du ska inte koppla den blåa eller bruna som du vill. Den bruna är fas och den blåa är nolla. Sådant här kan bli farligt om det kommer någon annan som VET att blå ska vara nolla och brun ska vara fas.
stRaend: Vad jag har fått lära mig så kvittar det om blå är nolla eller fas, likaså med den bruna då vi har växelspänning i vårat land
audienergy: Tack så mycket!! Boxen är snart klar
spelar ingen större roll om vi har växelspänning eller inte. precis som kenth66 ifall någon vill koppla in en jordfelsbrytare senare.
Hoppas du sätter strömbrytaren på rätt ledning iallafall så att du bryter fasen och inte nollan, för då ligger det ström fram till lysröret och det är inte så säkert att pilla där isåfall även fast du "släckt" lampan.
EDIT: Skit bra projekt annars ville bara upplysa om att det spelar faktiskt roll vart du kopplar vilken sladd/kabel.
stRaend: Vad jag har fått lära mig så kvittar det om blå är nolla eller fas, likaså med den bruna då vi har växelspänning i vårat land
audienergy: Tack så mycket!! Boxen är snart klar
spelar ingen större roll om vi har växelspänning eller inte. precis som kenth66 ifall någon vill koppla in en jordfelsbrytare senare.
Hoppas du sätter strömbrytaren på rätt ledning iallafall så att du bryter fasen och inte nollan, för då ligger det ström fram till lysröret och det är inte så säkert att pilla där isåfall även fast du "släckt" lampan.
EDIT: Skit bra projekt annars ville bara upplysa om att det spelar faktiskt roll vart du kopplar vilken sladd/kabel.
Okej Elektrikern får fixa det, ska endå besiktas
Tack så mycket, tack för tipsen, ibland behövs det 2 hjärnor :p
jag hade strypt han som gjort kopplingen.. kablarna är alldeles förkorta.. och sen ska de vara skalat precis innanför dosan.. och vad har du gummikablen till? ( den svarta )
[http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?pid=4381741#p4381741]Projekt BMW 330 cab[/url]
jag hade strypt han som gjort kopplingen.. kablarna är alldeles förkorta.. och sen ska de vara skalat precis innanför dosan.. och vad har du gummikablen till? ( den svarta )
Bara strypa mig, hahaha!! Dem ser för korta ut på bilden då jag tryckt ned dem ganska mycket.. Gummikabeln går till en stickpropp i vägguttaget, ska bytas mot en vit med riktig isolering, är ingen fast installation ännu :p
Vill även tacka alla er som röstat på min film här: http://mittklipp.aftonbladet.se/app/vie … n?id=34252 - Hoppas fler röstar också! Snart så är lackboxen redo för lackering, ska på lite färg, fuktspärr, skjutluckor till lufttrumman, filter ska upp till fläktarna.