Hej Är just nu fundersam över Vita fäljar på saaben.. är grymt sugen på att köpa detta.. men är de någon som har en bild eller dylikt på Mblå 9-5 med vita fälgar?
Hej Är just nu fundersam över Vita fäljar på saaben.. är grymt sugen på att köpa detta.. men är de någon som har en bild eller dylikt på Mblå 9-5 med vita fälgar?
Blev ett impuls köp och bytte upp mig till vita fälgar! Sen har jag nu införskaffat mig en alu-IC som ska monteras innan besiktningen=) Någon som har bra tips på hur man lättast river original IC?
Blev ett impuls köp och bytte upp mig till vita fälgar! Sen har jag nu införskaffat mig en alu-IC som ska monteras innan besiktningen=) Någon som har bra tips på hur man lättast river original IC?
Jag plockade ur hela motorn men det kanske man inte behöver? Blev ju helt ok med vita fälgar med ju
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Då har man Besiktigat Saaben nu. gick igenom utan problem!
Men har en sak som jag stör mig skarpt på är att efter fjäderbytet så ligger ena sidan lägre än andra. ex kan få in två fingrar mellan hjulhus och däck på hö och knappt ett finger på vä? någon som har tips om hur detta kan komma sig?
Blir nog inget mer saab i sommar. vart ute i garaget idag för bilen har börjat dricka ca 1 liter olja på två tre dagars körning.. turbon var de inget fel på, men hittade däremot oljeläcka vid topplocks packningen vilket inte var så trevligt, men de förklarar att den förlorar olja utanför motorn sen så blårycker den och har sig, så anti9ngen är topp packningen helkass eller så är de kolvarna sm börjar tryta.. vilket som så blir de att börja om från ruta ett och häva ur motor.
En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Tack!! men ska nog lösa detta iår.. hittade en firma där man kan köpa en nyrenoverad T7 motor med T5 kolvar, vevaxel och stakar och lösa in sin egna för ca 13k vilket lät rimmligt tycker jag. så bara hoppas och se om jag hinner.
e det saab-original 16" som är lackade vita? skulle du kunna fixa en bättre bild på bilen med dom på? jag har varit ganska så sugen att lacka mina fälgar vita
e det saab-original 16" som är lackade vita? skulle du kunna fixa en bättre bild på bilen med dom på? jag har varit ganska så sugen att lacka mina fälgar vita
intressant projekt! kommer följa detta
MVH Fredrik
18"! står i hans beskrivning av bilen.
Motigt med snurran! men måste va en bra feeling att hiva i en nyrenoverad?
intressant projekt! kommer följa detta
MVH Fredrik
18"! står i hans beskrivning av bilen.
Motigt med snurran! men måste va en bra feeling att hiva i en nyrenoverad?
Ska så snart min förkylning släpp börja riva ner Motorn, tänkte kolla om de är någon som har gjort de innan och kan tipsa om lite saker som kan vara bra att veta? för har tänk att ta ur motor och lådan i ett? om de går? är drivaxlarna svåra att få ur? vill inte att något mer ska gå sönder nu.. haaha Over and out!