförmågan är A-o i f1 körning och även i vanlig bilkörning
är man snabb på att agera på rätt sätt så avgör det hurvida man tar rätt beslut eller ej

första reaktionen hos en svenson är att bromsa
och det är nog det sista alternativet som dyker upp i Hamiltons hjärna vid akut läge i trafiken

jag har försökt tränat bort bromsningen vid panik det är svårt som f-n men det har räddat mig ett par gånger även om jag gärna vill bromsa för att det är första tanken som dyker upp

Fast jag tror inte att ens en F1 förare ligger på högvarv o maxad koncentration när han kör  vanligt i trafiken. Jag tror snarare han är rätt avslappnad och därför inte speciellt annorlunda mot en svensson. Dock har han nog lite mer erfarenhet av vad han ska köra om något GÅR fel, om han nu hinner med DVS. Men skillnaden är nog mindre än man tror i en vanlig trafiksituation på en vanlig gata med en VANLIG bil.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Blyfot_Racing
24 januari 2011 · 904 Inlägg

http://www.youtube.com/watch?v=XBu6STlh … ature=fvst en motorykel kör man inte i frå 0-100 men rullande start så visst kan man piska motorcyklar. vet inte hur fort min 850 går mätaren tar ju slut vid 260 har inte testat med gps v70in gör en 200

AUTOTECH S60 power
Volvo S60R "Magic blue" (2005)
DeLuxE_
24 januari 2011 · 226 Inlägg

Jag har hellre en bil som bromsar snabbare än vad den går wink
Mitsubishi Galant = 220 Km/h (tog ett tag, haha)
BMW 525 e34 = 240-245 Km/h

Phed
24 januari 2011 · 242 Inlägg

272km/h enligt gps.

ekelund88
24 januari 2011 · 2 656 Inlägg

DeLuxE_ skrev:
Jag har hellre en bil som bromsar snabbare än vad den går wink
Mitsubishi Galant = 220 Km/h (tog ett tag, haha)
BMW 525 e34 = 240-245 Km/h

bmwn varvstoppar på 233

cheffer
24 januari 2011 · 1 422 Inlägg

ekelund88 skrev:

DeLuxE_ skrev:
Jag har hellre en bil som bromsar snabbare än vad den går wink
Mitsubishi Galant = 220 Km/h (tog ett tag, haha)
BMW 525 e34 = 240-245 Km/h

bmwn varvstoppar på 233

Beror ju på hjulstorlek och om han gjort något åt slutväxeln men det låter rätt mycket för en 525 om den är original wink

Mazda rx7 "WankelPower" (1994)
Saab 9-5 Aero "Sedanen" (2006)
ekelund88
24 januari 2011 · 2 656 Inlägg

cheffer skrev:

ekelund88 skrev:

DeLuxE_ skrev:
Jag har hellre en bil som bromsar snabbare än vad den går wink
Mitsubishi Galant = 220 Km/h (tog ett tag, haha)
BMW 525 e34 = 240-245 Km/h

bmwn varvstoppar på 233

Beror ju på hjulstorlek och om han gjort något åt slutväxeln men det låter rätt mycket för en 525 om den är original wink

ja men föga troligt smile 233 med gps varvstop 5ans växel själv testat 2 st

Zeen_
24 januari 2011 · 50 Inlägg

Rylander skrev:

CHEEVA skrev:

Rylander skrev:

Hehe nje kändes inte helt stabilt i dom farterna, hade tänkt knäcka 300km/h med gps men kom ifatt lite bilar äckligt fort så valde att släppa av på farten ist..ligga i 235 på G-vik rakan med en 855 förstår jag var spännande tongue iaf om du hade runt 300hk, då tar de lite tid ändå att komma dit tongue

Folk får tro vad dom vill om hur fort bilen går men hängde av 4st hojjar i sommras och det räckte för mig smile

vad var de för hojjar ? tvivlar ganska starkt att du har speciellt stor chans mot valfri sport hoj 600 eller 1000 upp till 200 efter 200 så ligger ändå liters hojjen på snuskigt bra krävs jävligt mycket för att hänga av en liters hoj

Tvivla på du smile en var en suzuki vet ej vad för modell eller kubik, sporthoj iaf som gick äckligt bra, de andra 3 var alla kawasaki ninjor, 2st av äldre modellen och en var splitterny 1000cc tror jag det är.. han sa iaf att han hade 200hk.. han hade spanat ner på hastighetsmätaren i 289km/h sen hade han fullt upp på att hålla i sig, han reaktion var när jag stannat ett tag efter jag släppt av på farten var, Vad i heeeelvete har du gjort med bilen??? haha sen efter lite snack så var de bara hejhej o kör lungt smile dom andra 2st snacka jag aldrig med.. tryckte bara ifrån dom sen släppte av så dom kom ifatt, dom kolla lite skumt på mig sen la dom sig bakom.
En bil på runt 500hk i motor och vikt på 1300kg rör mer på sig än man kan tro speciellt med såpass liten drivline förlust som det är på fwd bilar... men ska filma lite race i sommar mot diverse hojjar så slipper folk vara skeptiska smile

Tyvärr så har du inte en chans mot en 1000cc sporthoj, varken från 0 eller från 100 km/h. Att han hade det svårt att hänga på i toppfart är en annan sak, dom toppar inte mycket mer än runt 290-300 km/h verklig fart men det går segt från 280-300 km/h. Sen får man också tänka på att det inte är många som heter Rossi som kör, bara för att man hänger på en sporthoj betyder inte att hojen i sig inte skulle göra slarvsylta av en bil smile

Din bil är dock snabb, det säger jag inte emot, men en 1000 cc sporthoj är 7 resor värre då dom i princip går som en Veyron.

En person som är snabb i en bil är galen, en person som sitter på en hoj i samma fart är klar för mentalsjukhus...på ett bra sätt smile

PlatinumRacing
24 januari 2011 · 597 Inlägg

ekelund88 skrev:

cheffer skrev:

ekelund88 skrev:
bmwn varvstoppar på 233

Beror ju på hjulstorlek och om han gjort något åt slutväxeln men det låter rätt mycket för en 525 om den är original wink

ja men föga troligt smile 233 med gps varvstop 5ans växel själv testat 2 st

Han kanske hade medvind:P sorry kunde inte låta bli

OT: Mätaren kanske visade 240 km/H de brukar ju visa lite större siffror än gps

Senast redigerat av PlatinumRacing (24 januari 2011)

SportPilot Ubåtsingenjör
24 januari 2011 · 7 232 Inlägg

Zeen_ skrev:

Rylander skrev:

CHEEVA skrev:
vad var de för hojjar ? tvivlar ganska starkt att du har speciellt stor chans mot valfri sport hoj 600 eller 1000 upp till 200 efter 200 så ligger ändå liters hojjen på snuskigt bra krävs jävligt mycket för att hänga av en liters hoj

Tvivla på du smile en var en suzuki vet ej vad för modell eller kubik, sporthoj iaf som gick äckligt bra, de andra 3 var alla kawasaki ninjor, 2st av äldre modellen och en var splitterny 1000cc tror jag det är.. han sa iaf att han hade 200hk.. han hade spanat ner på hastighetsmätaren i 289km/h sen hade han fullt upp på att hålla i sig, han reaktion var när jag stannat ett tag efter jag släppt av på farten var, Vad i heeeelvete har du gjort med bilen??? haha sen efter lite snack så var de bara hejhej o kör lungt smile dom andra 2st snacka jag aldrig med.. tryckte bara ifrån dom sen släppte av så dom kom ifatt, dom kolla lite skumt på mig sen la dom sig bakom.
En bil på runt 500hk i motor och vikt på 1300kg rör mer på sig än man kan tro speciellt med såpass liten drivline förlust som det är på fwd bilar... men ska filma lite race i sommar mot diverse hojjar så slipper folk vara skeptiska smile

Tyvärr så har du inte en chans mot en 1000cc sporthoj, varken från 0 eller från 100 km/h. Att han hade det svårt att hänga på i toppfart är en annan sak, dom toppar inte mycket mer än runt 290-300 km/h verklig fart men det går segt från 280-300 km/h. Sen får man också tänka på att det inte är många som heter Rossi som kör, bara för att man hänger på en sporthoj betyder inte att hojen i sig inte skulle göra slarvsylta av en bil smile

Din bil är dock snabb, det säger jag inte emot, men en 1000 cc sporthoj är 7 resor värre då dom i princip går som en Veyron.

En person som är snabb i en bil är galen, en person som sitter på en hoj i samma fart är klar för mentalsjukhus...på ett bra sätt smile

där har vi det smile tog bort mitt inlägg då jag visste att jag skulle bli total sågad ! men även en liten 600 har jävligt många bilar svårt att hänga på då den inte går så jävla mkt sämre än en 1000 i lite lägre farter då

btw så borde jag nog in på mentalsjukan snart då roll

Senast redigerat av CHEEVA (24 januari 2011)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Andromeda Rumpmas
24 januari 2011 · 3 860 Inlägg

CHEEVA skrev:

Zeen_ skrev:

Rylander skrev:
Tvivla på du smile en var en suzuki vet ej vad för modell eller kubik, sporthoj iaf som gick äckligt bra, de andra 3 var alla kawasaki ninjor, 2st av äldre modellen och en var splitterny 1000cc tror jag det är.. han sa iaf att han hade 200hk.. han hade spanat ner på hastighetsmätaren i 289km/h sen hade han fullt upp på att hålla i sig, han reaktion var när jag stannat ett tag efter jag släppt av på farten var, Vad i heeeelvete har du gjort med bilen??? haha sen efter lite snack så var de bara hejhej o kör lungt smile dom andra 2st snacka jag aldrig med.. tryckte bara ifrån dom sen släppte av så dom kom ifatt, dom kolla lite skumt på mig sen la dom sig bakom.
En bil på runt 500hk i motor och vikt på 1300kg rör mer på sig än man kan tro speciellt med såpass liten drivline förlust som det är på fwd bilar... men ska filma lite race i sommar mot diverse hojjar så slipper folk vara skeptiska smile

Tyvärr så har du inte en chans mot en 1000cc sporthoj, varken från 0 eller från 100 km/h. Att han hade det svårt att hänga på i toppfart är en annan sak, dom toppar inte mycket mer än runt 290-300 km/h verklig fart men det går segt från 280-300 km/h. Sen får man också tänka på att det inte är många som heter Rossi som kör, bara för att man hänger på en sporthoj betyder inte att hojen i sig inte skulle göra slarvsylta av en bil smile

Din bil är dock snabb, det säger jag inte emot, men en 1000 cc sporthoj är 7 resor värre då dom i princip går som en Veyron.

En person som är snabb i en bil är galen, en person som sitter på en hoj i samma fart är klar för mentalsjukhus...på ett bra sätt smile

där har vi det smile tog bort mitt inlägg då jag visste att jag skulle bli total sågad ! men även en liten 600 har jävligt många bilar svårt att hänga på då den inte går så jävla mkt sämre än en 1000 i lite lägre farter då

btw så borde jag nog in på mentalsjukan snart då roll

Ja, ni dötspiloter är ta mej fan inte riktigt kloka. Tänk på vad mycket pengar ni kostar skattebetalarna smile

http://www.expressen.se/motor/1.2062289 … odsolyckor

lol



(Nej, alltså det är inget kul med att folk dör, men artikeln är så roligt skriven. Samma språk och arroganta okunskap som när W.A.S.P diskuterades på SVT på 80-talet)

Senast redigerat av Andromeda (24 januari 2011)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
SportPilot Ubåtsingenjör
24 januari 2011 · 7 232 Inlägg

Andromeda skrev:

CHEEVA skrev:

Zeen_ skrev:
Tyvärr så har du inte en chans mot en 1000cc sporthoj, varken från 0 eller från 100 km/h. Att han hade det svårt att hänga på i toppfart är en annan sak, dom toppar inte mycket mer än runt 290-300 km/h verklig fart men det går segt från 280-300 km/h. Sen får man också tänka på att det inte är många som heter Rossi som kör, bara för att man hänger på en sporthoj betyder inte att hojen i sig inte skulle göra slarvsylta av en bil smile

Din bil är dock snabb, det säger jag inte emot, men en 1000 cc sporthoj är 7 resor värre då dom i princip går som en Veyron.

En person som är snabb i en bil är galen, en person som sitter på en hoj i samma fart är klar för mentalsjukhus...på ett bra sätt smile

där har vi det smile tog bort mitt inlägg då jag visste att jag skulle bli total sågad ! men även en liten 600 har jävligt många bilar svårt att hänga på då den inte går så jävla mkt sämre än en 1000 i lite lägre farter då

btw så borde jag nog in på mentalsjukan snart då roll

Ja, ni dötspiloter är ta mej fan inte riktigt kloka. Tänk på vad mycket pengar ni kostar skattebetalarna smile

http://www.expressen.se/motor/1.2062289 … odsolyckor

lol



(Nej, alltså det är inget kul med att folk dör, men artikeln är så roligt skriven. Samma språk och arroganta okunskap som när W.A.S.P diskuterades på SVT på 80-talet)

haha ja ... ofta folk som aldrig ens suttit på en hoj som skriver sådana artiklar. Visst de går fort och är i många fall jävligt farligt men de är skillnad på att köra fort och köra som en idiot smile

finns många andra saker skattebetalarna lider mer utav än sporthojs åkare smile

Senast redigerat av CHEEVA (24 januari 2011)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
DeLuxE_
24 januari 2011 · 226 Inlägg

ekelund88 skrev:

cheffer skrev:

ekelund88 skrev:

bmwn varvstoppar på 233

Beror ju på hjulstorlek och om han gjort något åt slutväxeln men det låter rätt mycket för en 525 om den är original wink

ja men föga troligt smile 233 med gps varvstop 5ans växel själv testat 2 st

Och jag kan säga att mätaren visar fel tongue
gps visade 231 km/h va tvungen att ut och testa big_smile

Alex-s Bakhjulskrafs
24 januari 2011 · 1 479 Inlägg

DeLuxE_ skrev:

ekelund88 skrev:

cheffer skrev:

Beror ju på hjulstorlek och om han gjort något åt slutväxeln men det låter rätt mycket för en 525 om den är original wink

ja men föga troligt smile 233 med gps varvstop 5ans växel själv testat 2 st

Och jag kan säga att mätaren visar fel tongue
gps visade 231 km/h va tvungen att ut och testa big_smile

annars flyttas varvstoppet om din bil nu skulle vara chippad, och då hade det gått smile

BMW 325 "m50b28 Turbo" (1992)
Muttley
24 januari 2011 ·

CHEEVA skrev:

Andromeda skrev:

CHEEVA skrev:

där har vi det smile tog bort mitt inlägg då jag visste att jag skulle bli total sågad ! men även en liten 600 har jävligt många bilar svårt att hänga på då den inte går så jävla mkt sämre än en 1000 i lite lägre farter då

btw så borde jag nog in på mentalsjukan snart då roll

Ja, ni dötspiloter är ta mej fan inte riktigt kloka. Tänk på vad mycket pengar ni kostar skattebetalarna smile

http://www.expressen.se/motor/1.2062289 … odsolyckor

lol



(Nej, alltså det är inget kul med att folk dör, men artikeln är så roligt skriven. Samma språk och arroganta okunskap som när W.A.S.P diskuterades på SVT på 80-talet)

haha ja ... ofta folk som aldrig ens suttit på en hoj som skriver sådana artiklar. Visst de går fort och är i många fall jävligt farligt men de är skillnad på att köra fort och köra som en idiot smile

finns många andra saker skattebetalarna lider mer utav än sporthojs åkare smile

Men sen var de jävligt rätt skrivet i artikeln. De är oftast unga körkåta snorungar som vill visa de "äldre" att de minsann verkligen kan de med. Är man 20 bast och får en hoj på 200 hk mellan benen så vill de inte mesa när de kör i grupp eller ska imponera på alla som faktiskt skiter i dem.
Men sen är de inte alla som kör sporthoj heller som kör så. Att de enbart skulle vara ungdomar som kör för jävligt på hojjarna är felvridet, de är även gubbar i ålderskris med en storkubikad glidare som vrider på för att höras.

Just pga sådant så utesluter jag en del grupper att köra med då de faktiskt totalt skiter i allt som heter respekt för andra. Vet de gånger när jag själv hade precis fått mitt mc kort och körde med en cbr 600, den gick jäkligt bra. Men inte en chans hade man att följa efter andra.
Men de säger heller inte att jag själv puttrar som ett ånglok längs vägarna. Men som i allt annat får man ju ha lite respekt mot gårdar och familjer som bor längs vägar.

WoozyDozz
24 januari 2011 · 918 Inlägg

180 km/h med en Volvo s70 2.0i
160 km/h med en Ford ka (tog en bra stund att komma upp i den hastigheten)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang