Sitter och funderar på utsuget i min box.. Verkar som att det kommer bli ett tomrum där det inte blir någon ventilation alls.. Ev. drar jag spirorör runt om i boxen med hål i så man får en jämn spridning av luften..
Såhär blir det nog, har 2st spånskivor över så kan bygga tunneln :p
Idag har fläktkåpan åkt upp i taket.. Hela lufttrumman är tätat och några utsugshål har sågats ut.. blir ett jäkla bra sug så nog tusan ska man minimera dammrisken vid lackering
Nu saknas det bara färg i golv och tak + ett fönster så är boxen i princip klar.. lite el dragning, armaturer som ska dit bara.. Har kopplat in både insugs- och utsugsfläktarna, gick hur bra som helst så nu kan man koppla el Ska dock dras på ett annat sätt via en strömbrytare!
audienergy: Tack så mycket! Jodå, så länge viljan finns så blir det framsteg deamo: Aa det tycker jag Måste ju veta så ventilationen fungerar som den ska :p
dum fråga kanske men varfan kör man in bilen nånstans?
hehehe.. kommer inte lacka hela bilar utan mer detaljer, tex. kofångare mm. Efterfrågan är inte så stor på hellack, de flesta jobben är parkeringsskador mm.
dum fråga kanske men varfan kör man in bilen nånstans?
hehehe.. kommer inte lacka hela bilar utan mer detaljer, tex. kofångare mm. Efterfrågan är inte så stor på hellack, de flesta jobben är parkeringsskador mm.
åfan ja då behöver man inte så stor ingång men riktigt trevlig lack box iallafall
Nu är även alla ventilations hål utsågade, ska dit skjut luckor Klaga nu inte på att dem sitter i olika höjd, är bättre att ha det så, lättare att styra luften! de 2 första hålen ser sena ut fast är helt raka :s Nu har jag även testat ventilationen lite, stängde dörren till boxen och ställde mig vid hålet där fönstret ska vara, blåser rätt kraftigt därifrån vilket är toppen, betyder att jag har ett övertryck i boxen
Har fundrat lite på en tavla som ska pryda lackboxen Detta blir det första jag lackar!