Climategate "Klimatskandalen"

Moparboy440
2 december 2009 · 4 682 Inlägg

Brandis skrev:
men finska regeringen kanske har censurerat stora delar av klimat "påhittet" för er yikes ... känns ju skoj att folk vet bättre än dom som jobbar dagarna i ända med dom här frågorna och kan ändå så mer än dom

nej, dom censurerar inte utan sprider propaganda..
Och gissa vem som betalar " dom som jobbar dagarna i ända med dom här frågorna"s löner?

nitrox Defloratör.
2 december 2009 · 641 Inlägg

baca skrev:

nitrox skrev:

Brandis skrev:

du gav dig in i diskussionen med en knepigt inlägg, det ledde till att vi tolkade ditt inlägg olikt det du kanske menade från början... så kan det hända om man bara skriver exempelvis "sverige är ett skitland och jag hatar det".... för övrigt är det en rasistisk sak att säga, du hatar sverige, därmed alla som bor och värkar i det? är det så smart att göra det, i sverige?

nog om det, snacka klimat frågor

Okej jag omformulerar mig då Jag hatar sveriges politik! så.


En fråga on topic vad har drivmedelskatternas skyhöjningar gjort för att påverka klimatet till det bättre?

Bara ett sätta att roffa åt sig skatte pengar känns det som.

Du måste vara den mest bittraste människan jag någonsin stött på (tom värre än FireTrAxx tongue ) Vad e det som gör detta lands politik så jävla kasst?? skulle vara roligt om du precisera dig lite å inte bara vräka ur dig osammanhängade bittra slutsatser om vårat land.

Ber om ursäkt men jag är inte direkt så bra på att uttrycka mig i skrift:P

Vad gör sveriges politik så kasst. jadu tex att vi varje år betalar vägskatt trotts det ser många vägar ut som skit.

Att vi betalar typ mest drivmedelsskatt i hela världen. dessa jävla skatter hit och dit och upp och ner gör mig galen.

Sen är jag inte så förtjust i att dom plockat in folk från höger och vänster och stoppat dom i ghetton för att sen totalt skita i dom.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
sleeparn
2 december 2009 · 38 Inlägg

Brandis skrev:
men grejen som många inte förstår heller, är att temperaturen på jorden stiger och sjunker i medeltemp i vågor, det är helt naturligt, dock har denna gång den blivit kraftigare än förut, så medel temperaturen på den "kalla" delen av vågen har blivit högre än förut...

och det är väl ganska logiskt att något händer med jorden? jag är tyvärr inga studier, men ingen har lagt märke till att vädret har ändrats dom senaste 10 åren? behöver jag en studie för att bevisa för er?

De senaste 10 åren så har den globala temperaturen inte ökat alls!
https://www1.garaget.org/gallery/archive/23001/812220_1ww8ek.jpg

dock var det varmare under 40 talet enligt mätstationer världen runt, och det var väl just det som störde grabbarna på detta skandalinstitut, så dom började knåpa ihop sina egna grafer!

Hursom så finns det en lista som 31 000st amerikannska forskare och vetenskapsmän undertecknat för att visa att de inte stödjer IPCC:s syn på global uppvärmning orsakad av mänskligt procucerad co2. över 9000 av dessa forskare innehar minst "Doktorsgrad"
http://www.petitionproject.org/

Climategate-NYHETER! Jones avgår tills utredningen är klar! rättsliga följder diskuteras!
http://www.youtube.com/watch?v=ngRtNoYRwtE

Chevrolet Colorado "4x4" (2005)
Ford Focus 1,0 "Ecoboost" (2013)
blacken
3 december 2009 ·

sleeparn skrev:

Brandis skrev:
men grejen som många inte förstår heller, är att temperaturen på jorden stiger och sjunker i medeltemp i vågor, det är helt naturligt, dock har denna gång den blivit kraftigare än förut, så medel temperaturen på den "kalla" delen av vågen har blivit högre än förut...

och det är väl ganska logiskt att något händer med jorden? jag är tyvärr inga studier, men ingen har lagt märke till att vädret har ändrats dom senaste 10 åren? behöver jag en studie för att bevisa för er?

De senaste 10 åren så har den globala temperaturen inte ökat alls!
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 1ww8ek.jpg

dock var det varmare under 40 talet enligt mätstationer världen runt, och det var väl just det som störde grabbarna på detta skandalinstitut, så dom började knåpa ihop sina egna grafer!

Hursom så finns det en lista som 31 000st amerikannska forskare och vetenskapsmän undertecknat för att visa att de inte stödjer IPCC:s syn på global uppvärmning orsakad av mänskligt procucerad co2. över 9000 av dessa forskare innehar minst "Doktorsgrad"
http://www.petitionproject.org/

Climategate-NYHETER! Jones avgår tills utredningen är klar! rättsliga följder diskuteras!
http://www.youtube.com/watch?v=ngRtNoYRwtE

Jag tycker att det verkar som den har stigit, enligt den grafen. Från högsta värde -79, 0,1 till högsta värde -09, 0,7 grader. Det är mycket det om det är globalt..

bjornt herr
3 december 2009 · 321 Inlägg

nitrox skrev:

baca skrev:

nitrox skrev:
Okej jag omformulerar mig då Jag hatar sveriges politik! så.


En fråga on topic vad har drivmedelskatternas skyhöjningar gjort för att påverka klimatet till det bättre?

Bara ett sätta att roffa åt sig skatte pengar känns det som.

Du måste vara den mest bittraste människan jag någonsin stött på (tom värre än FireTrAxx tongue ) Vad e det som gör detta lands politik så jävla kasst?? skulle vara roligt om du precisera dig lite å inte bara vräka ur dig osammanhängade bittra slutsatser om vårat land.

Ber om ursäkt men jag är inte direkt så bra på att uttrycka mig i skrift:P

Vad gör sveriges politik så kasst. jadu tex att vi varje år betalar vägskatt trotts det ser många vägar ut som skit.

Att vi betalar typ mest drivmedelsskatt i hela världen. dessa jävla skatter hit och dit och upp och ner gör mig galen.

Sen är jag inte så förtjust i att dom plockat in folk från höger och vänster och stoppat dom i ghetton för att sen totalt skita i dom.

Det här kommer väl jag få skit för, men jag är faktiskt beredd att hålla med "nitrox" till en viss del,
det jag ogillar med Sveriges politik är att vi ska vara så jävla duktiga medans de flesta stora länder (Kina USA) är ovilliga att göra nedskärningar i sina utsläpp. Som ex kan ju nämnas Kyotoprotokollet som just Kina och USA var de länder som inte var villiga att skriva under.

Och sen dessa jävla bensinskatter, varför ska vi ha ett av världens högsta bensinpriser när vi är bland de länder i världen som förbrukar minst per skalle
Bilden under visar Oljekonsumtion/Invånare, Det röda fältet upp till vänster är USA och det lite mindre till höger Kina.

http://www.gearthblog.com/images/images207/oil.jpg

Tilläggas bör att jag älskar sverige och det finns inget bättre ställe att bo, men politiken är åt helvete ibland, det är inte så jävla kul att bo på landet när bensinen av och till ligger över 13kr/l

MvH Björn

kolvas
3 december 2009 · 4 001 Inlägg

blacken skrev:

sleeparn skrev:

Brandis skrev:
men grejen som många inte förstår heller, är att temperaturen på jorden stiger och sjunker i medeltemp i vågor, det är helt naturligt, dock har denna gång den blivit kraftigare än förut, så medel temperaturen på den "kalla" delen av vågen har blivit högre än förut...

och det är väl ganska logiskt att något händer med jorden? jag är tyvärr inga studier, men ingen har lagt märke till att vädret har ändrats dom senaste 10 åren? behöver jag en studie för att bevisa för er?

De senaste 10 åren så har den globala temperaturen inte ökat alls!
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 1ww8ek.jpg

dock var det varmare under 40 talet enligt mätstationer världen runt, och det var väl just det som störde grabbarna på detta skandalinstitut, så dom började knåpa ihop sina egna grafer!

Hursom så finns det en lista som 31 000st amerikannska forskare och vetenskapsmän undertecknat för att visa att de inte stödjer IPCC:s syn på global uppvärmning orsakad av mänskligt procucerad co2. över 9000 av dessa forskare innehar minst "Doktorsgrad"
http://www.petitionproject.org/

Climategate-NYHETER! Jones avgår tills utredningen är klar! rättsliga följder diskuteras!
http://www.youtube.com/watch?v=ngRtNoYRwtE

Jag tycker att det verkar som den har stigit, enligt den grafen. Från högsta värde -79, 0,1 till högsta värde -09, 0,7 grader. Det är mycket det om det är globalt..

det är en alldeles för kort tidsperiod det där, vi har en hel del andra faktorer som spelar in också som t.ex El Niño.

Att människan påverkar naturen är självklart och vi har förstört massvis med naturvärden men denna CO2-hysteri som nu pågår är helt åt helvete.

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
sirmiro Double-Unicorn Rider
3 december 2009 · 2 486 Inlägg

Vad spelar en mätning över 30år för roll?
Istiderna har tidigare gått i cykler på 10000år (om jag minns rätt). För att kunna de förändingar som är relevanta bör vi titta på klimatet till minst vikingatiden.
För ett par år sedan läste jag om forskning som knöt samman CO2 utsläpp och jordens temp, men där jordens temp avgjorde CO2 nivån. CO2 steg med stigande temp men med en diff på 600år. Jordens temp steg med solens temp... Solens temp finns flera tusen år med data på (man har räknat solfläckar och skrivit ner sedan Egyptens storhetstid), och jordens temp och CO2 har mätts via borrningar i sediment.

Jag vet inte källorna då det var ett antal år sedan, men det känns ganska troligt att solen styr och en gas som står för 6ppm av atmosfären följer...

Moparboy440
3 december 2009 · 4 682 Inlägg

blacken skrev:
Jag tycker att det verkar som den har stigit, enligt den grafen. Från högsta värde -79, 0,1 till högsta värde -09, 0,7 grader. Det är mycket det om det är globalt..

Ja globalt är ju ordet,då temperaturen på mars har stigit lika mycket som på jorden.
Men politikerna hävdar väl säkert att det är några utomjordingar som kör runt med bilar där snart också roll .

blacken
3 december 2009 ·

kolvas skrev:

blacken skrev:

sleeparn skrev:

De senaste 10 åren så har den globala temperaturen inte ökat alls!
http://www1.garaget.org/gallery/archive … 1ww8ek.jpg

dock var det varmare under 40 talet enligt mätstationer världen runt, och det var väl just det som störde grabbarna på detta skandalinstitut, så dom började knåpa ihop sina egna grafer!

Hursom så finns det en lista som 31 000st amerikannska forskare och vetenskapsmän undertecknat för att visa att de inte stödjer IPCC:s syn på global uppvärmning orsakad av mänskligt procucerad co2. över 9000 av dessa forskare innehar minst "Doktorsgrad"
http://www.petitionproject.org/

Climategate-NYHETER! Jones avgår tills utredningen är klar! rättsliga följder diskuteras!
http://www.youtube.com/watch?v=ngRtNoYRwtE

Jag tycker att det verkar som den har stigit, enligt den grafen. Från högsta värde -79, 0,1 till högsta värde -09, 0,7 grader. Det är mycket det om det är globalt..

det är en alldeles för kort tidsperiod det där, vi har en hel del andra faktorer som spelar in också som t.ex El Niño.

Att människan påverkar naturen är självklart och vi har förstört massvis med naturvärden men denna CO2-hysteri som nu pågår är helt åt helvete.

Tydligen så är det mera påverkan av solfläckarna än av oss, enligt nya rön som dom har gjort..

blacken
3 december 2009 ·

Moparboy440 skrev:

blacken skrev:
Jag tycker att det verkar som den har stigit, enligt den grafen. Från högsta värde -79, 0,1 till högsta värde -09, 0,7 grader. Det är mycket det om det är globalt..

Ja globalt är ju ordet,då temperaturen på mars har stigit lika mycket som på jorden.
Men politikerna hävdar väl säkert att det är några utomjordingar som kör runt med bilar där snart också roll .

Vem vet? men att höja hela jordens temperatur 0,6 grader på 12 år det är mycket det, det går åt "lite" energi för att göra det.  Liasom att tempen på jorden har och fluktuerar ständigt upp och ner, men det är inte omöjligt att det som vi släpper ut, kan mycket väl vara "droppen" som får bägaren att rinna över,dvs det är tillräckligt för att hela mekanismen i systemet ska "byta program" och börja att betè sig annorlunda mao göra det svårare för oss att existera under dom förändrade "premisser" av av det livsstödjande system som råder nu..

Senast redigerat av blacken (3 december 2009)

blacken
3 december 2009 ·

Elda skrev:
har la blivit ganska mkt mer folk dom senaste 100 åren? undra hur mkt vårat naturliga avfall har påverkat co2 nivån. Döda människor som ruttnar, alla miljardes människors avföring samt utandningsluft.. Det borde ju sabba ganska mkt av den underbara Co2 perfektionen.

Ehh? inte sura ner dig nu, men skolkade du mycket i plugget?. Kom du ihåg vad som man lärde sig om "kretsloppet" i naturen?..

blacken
3 december 2009 ·

Elda skrev:

blacken skrev:

Elda skrev:
har la blivit ganska mkt mer folk dom senaste 100 åren? undra hur mkt vårat naturliga avfall har påverkat co2 nivån. Döda människor som ruttnar, alla miljardes människors avföring samt utandningsluft.. Det borde ju sabba ganska mkt av den underbara Co2 perfektionen.

Ehh? inte sura ner dig nu, men skolkade du mycket i plugget?. Kom du ihåg vad som man lärde sig om "kretsloppet" i naturen?..

No hard feelings, faktiskt så skolkade jag en hel del tongue. Hursomhelst så mäts ju utsläppen och enbart utsläppen och inte hur mkt som faktiskt omsätts till syre igen av växter.

Ja, om dom gör det så är det väl inte undra på att det blir fel i slutändan. allt som lever balanseras upp av kretsloppet, du föds, växer upp äter,rapar och fiser konstant hela tiden. Sedan så mular du och blir gödning är diverse djur och växter. ingen obalans där inte..

nitrox Defloratör.
3 december 2009 · 641 Inlägg

Klimatfjaskot tycks ju enbart bero på giriga politiker som hittat ett legitimt sätt att roffa åt sig skattepengar genom att skrämma människor att tro att våra utsläpp kommer bli våran död en dag.

Det är skrattretande att kolla debatterna på tv när grönsakspunkare som växt upp sitter och babblar sitt propaganda.

Plastidip har tagit epa stylingen till nya höjder pff:P
Volvo 240 Turbo "Inbrottsmagneten" (1984)
sirmiro Double-Unicorn Rider
9 december 2009 · 2 486 Inlägg

Var hittar jag dessa mail? Jag har sökt som en tok under morgonen, vill ha tag på dem omgående. Skicka PM med länk och publicera den gärna här med.

Tack på förhand.

Brandis Diktator
9 december 2009 · 968 Inlägg

flashback.se .... är det något som hackats, så finns det där

sirmiro Double-Unicorn Rider
9 december 2009 · 2 486 Inlägg

Brandis skrev:
flashback.se .... är det något som hackats, så finns det där

Forumet är stort, tråden om just detta är över 200sidor, vartannat inlägg innehåller 1-5länkar, jag hittar det helt enkelt inte. sad

Fellow
9 december 2009 · 1 581 Inlägg

Otroligt att lilla Sverige ska ta skiten för Kinas, USAs, Indiens och Rysslands utsläpp. Undrar vad dem skulle tänka om dem fick 13 kr litern för sina drivmedel. Detta land gör ingen skillnad, handlar bara om inkomstkälla för regeringen.

SLUTA skövla skog och fiska ur haven istället så vi får rening ordentligt!

Offtopic;
Kan inte annat än att hålla med om att detta lands politik ÄR åt helvete. Vi tar in alldeles för mycket människor samtidigt som våra stora industrier sparkar flera tusentals människor. Stäng gränsen och fixa jobb åt dem som är här redan.

CIA såvitt jag har hört är ju lagom nöjda med Sveriges politik. Vi släpper in allt utan vidare,
Al qaida you said? You're welcome!

Senast redigerat av Fellow (9 december 2009)

kawiZz RMR-Crew
9 december 2009 · 478 Inlägg

Klimatförändringarna slutade 1960.

Skrattar bara jag hör nån prata om dessa klimatförändringar, och som verkligen är seriös och tror på det.
Om klimatet kommer ändra sig så kommer det att göra det, även om vi åker löjlig el-moppe och stänger alla fabriker etc..

Senast redigerat av kawiZz (9 december 2009)

kawiZz RMR-Crew
9 december 2009 · 478 Inlägg

Fellow skrev:
Otroligt att lilla Sverige ska ta skiten för Kinas, USAs, Indiens och Rysslands utsläpp. Undrar vad dem skulle tänka om dem fick 13 kr litern för sina drivmedel. Detta land gör ingen skillnad, handlar bara om inkomstkälla för regeringen.

SLUTA skövla skog och fiska ur haven istället så vi får rening ordentligt!

Offtopic;
Kan inte annat än att hålla med om att detta lands politik ÄR åt helvete. Vi tar in alldeles för mycket människor samtidigt som våra stora industrier sparkar flera tusentals människor. Stäng gränsen och fixa jobb åt dem som är här redan.

CIA såvitt jag har hört är ju lagom nöjda med Sveriges politik. Vi släpper in allt utan vidare,
Al qaida you said? You're welcome!

Detta är som taget ur min mun, mkt bra sagt!

kolvas
9 december 2009 · 4 001 Inlägg

Inlägget censurerat. Tillbaka till ämnet.
/Moderator

Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang