4849
Sök

KCC Bilservice: Lackering (inte bara bildelar), renovering, demontering/montering...

Olika
907 Inlägg
28 januari 2010
MrCarfreak skrev:
fredriq skrev:
Det kunde även varit: Livets ord har fått sin lokal utbränd på grund av att något hemmaproffs byggt en lackbox och gjort elinstallationerna själv på icke fackmannamässigt sätt...

asså.. har inte gjort något fast installation.. En elektriker kommer att koppla in all el så jag kommer inte göra något själv..

Inte fast installation?
Är det inga spik i kabelklammern? smile

Mvh
Fredrik

Gasglad
3 244 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
fredriq skrev:
MrCarfreak skrev:
fredriq skrev:
Det kunde även varit: Livets ord har fått sin lokal utbränd på grund av att något hemmaproffs byggt en lackbox och gjort elinstallationerna själv på icke fackmannamässigt sätt...

asså.. har inte gjort något fast installation.. En elektriker kommer att koppla in all el så jag kommer inte göra något själv..

Inte fast installation?
Är det inga spik i kabelklammern? smile

nope, det är bortkopplat då jag läste på om vad lagen säger!!

Så all el är efter alla lagar med allt vad det innebär..
Senast redigerat av MrCarfreak (28 januari 2010)

//Carfreak

277 Inlägg
28 januari 2010
fan va surt. hoppas allt går smidigt med f-bolaget

Gasglad
3 244 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
hubbe_36 skrev:
fan va surt. hoppas allt går smidigt med f-bolaget

Får se vad som händer!! Bara vara positiv, finns de som har de värre!

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
Får en fin plåster på såren present av en vän... Uppskattas verkligen!!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/848267_qwwmzx.jpg
Senast redigerat av MrCarfreak (28 januari 2010)

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
Sådär, taket är fixat... har dränerat allt vatten och så tog jag sticksågen och sågade några skåror. Ställde även in en värmefläkt så spånet kan torka ur. Har även en avfuktare i boxen nu.. Jag ger inte upp, nog fan ska jag vara igång snart igen!!

//Carfreak

434 Inlägg
28 januari 2010
Surt att det hände...
Men vad gör du med allt som blivit blött? tänkte på spån och gipset? Hoppas du byter ut allt då torktiden kan vara från 2v-2mån. Men nu kanske det inte han bli så blött? För spån suger ju som en svamp och blir helt värdelös efter det att vattnet kommit in i de.

Lycka till framöver:)
//Wicke

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

Gasglad
3 244 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
Volvo_wicke skrev:
Surt att det hände...
Men vad gör du med allt som blivit blött? tänkte på spån och gipset? Hoppas du byter ut allt då torktiden kan vara från 2v-2mån. Men nu kanske det inte han bli så blött? För spån suger ju som en svamp och blir helt värdelös efter det att vattnet kommit in i de.

Lycka till framöver:)
//Wicke

där det hade blivit som blötast så tog jag bort spånet och la nytt.. taket kommer att torkas tills det blir helt torrt innan jag gör något mer!!

Gipset har klarar sig väldigt bra, torkat av det värsta och suttit en värmefläkt som torkar ur det..

//Carfreak

434 Inlägg
28 januari 2010
Okej, låter som du gör rätt:) För varit på byggen där folk skitit i att byta ut allt blöta spån osv. Allt blir ju försvagat men du verkar iaf inte vara bakom flötet;)wink

Bättre vita segel på Nilen än fem fisande svullon i bilen.

Gasglad
3 244 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
Volvo_wicke skrev:
Okej, låter som du gör rätt:) För varit på byggen där folk skitit i att byta ut allt blöta spån osv. Allt blir ju försvagat men du verkar iaf inte vara bakom flötet;)wink

Hihi.. vill ju att boxen ska hålla flera år framöver wink

De spånet som har blivit blött på ytan kommer jag torka ur, efter det så sätter jag upp nytt spån ovanför så att man fortfarande bibehåller stabiliteten... ett ras är det sista man vill ha!

//Carfreak

Jag gjorde en liten hest!
2 100 Inlägg
Gasglad
3 244 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
Fotade tavlan idag.. vad tycker ni om spegelbilden wink ?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/848466_4d1avy.jpg

//Carfreak

277 Inlägg
29 januari 2010
helt ok finish på tavlan:) de vart kanon. hoppas allt de blöta torkar fort så du kan börja igen.

2 373 Inlägg
29 januari 2010
Grym finish smile

Häls. Hervas

Gasglad
3 244 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
Tack så mycket, det värmer!

Jadå, ska försöka torka ur boxen så fort som möjligt! Ska in med fler värmefläktar så allt spån torkar igen!! Den värsta skadan är iafall lagad så blir lite ny färg i taket bara! Tur att man målade golvet med 2k färg samt upp på väggarna, annars hade de blivit väldigt sunket i gipsväggarna :p

Har 26 grader i boxen nu så det ska nog bli torrt snart wink
Senast redigerat av MrCarfreak (29 januari 2010)

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
Renovering av boxen fortsätter.. Har börjat skrapa färg runt vattenskadorna.. Va verkligen tur att jag la en sopsäck på taket innan jag lämnade verkstan igår.. hade droppat ca. 5cm vatten under natten..

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/848586_i1wa9v.jpg
https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/848585_3gadhg.jpg

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
Ännu mer färg är bortskrapat.. nu blir det ännu lättare att torka ur spånet..
Snart så är jag igång igen smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/45871/848598_j954h1.jpg

//Carfreak

Gasglad
3 244 Inlägg
29 januari 2010
Trådstartare
Har fått upp temperaturen till 28 grader så snart ska det nog vara torrt wink

//Carfreak

2 638 Inlägg
29 januari 2010
Har läst igenom hela projektet och måste säga att det blev riktigt bra med lackboxbygget smile Riktigt tråkigt med vattenskadorna dock, hoppas det löser sig så du kommer igång igen smile

Gasglad
3 244 Inlägg
30 januari 2010
Trådstartare
-Akerfeldt- skrev:
Har läst igenom hela projektet och måste säga att det blev riktigt bra med lackboxbygget smile Riktigt tråkigt med vattenskadorna dock, hoppas det löser sig så du kommer igång igen smile

Kul att du tycker om det!! Jadå, taket är nu torrt så jag kan spackla, täta och måla om wink

Sen ska hela boxen städas så den blir kliniskt ren igen..

Just keep goin :p

//Carfreak

Sök