Okej, det låter ju bra

har hört att glasfiber spricker, men det är ju å andra sidan av mina klasskamrater, som inte har någon erfarenhet xD jag tyckte det vore bättre som grund, jag menar, ett hårt spackel som spricker lätt, det låter inte rätt!
Jo men han kan ju ha weber/dellorto med om han vill ha ljudet, är ju samma princip

sliptips, hmm...använd mask om du slipar glasfiber! dammet av glasfibret river upp lungorna. sen tja, klossa med grovt papper typ 120, och tvätta med lämpligt rengöringsmedel innan du spacklar finspacklet

Samma där, klossa det grövsta med typ 120, sen kan du ju avsluta med kanske 320 för att få mindre repor att fylla upp med grunden(för antar att du slipgrundar efter?)
Samma innan du slipgrundar, slipa bort alla repor du klossat i orginallacken runt om spacklingen, för det finns risk att det blir sugningar i dem sen när bilen lackas(beror lite på hur lackeraren väljer att torka lacken, finns ju sk. IR-bågar idag som enkelt sett är lampor som torkar lacken innifrån och ut)

hoppas det hjälper dig, alla har olika sätt att jobba på, men något åt det hållet hade jag nog gjort