hur snabbt går era bilar??

SportPilot Ubåtsingenjör
24 januari 2011 · 7 232 Inlägg

tkd_rille skrev:

CHEEVA skrev:

Andromeda skrev:

Ja, ni dötspiloter är ta mej fan inte riktigt kloka. Tänk på vad mycket pengar ni kostar skattebetalarna smile

http://www.expressen.se/motor/1.2062289 … odsolyckor

lol



(Nej, alltså det är inget kul med att folk dör, men artikeln är så roligt skriven. Samma språk och arroganta okunskap som när W.A.S.P diskuterades på SVT på 80-talet)

haha ja ... ofta folk som aldrig ens suttit på en hoj som skriver sådana artiklar. Visst de går fort och är i många fall jävligt farligt men de är skillnad på att köra fort och köra som en idiot smile

finns många andra saker skattebetalarna lider mer utav än sporthojs åkare smile

Men sen var de jävligt rätt skrivet i artikeln. De är oftast unga körkåta snorungar som vill visa de "äldre" att de minsann verkligen kan de med. Är man 20 bast och får en hoj på 200 hk mellan benen så vill de inte mesa när de kör i grupp eller ska imponera på alla som faktiskt skiter i dem.
Men sen är de inte alla som kör sporthoj heller som kör så. Att de enbart skulle vara ungdomar som kör för jävligt på hojjarna är felvridet, de är även gubbar i ålderskris med en storkubikad glidare som vrider på för att höras.

Just pga sådant så utesluter jag en del grupper att köra med då de faktiskt totalt skiter i allt som heter respekt för andra. Vet de gånger när jag själv hade precis fått mitt mc kort och körde med en cbr 600, den gick jäkligt bra. Men inte en chans hade man att följa efter andra.
Men de säger heller inte att jag själv puttrar som ett ånglok längs vägarna. Men som i allt annat får man ju ha lite respekt mot gårdar och familjer som bor längs vägar.

väldigt sant ofta är de unga som ska impa ... men som jag sa är de skillnad på att köra fort och köra som en idiot smile

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
M7an oo=00=oo
24 januari 2011 · 374 Inlägg

Min E28 518 gör 180 mätarfart. Dock en bit ifrån varvstopp, den orkar bara inte varva ut med den utväxlingen.

Freude am fahren!
BMW 525 (1975)
Muttley
24 januari 2011 ·

CHEEVA skrev:

tkd_rille skrev:

CHEEVA skrev:

haha ja ... ofta folk som aldrig ens suttit på en hoj som skriver sådana artiklar. Visst de går fort och är i många fall jävligt farligt men de är skillnad på att köra fort och köra som en idiot smile

finns många andra saker skattebetalarna lider mer utav än sporthojs åkare smile

Men sen var de jävligt rätt skrivet i artikeln. De är oftast unga körkåta snorungar som vill visa de "äldre" att de minsann verkligen kan de med. Är man 20 bast och får en hoj på 200 hk mellan benen så vill de inte mesa när de kör i grupp eller ska imponera på alla som faktiskt skiter i dem.
Men sen är de inte alla som kör sporthoj heller som kör så. Att de enbart skulle vara ungdomar som kör för jävligt på hojjarna är felvridet, de är även gubbar i ålderskris med en storkubikad glidare som vrider på för att höras.

Just pga sådant så utesluter jag en del grupper att köra med då de faktiskt totalt skiter i allt som heter respekt för andra. Vet de gånger när jag själv hade precis fått mitt mc kort och körde med en cbr 600, den gick jäkligt bra. Men inte en chans hade man att följa efter andra.
Men de säger heller inte att jag själv puttrar som ett ånglok längs vägarna. Men som i allt annat får man ju ha lite respekt mot gårdar och familjer som bor längs vägar.

väldigt sant ofta är de unga som ska impa ... men som jag sa är de skillnad på att köra fort och köra som en idiot smile

Ja helt rätt. Men ofta har inte de unga sin erfarenhet på en fullstor hoj. Hade vart fint om de hade tagit lite fler lektioner på en riktig bana istället för de lilla man har vid uppkörningen.
smile

SportPilot Ubåtsingenjör
24 januari 2011 · 7 232 Inlägg

tkd_rille skrev:

CHEEVA skrev:

tkd_rille skrev:
Men sen var de jävligt rätt skrivet i artikeln. De är oftast unga körkåta snorungar som vill visa de "äldre" att de minsann verkligen kan de med. Är man 20 bast och får en hoj på 200 hk mellan benen så vill de inte mesa när de kör i grupp eller ska imponera på alla som faktiskt skiter i dem.
Men sen är de inte alla som kör sporthoj heller som kör så. Att de enbart skulle vara ungdomar som kör för jävligt på hojjarna är felvridet, de är även gubbar i ålderskris med en storkubikad glidare som vrider på för att höras.

Just pga sådant så utesluter jag en del grupper att köra med då de faktiskt totalt skiter i allt som heter respekt för andra. Vet de gånger när jag själv hade precis fått mitt mc kort och körde med en cbr 600, den gick jäkligt bra. Men inte en chans hade man att följa efter andra.
Men de säger heller inte att jag själv puttrar som ett ånglok längs vägarna. Men som i allt annat får man ju ha lite respekt mot gårdar och familjer som bor längs vägar.

väldigt sant ofta är de unga som ska impa ... men som jag sa är de skillnad på att köra fort och köra som en idiot smile

Ja helt rätt. Men ofta har inte de unga sin erfarenhet på en fullstor hoj. Hade vart fint om de hade tagit lite fler lektioner på en riktig bana istället för de lilla man har vid uppkörningen.
smile

jo de skulle nästan varit krav på att ta dessa smc kurser som erbjuds... ivarje fall för de som inte kan ta de lite lungt, men måste erkänna att när man ser helt fri bred väg som kittlar de till lite i högerhanden big_smile

Senast redigerat av CHEEVA (24 januari 2011)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Evildan
24 januari 2011 ·

Tillräckligt fort för att komma till ICA och få hem mjölken innan den surnat...kanske även på sommaren.

Rylander
24 januari 2011 ·

Zeen_ skrev:

Rylander skrev:

CHEEVA skrev:

vad var de för hojjar ? tvivlar ganska starkt att du har speciellt stor chans mot valfri sport hoj 600 eller 1000 upp till 200 efter 200 så ligger ändå liters hojjen på snuskigt bra krävs jävligt mycket för att hänga av en liters hoj

Tvivla på du smile en var en suzuki vet ej vad för modell eller kubik, sporthoj iaf som gick äckligt bra, de andra 3 var alla kawasaki ninjor, 2st av äldre modellen och en var splitterny 1000cc tror jag det är.. han sa iaf att han hade 200hk.. han hade spanat ner på hastighetsmätaren i 289km/h sen hade han fullt upp på att hålla i sig, han reaktion var när jag stannat ett tag efter jag släppt av på farten var, Vad i heeeelvete har du gjort med bilen??? haha sen efter lite snack så var de bara hejhej o kör lungt smile dom andra 2st snacka jag aldrig med.. tryckte bara ifrån dom sen släppte av så dom kom ifatt, dom kolla lite skumt på mig sen la dom sig bakom.
En bil på runt 500hk i motor och vikt på 1300kg rör mer på sig än man kan tro speciellt med såpass liten drivline förlust som det är på fwd bilar... men ska filma lite race i sommar mot diverse hojjar så slipper folk vara skeptiska smile

Tyvärr så har du inte en chans mot en 1000cc sporthoj, varken från 0 eller från 100 km/h. Att han hade det svårt att hänga på i toppfart är en annan sak, dom toppar inte mycket mer än runt 290-300 km/h verklig fart men det går segt från 280-300 km/h. Sen får man också tänka på att det inte är många som heter Rossi som kör, bara för att man hänger på en sporthoj betyder inte att hojen i sig inte skulle göra slarvsylta av en bil smile

Din bil är dock snabb, det säger jag inte emot, men en 1000 cc sporthoj är 7 resor värre då dom i princip går som en Veyron.

En person som är snabb i en bil är galen, en person som sitter på en hoj i samma fart är klar för mentalsjukhus...på ett bra sätt smile

Tänker inte hålla på o tjafsa o diskutera på forum, filmer kommer upp i sommar.. så till skillnad ifrån andra som härjar på forum så ska jag upp till bevis iaf..

lingua
24 januari 2011 · 2 271 Inlägg

Behöver inte se ut som en Veyron för dra en R1 i alla fall!smile

http://www.youtube.com/watch?v=XBu6STlhh8Q

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Zeen_
24 januari 2011 · 50 Inlägg

Rylander skrev:

Zeen_ skrev:

Rylander skrev:

Tvivla på du smile en var en suzuki vet ej vad för modell eller kubik, sporthoj iaf som gick äckligt bra, de andra 3 var alla kawasaki ninjor, 2st av äldre modellen och en var splitterny 1000cc tror jag det är.. han sa iaf att han hade 200hk.. han hade spanat ner på hastighetsmätaren i 289km/h sen hade han fullt upp på att hålla i sig, han reaktion var när jag stannat ett tag efter jag släppt av på farten var, Vad i heeeelvete har du gjort med bilen??? haha sen efter lite snack så var de bara hejhej o kör lungt smile dom andra 2st snacka jag aldrig med.. tryckte bara ifrån dom sen släppte av så dom kom ifatt, dom kolla lite skumt på mig sen la dom sig bakom.
En bil på runt 500hk i motor och vikt på 1300kg rör mer på sig än man kan tro speciellt med såpass liten drivline förlust som det är på fwd bilar... men ska filma lite race i sommar mot diverse hojjar så slipper folk vara skeptiska smile

Tyvärr så har du inte en chans mot en 1000cc sporthoj, varken från 0 eller från 100 km/h. Att han hade det svårt att hänga på i toppfart är en annan sak, dom toppar inte mycket mer än runt 290-300 km/h verklig fart men det går segt från 280-300 km/h. Sen får man också tänka på att det inte är många som heter Rossi som kör, bara för att man hänger på en sporthoj betyder inte att hojen i sig inte skulle göra slarvsylta av en bil smile

Din bil är dock snabb, det säger jag inte emot, men en 1000 cc sporthoj är 7 resor värre då dom i princip går som en Veyron.

En person som är snabb i en bil är galen, en person som sitter på en hoj i samma fart är klar för mentalsjukhus...på ett bra sätt smile

Tänker inte hålla på o tjafsa o diskutera på forum, filmer kommer upp i sommar.. så till skillnad ifrån andra som härjar på forum så ska jag upp till bevis iaf..

Tjafsa? Varför så stött? Detta är trots allt ett forum, så om du inte har tänkt diskutera saker...vad är då poängen? Det var bara ett konstaterande, det är ingen som är ute här för att irritera någon.

Zeen_
24 januari 2011 · 50 Inlägg

lingua skrev:
Behöver inte se ut som en Veyron för dra en R1 i alla fall!smile

http://www.youtube.com/watch?v=XBu6STlhh8Q

Videon där är inte ens ett race, R1:an "följer" bilen för att filma, hade det varit ett race så hade R1:an vridit på fullt direkt smile

lingua
24 januari 2011 · 2 271 Inlägg

Zeen_ skrev:

lingua skrev:
Behöver inte se ut som en Veyron för dra en R1 i alla fall!smile

http://www.youtube.com/watch?v=XBu6STlhh8Q

Videon där är inte ens ett race, R1:an "följer" bilen för att filma, hade det varit ett race så hade R1:an vridit på fullt direkt smile

jajaja!smile tror inte R1 hade mycket mer att ge ändå i nästan 190 mph,cool

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
SportPilot Ubåtsingenjör
24 januari 2011 · 7 232 Inlägg

lingua skrev:
Behöver inte se ut som en Veyron för dra en R1 i alla fall!smile

http://www.youtube.com/watch?v=XBu6STlhh8Q

NOTE: The R1 wasn't racing with the VOLVO but filming it. In another way R1 would be faster like 20.000 times

och nej i höghastighet runt 260-270 så är inte hojjarna så vassa längre men upp till 250 är det ett sjukt drag i en liters hoj

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
lingua
24 januari 2011 · 2 271 Inlägg

CHEEVA skrev:

lingua skrev:
Behöver inte se ut som en Veyron för dra en R1 i alla fall!smile

http://www.youtube.com/watch?v=XBu6STlhh8Q

NOTE: The R1 wasn't racing with the VOLVO but filming it. In another way R1 would be faster like 20.000 times

och nej i höghastighet runt 260-270 så är inte hojjarna så vassa längre men upp till 250 är det ett sjukt drag i en liters hoj

Notera av mina "smileys" att jag va ironisk, tänkte bara lätta upp stämningen lite.wink

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
SportPilot Ubåtsingenjör
24 januari 2011 · 7 232 Inlägg

lingua skrev:

CHEEVA skrev:

lingua skrev:
Behöver inte se ut som en Veyron för dra en R1 i alla fall!smile

http://www.youtube.com/watch?v=XBu6STlhh8Q

NOTE: The R1 wasn't racing with the VOLVO but filming it. In another way R1 would be faster like 20.000 times

och nej i höghastighet runt 260-270 så är inte hojjarna så vassa längre men upp till 250 är det ett sjukt drag i en liters hoj

Notera av mina "smileys" att jag va ironisk, tänkte bara lätta upp stämningen lite.wink

stämningen är väl alltid lätt här big_smile glatt och trevligt bil folk som för lugna och sansade disskutioner bara smile

Senast redigerat av CHEEVA (24 januari 2011)

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Muttley
24 januari 2011 ·

lingua skrev:

CHEEVA skrev:

lingua skrev:
Behöver inte se ut som en Veyron för dra en R1 i alla fall!smile

http://www.youtube.com/watch?v=XBu6STlhh8Q

NOTE: The R1 wasn't racing with the VOLVO but filming it. In another way R1 would be faster like 20.000 times

och nej i höghastighet runt 260-270 så är inte hojjarna så vassa längre men upp till 250 är det ett sjukt drag i en liters hoj

Notera av mina "smileys" att jag va ironisk, tänkte bara lätta upp stämningen lite.wink

Jämföra små hojjar......
http://www.youtube.com/watch?v=jwieel03 … re=related


Var vi färdiga med vem som kan dra en hoj nu wink

För de var ju inte de det handla om här även om jag tycker att diskussionen om hastigheter borde vara relativt över smile

lingua
24 januari 2011 · 2 271 Inlägg

CHEEVA skrev:

lingua skrev:

CHEEVA skrev:

NOTE: The R1 wasn't racing with the VOLVO but filming it. In another way R1 would be faster like 20.000 times

och nej i höghastighet runt 260-270 så är inte hojjarna så vassa längre men upp till 250 är det ett sjukt drag i en liters hoj

Notera av mina "smileys" att jag va ironisk, tänkte bara lätta upp stämningen lite.wink

stämningen är väl alltid lätt här big_smile glada och trevligt bil folk som för lugna och sansade disskutioner bara smile

Absolut!smile

Saab 9000 Talladega "T5.5 Kortmotor" (1988)
Rylander
24 januari 2011 ·

Zeen_ skrev:

Rylander skrev:

Zeen_ skrev:

Tyvärr så har du inte en chans mot en 1000cc sporthoj, varken från 0 eller från 100 km/h. Att han hade det svårt att hänga på i toppfart är en annan sak, dom toppar inte mycket mer än runt 290-300 km/h verklig fart men det går segt från 280-300 km/h. Sen får man också tänka på att det inte är många som heter Rossi som kör, bara för att man hänger på en sporthoj betyder inte att hojen i sig inte skulle göra slarvsylta av en bil smile

Din bil är dock snabb, det säger jag inte emot, men en 1000 cc sporthoj är 7 resor värre då dom i princip går som en Veyron.

En person som är snabb i en bil är galen, en person som sitter på en hoj i samma fart är klar för mentalsjukhus...på ett bra sätt smile

Tänker inte hålla på o tjafsa o diskutera på forum, filmer kommer upp i sommar.. så till skillnad ifrån andra som härjar på forum så ska jag upp till bevis iaf..

Tjafsa? Varför så stött? Detta är trots allt ett forum, så om du inte har tänkt diskutera saker...vad är då poängen? Det var bara ett konstaterande, det är ingen som är ute här för att irritera någon.

Blir väl irriterad på att folk säger att det är en omöjlighet för en bil att dra jämt med en hoj, jag själv vet vad jag gjort och inte, tillomed pratat med mc-föraren efter vi dragit på.. sen kommer ni och säger att det är omöjligt för en bil att klara det.. påsåvis antyder ni att jag hittar på/ljuger, eller att mc:n inte gett fullt.. Därav tänker jag inte diskutera mer, för det går inte att göra något åt saken förren jag har motbevis.. alla 1000cc hojjar går inte som en Veyron..

Muttley
24 januari 2011 ·

Rylander skrev:

Zeen_ skrev:

Rylander skrev:

Tänker inte hålla på o tjafsa o diskutera på forum, filmer kommer upp i sommar.. så till skillnad ifrån andra som härjar på forum så ska jag upp till bevis iaf..

Tjafsa? Varför så stött? Detta är trots allt ett forum, så om du inte har tänkt diskutera saker...vad är då poängen? Det var bara ett konstaterande, det är ingen som är ute här för att irritera någon.

Blir väl irriterad på att folk säger att det är en omöjlighet för en bil att dra jämt med en hoj, jag själv vet vad jag gjort och inte, tillomed pratat med mc-föraren efter vi dragit på.. sen kommer ni och säger att det är omöjligt för en bil att klara det.. påsåvis antyder ni att jag hittar på/ljuger, eller att mc:n inte gett fullt.. Därav tänker jag inte diskutera mer, för det går inte att göra något åt saken förren jag har motbevis.. alla 1000cc hojjar går inte som en Veyron..

Nej hojjen drog inte fullt. Föraren vågade inte dra fullt. Om de var en 200 hks hoj.
Gammal ninja är inget att jämföra med idag.

Rylander
24 januari 2011 ·

tkd_rille skrev:

Rylander skrev:

Zeen_ skrev:

Tjafsa? Varför så stött? Detta är trots allt ett forum, så om du inte har tänkt diskutera saker...vad är då poängen? Det var bara ett konstaterande, det är ingen som är ute här för att irritera någon.

Blir väl irriterad på att folk säger att det är en omöjlighet för en bil att dra jämt med en hoj, jag själv vet vad jag gjort och inte, tillomed pratat med mc-föraren efter vi dragit på.. sen kommer ni och säger att det är omöjligt för en bil att klara det.. påsåvis antyder ni att jag hittar på/ljuger, eller att mc:n inte gett fullt.. Därav tänker jag inte diskutera mer, för det går inte att göra något åt saken förren jag har motbevis.. alla 1000cc hojjar går inte som en Veyron..

Nej hojjen drog inte fullt. Föraren vågade inte dra fullt. Om de var en 200 hks hoj.
Gammal ninja är inget att jämföra med idag.

Filmer kmr som sagt smile och varför är inte en ninja med några år på nacken nått att jämföra med idag? fortfarande samma cylindervolym, och det var väl ändå det vi diskutera? jaja skitsamma, jag väcker väl liv i denna tråden när jag har filmer.. och jag skiter i vad det är för årsmodell eller märke, kör jag ifrån hojjen eller den kör ifrån mig kmr film på det smile hursomhelst kul att göra hojjförarna chockerade smile

Angeland
24 januari 2011 · 245 Inlägg

Men hallå? ta era diskussioner privat med varann istället!

S.v.r
Phed
24 januari 2011 · 242 Inlägg

Zeen_ skrev:

Turbo_Davve skrev:
Men hallå? ta era diskussioner privat med varann istället!

Som jag ser det så är det DU som har TVÅ varningar...med andra ord så är det inte vi som behöver en tillrättavisning. Du har bevisligen gått över gränsen ett par gånger, lär dig av dina misstag. Har du inget att tillföra så behöver du inte heller skriva tomma inlägg.

Härlig attityd kompis. Den här tråden handlar inte längre om hur snabbt ens bil går utan att en kille har kört mot en mc och kört snabbare. wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang