1767
Sök

Saab 9-5 Aero Kombi Banbils bygge!

116 Inlägg
14 mars 2010
Trådstartare
#41
Liten film när jag testade Snurran lite finns på min sida.

http://www.garaget.org/Beergh/video/


275 Inlägg
14 mars 2010
#42
Siddu! smile Nu är de bara lite sommar som saknas wink

116 Inlägg
18 mars 2010
Trådstartare
#43
Hej Är just nu fundersam över Vita fäljar på saaben.. är grymt sugen på att köpa detta.. men är de någon som har en bild eller dylikt på Mblå 9-5 med vita fälgar?


275 Inlägg
18 mars 2010
#44
Beergh skrev:
Hej Är just nu fundersam över Vita fäljar på saaben.. är grymt sugen på att köpa detta.. men är de någon som har en bild eller dylikt på Mblå 9-5 med vita fälgar?

Testa å photoshopa bilen wink

116 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
#45
Blev ett impuls köp och bytte upp mig till vita fälgar! Sen har jag nu införskaffat mig en alu-IC som ska monteras innan besiktningen=) Någon som har bra tips på hur man lättast river original IC?

https://www1.garaget.org/gallery/archive/53642/883561_jqd6d9.jpg
Bilen med de Ny fälgarna!


Xenoholic
2 559 Inlägg
23 mars 2010
#46
Beergh skrev:
Blev ett impuls köp och bytte upp mig till vita fälgar! Sen har jag nu införskaffat mig en alu-IC som ska monteras innan besiktningen=) Någon som har bra tips på hur man lättast river original IC?

http://www1.garaget.org/gallery/archive/53642/883561_jqd6d9.jpg
Bilen med de Ny fälgarna!

Jag plockade ur hela motorn tongue men det kanske man inte behöver? hmm
Blev ju helt ok med vita fälgar med ju big_smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

116 Inlägg
7 april 2010
Trådstartare
#47
Då har man Besiktigat Saaben nu. gick igenom utan problem!

Men har en sak som jag stör mig skarpt på är att efter fjäderbytet så ligger ena sidan lägre än andra. ex kan få in två fingrar mellan hjulhus och däck på hö och knappt ett finger på vä? någon som har tips om hur detta kan komma sig?


116 Inlägg
12 april 2010
Trådstartare
#48
Nu när jag vart ute och kört bilen lite så har jag märkt att den går snålt, får kritvita stift =S
så undrar vilket jag ska göra,

För lågt bränsletryck? Byta till maptune´s Bränsletrycksregulator 3.5 bar T7?
Byta till värre soppa pump?
Vad klarar original spridarna?

Någon som har tips?

//Bergh
Senast redigerat av Beergh (12 april 2010)


Turbolover
13 Inlägg
17 april 2010
#49
Köp bränsletrycksregulatorn på Speedparts så slipper du betala överpris wink

Såg att du skulle byta tanklock, vad är det för fel på det gamla?

Saab 9-5 2,3T Biopower -03

116 Inlägg
18 april 2010
Trådstartare
#50
melvis skrev:
Köp bränsletrycksregulatorn på Speedparts så slipper du betala överpris wink

Såg att du skulle byta tanklock, vad är det för fel på det gamla?

joo har sett det. tack:P

mitt gamla tanklock var belagt med gravrost orkar inte laga utan köper nytt smile


116 Inlägg
2 maj 2010
Trådstartare
#51
Blir nog inget mer saab i sommar. vart ute i garaget idag för bilen har börjat dricka ca 1 liter olja på två tre dagars körning.. turbon var de inget fel på, men hittade däremot oljeläcka vid topplocks packningen vilket inte var så trevligt, men de förklarar att den förlorar olja utanför motorn sen så blårycker den och har sig, så anti9ngen är topp packningen helkass eller så är de kolvarna sm börjar tryta.. vilket som så blir de att börja om från ruta ett och häva ur motor.


Xenoholic
2 559 Inlägg
2 maj 2010
#52
Fy fan va jobbigt, lider med dig sad

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

116 Inlägg
3 maj 2010
Trådstartare
#53
Aerocombi skrev:
Fy fan va jobbigt, lider med dig sad

Tack!! men ska nog lösa detta iår.. hittade en firma där man kan köpa en nyrenoverad T7 motor med T5 kolvar, vevaxel och stakar och lösa in sin egna för ca 13k vilket lät rimmligt tycker jag. så bara hoppas och se om jag hinner.


Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
11 maj 2010
#54
e det saab-original 16" som är lackade vita? smile skulle du kunna fixa en bättre bild på bilen med dom på? smile jag har varit ganska så sugen att lacka mina fälgar vita big_smile

intressant projekt! kommer följa detta smile

MVH Fredrik


2 271 Inlägg
11 maj 2010
#55
_Fredde_volvo_ skrev:
e det saab-original 16" som är lackade vita? smile skulle du kunna fixa en bättre bild på bilen med dom på? smile jag har varit ganska så sugen att lacka mina fälgar vita big_smile

intressant projekt! kommer följa detta smile

MVH Fredrik

18"! står i hans beskrivning av bilen.

Motigt med snurran! men måste va en bra feeling att hiva i en nyrenoverad?smile

//Tompa


Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
11 maj 2010
#56
lingua skrev:
_Fredde_volvo_ skrev:
e det saab-original 16" som är lackade vita? smile skulle du kunna fixa en bättre bild på bilen med dom på? smile jag har varit ganska så sugen att lacka mina fälgar vita big_smile

intressant projekt! kommer följa detta smile

MVH Fredrik

18"! står i hans beskrivning av bilen.

Motigt med snurran! men måste va en bra feeling att hiva i en nyrenoverad?smile

//Tompa

oops, sorry my bad!
Senast redigerat av _Fredde_volvo_ (11 maj 2010)


116 Inlägg
12 maj 2010
Trådstartare
#57
Ska så snart min förkylning släpp börja riva ner Motorn, tänkte kolla om de är någon som har gjort de innan och kan tipsa om lite saker som kan vara bra att veta? för har tänk att ta ur motor och lådan i ett? om de går? är drivaxlarna svåra att få ur? vill inte att något mer ska gå sönder nu.. haaha
Over and out!


116 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
#58
https://www1.garaget.org/gallery/archive/53642/930407_tcvelv.jpg
Här börjar motorrivningen


https://www1.garaget.org/gallery/archive/53642/930413_cj4gy7.jpg
lite luft delar=)


https://www1.garaget.org/gallery/archive/53642/930426_izrabw.jpg
Mer delar ur bilen
Senast redigerat av Beergh (16 maj 2010)


116 Inlägg
16 maj 2010
Trådstartare
#59
https://www1.garaget.org/gallery/archive/53642/930421_0h4p29.jpg
Nu ser man vart topppackningen har gått.. kolla mot vattenpumpen!


https://www1.garaget.org/gallery/archive/53642/930422_0pezg4.jpg
En ser tydligt vart toppen spottar olja.


2 021 Inlägg
16 maj 2010
#60
prova att efterdra toppbultarna, klassiskt problem dock brukar det bara vara i ändarna på toppen bara, dom gängar ur sej och det läcker olja.



Sök