Downpipe s40 t4 -98

Linderoth
5 december 2009 · 166 Inlägg

tjenare!!jag har ett problem och det är att jag inte får lås min downpipe från turbon ..jag har släpt på dom tre mutrarna som finns och jag har bankat och vickat men den vill inte lås en då!! har ni något bra tips på hur man kan göra ??tack på förhand..

Mds
BMW 530i (2005)
Xuri One Man Clan
5 december 2009 · 4 287 Inlägg

du tar i för lite eller så sitter de i spänn, testat sänka ner bakre biten lite ?

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Linderoth
5 december 2009 · 166 Inlägg

Xuri skrev:
du tar i för lite eller så sitter de i spänn, testat sänka ner bakre biten lite ?

ja du jag vill hjärna inte göra som kompisen har slog och tog i så mycket så han gjorde sönder pinbulltarna till turbon ..jag har redan testat att göra så men den rubbar sig inte!!

Mds
BMW 530i (2005)
Xuri One Man Clan
5 december 2009 · 4 287 Inlägg

Om downpipen sitter fast pga  labyrintätningen kan du slå å göra vad du vill, de är inte förrens den lossnat som du skadar pinnbultarna...visst man kan ju slå sönder bultarna också.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Linderoth
5 december 2009 · 166 Inlägg

Xuri skrev:
Om downpipen sitter fast pga  labyrintätningen kan du slå å göra vad du vill, de är inte förrens den lossnat som du skadar pinnbultarna...visst man kan ju slå sönder bultarna också.

du har inget annat bra knep som man kan göra ..

Mds
BMW 530i (2005)
Xuri One Man Clan
5 december 2009 · 4 287 Inlägg

ta fram gasvetsen å glödga de samt bruka lite våld...eller bara lossa bultarna å ut å kör som en idiot några km så lär de släppa, bara skruva dit muttrarna några mm så du har lite spel å inte tappar ner dp i marken

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Linderoth
5 december 2009 · 166 Inlägg

Xuri skrev:
ta fram gasvetsen å glödga de samt bruka lite våld...eller bara lossa bultarna å ut å kör som en idiot några km så lär de släppa, bara skruva dit muttrarna några mm så du har lite spel å inte tappar ner dp i marken

det skall jag prova men man förstör inget om man värmer eller??

Mds
BMW 530i (2005)
Xuri One Man Clan
5 december 2009 · 4 287 Inlägg

Linderoth skrev:

Xuri skrev:
ta fram gasvetsen å glödga de samt bruka lite våld...eller bara lossa bultarna å ut å kör som en idiot några km så lär de släppa, bara skruva dit muttrarna några mm så du har lite spel å inte tappar ner dp i marken

det skall jag prova men man förstör inget om man värmer eller??

flänsen kan ju bli skev om du värmer ojämnt, beror på om de är några spänningar i...å blir den skrev måste du plana eller köra med en tjock packning sen... jag tror de bästa är att lossa skruvarna och ut å köra lite...när du gasar så drar ju motorn framåt så de kanske vickar loss de...

värme i alla fall är de bästa för att få isär skiten...värme är otroligt bra till grejer som sitter pga av roset eller bara tajt inpressning

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Linderoth
5 december 2009 · 166 Inlägg

Xuri skrev:

Linderoth skrev:

Xuri skrev:
ta fram gasvetsen å glödga de samt bruka lite våld...eller bara lossa bultarna å ut å kör som en idiot några km så lär de släppa, bara skruva dit muttrarna några mm så du har lite spel å inte tappar ner dp i marken

det skall jag prova men man förstör inget om man värmer eller??

flänsen kan ju bli skev om du värmer ojämnt, beror på om de är några spänningar i...å blir den skrev måste du plana eller köra med en tjock packning sen... jag tror de bästa är att lossa skruvarna och ut å köra lite...när du gasar så drar ju motorn framåt så de kanske vickar loss de...

värme i alla fall är de bästa för att få isär skiten...värme är otroligt bra till grejer som sitter pga av roset eller bara tajt inpressning

okej tack för hjälpen

Mds
BMW 530i (2005)
Linderoth
6 december 2009 · 166 Inlägg

någon mer som har en bra lösning på mitt problem??

Mds
BMW 530i (2005)
ToTTeN Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
7 december 2009 · 3 585 Inlägg

på 1 minut har du väll knappast hunnit varmköra ordentligt. Är inte en liten repa du ska köra utan köra som en biltjuv en stund. höga varv och elaka växlingar smile

Annars mer våld och värma med gas svetsen. och sedan mer våld. du har väll lossat resten av avgas systemet?

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
BMW E36 M50B30 Turbo "Team Disaster Racing" (1992)
Opel Ascona A "BMW Motor" (1975)
BMW E46 320D Touring "Dragbil" (2000)
Linderoth
8 december 2009 · 166 Inlägg

ToTTeN skrev:
på 1 minut har du väll knappast hunnit varmköra ordentligt. Är inte en liten repa du ska köra utan köra som en biltjuv en stund. höga varv och elaka växlingar smile

Annars mer våld och värma med gas svetsen. och sedan mer våld. du har väll lossat resten av avgas systemet?

det är löst jag lossa bullten och åkte en sväng så lossna den så  nu skall vi svetsa den å på me den igen ..tack för hjälpen alla

Mds
BMW 530i (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang