5547
Sök

Laga alu fälgar?

502 Inlägg
9 december 2009
Trådstartare
tjena, har ett par alu fälgar jag tänkte laga och lacka, är inte ute efter nånting som är dyrt och riktiga kvalitet grejer, utan som är billigt men ändå håller ett tag.

fälgarna är kantstötta så om sånt här kemisk metall eller vad det är från biltema funkar?

och när det gäller färg så funkar hagmans blanksvarta någolunda bra?

och hur går man tillväga när man ska lacka alufälgar, det räcker med att matta ner ytan och slaffsa på färg eller måste man blässtra osv?

Mvh:D

Xenoholic
2 559 Inlägg
10 december 2009
Jag har spacklat med vanligt spackel (biltemas) på flera uppsättningar vinterfälgar o lackat med sprayburk. Sitter hur bra som helst efter ett par vintrar smile

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

502 Inlägg
11 december 2009
Trådstartare
ok, bra, men är det alu fälgar? tänkte om man måste behandla på nått specielt sätt eller om det bara är att slipa till ytan och lacka?
Mvh

hellaflush!
1 266 Inlägg
11 december 2009
Är också intresserad av detta´, då mina sommar fälgar är ganska kantstötta, så de räcker med spackla? smile

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
11 december 2009
använder man kemisk metall så håller det bättre, även om glasfiberspackel fungerar också smile

Xenoholic
2 559 Inlägg
12 december 2009
Funkar i alla fall med vanligt spackel på mina alu-fälgar med gott resultat wink

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D

Det SKA gå!
434 Inlägg
12 december 2009
Som överiga säger. Samma princip som när du lagar vanliga.

Kolla gärna in mitt VR6 Projekt.

Sök