Vilka härifrån har tänkt att tävla i billjud 2010?

_the_deman_
10 december 2009 · 30 Inlägg

har ej bestämt mig för vilken klass ännu. men troligen bli det espl och bassrace kanske.

Livet slutar när kakor slutas tillverkas
Volvo 945 turbo "Cookies Performance" (1991)
apoteket00 trucken
10 december 2009 · 563 Inlägg

intresset verkar vara stort, hoppas bara att vi ser er ute, på tävlingarna. vi vill ju att så många som möjligt tävlar, man ska aldrig vara rädd!

member of team ljudbyggaren, O vaddå dansband e töntigt=)
striper
10 december 2009 · 392 Inlägg

Ska iväg o göra min debut nån gång under året där målsättningen är att få ett så schyst välljud som möjligt.

Borde kunna komma hyfsat bra till med mina grejer. Får se om jag kan få dem att samspela på en bra sätt. Vet heller inte hur domarna bedömmer eller vad det är för karaktär som söks osv. Men det märker man väl när man har kommit dit. smile

Volvo s40 2.0T "The Ghost Cruiser" (1999)
speedfreak racing Arbetsnarkoman...
10 december 2009 · 1 098 Inlägg

Ska för skojs skull testa vad högt ja klarar att pressa dessa basar med detta steget.. Sen blir det en ny mätning med nya låfan med 3 10" och vem vet, man kanske blir biten?

Så länge det retar dej är ja nöjd ;)
Audi RS4 "SRS4 Bullet Edition" (2001)
Volvo 760 T5-R "Den urballade sleepern" (1988)
Neo321 Team Sweden 2010-2011
10 december 2009 · 469 Inlägg

blir tävla för mig med i bassrace , dbdrag och easca plus ljudbutikens tävlingar......
ska bara hitta lite fler db smile

Sponsorer 2013: BRL.se l B2 audio l Defa.com l Mastervolt l
Winterdrift
11 december 2009 · 365 Inlägg

Inte helt omöjligt att man dyker upp på någon dB drag-tävling i närheten om dom väljer att köra Mini street och inte som det var i somras, Street C som lägst.

Hellre 100 blås på tvären än 200 rätt fram.
busfabror www.ljudbyggaren.se
11 december 2009 · 504 Inlägg

Roligt att se så många som e intresserade.....jag o Trucken försökte så gott vi hade tid att åka ut o mäta med Termlabbet säsongen som gick och vi kommer nog att va ute ännu mer under 2010......ska bli roligt....

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
Frissan
11 december 2009 · 4 693 Inlägg

busfabror skrev:
Roligt att se så många som e intresserade.....jag o Trucken försökte så gott vi hade tid att åka ut o mäta med Termlabbet säsongen som gick och vi kommer nog att va ute ännu mer under 2010......ska bli roligt....

Vart åker ni ut då?

Booyakasha!
HiFiMick
11 december 2009 · 124 Inlägg

Självklart ska jag också tävla 2010. Kommer dock inte bli lika seriöst som 2009. Bygget kommer i år bli ett show demo bygge men givetvis ska jag tävla några gånger i ESPL och dB Drag för att bevisa att det spelar högt. Jag kommer självklart vara på alla tävlingar som Bilstereoförbundet ordnar men då inte tävla på alla utan lägga all min tid och krafft på att få det så bra som möjligt för alla andra tävlande. Jag kommer under 2010 vara ansvarig för SPL gruppen inom Bilstereoförbundet och då är det till min uppgift att se till att det blir så bra som möjligt för alla andra och inte sätta mig själv i centrum utan mer fokusera på tävlingsverksamheten  organisationen och deltagarna.
Frågor som rör SPL tävlande svara jag gladeligen på både genom pm, telefon och ute på tävlingsbanan.
Detta kommer bli ett kanon år med många nyheter inom Svens bilstereo.
Väl mött 2010 och lycka till med alla byggen runt om i landet.smile

SM guld 2009 ESPL 4
SM guld 2010 ESPL Unlimited
2011 BMW SQ Edition
jimmyostrom
11 december 2009 · 560 Inlägg

Jag kommer att tävla med min numera röda Volvo då frugan stal den blå big_smile.

Kommer att lira i ESPL 4 och dBL i Easca.

Det bästa är att det inte finns några som helst poäng/regler i installation i easca, lätt att tävla i och det gillar jag och mina kunder.

Jesus älskar alla
Stort utbud och service hittar du på: www.blekingebilradio.se
dbakuten TEAM dBAkuten
11 december 2009 · 865 Inlägg

Ska förhoppningsvis tävla i den tyngsta klassen i dB Dragracing under 2010 om bygget håller den standarden som man önskar. Klassen heter EX2+ där man får bygga om bilen totalt med 10cm tjocka rutor tex. Målet är 175dB? med rena budgetprylar för att bevisa att produkterna inte behöver kosta så mycket för att lira och ha riktigt skoj.

Vi har börjat prova ut basarna och den vi har hård testat är SPL Dynamics SPL 12" bas där vi har nu burpat (testat en kort ljudstöt ca 3-4sek) över 60 gånger under 3dagar med upp till 7000W utan att basen börja ta stryk eller missljud och det är unikt för en bas i prisklassen under 4000:- samt att den spelar sjukt högt i rätt miljö.

Projekt 2 ja det som många känner till så bygger vidare med Kicker Astron med nya intressanta Kicker basar inför 2010 . Om vi ska tävla beror på hur bra den spelar efter första försöket med låda, då även min fritid börja ta slut när man bygger 2st bilar efter arbetstid.


Projekttrådar samt mer information finner ni på www.dbakuten.se samt kommer det startas på Garaget.org inom kort

MVH//Björn

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
omegaman1
11 december 2009 · 297 Inlägg

Det bli easca dbl maxi för min del , o möjligtvis något sporadiskt inhopp i bassrace 139,9 .

SM-vinnare i SQ-klassen experienced unlimited 2011 .
Opel Insignia "autobahn-loket" (2009)
busfabror www.ljudbyggaren.se
11 december 2009 · 504 Inlägg

Och då har tyvärr tråden spårat ut till reklam tråd...men skit i det, vi ses på tävlingar och arrangemang under 2010.....

www.bilstereoförbundet.se där kommer ni att hitta info om olika klasser m.m.

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
HiFiMick
11 december 2009 · 124 Inlägg

jimmyostrom skrev:
Jag kommer att tävla med min numera röda Volvo då frugan stal den blå big_smile.

Kommer att lira i ESPL 4 och dBL i Easca.

Det bästa är att det inte finns några som helst poäng/regler i installation i easca, lätt att tävla i och det gillar jag och mina kunder.

Ursäkta om jag förstör tråden lite här men jag känner att jag vill göra ett förtydligande.

Installations reglerna är inte till för att JÄVLAS med deltagarna utan för att måna om deltagaren, deltagarens familj och övrigas säkerhet som visstas i bilen. Och även för att uppfylla kraven från försäkrings bolagen om hur man monterar bilstereo på ett säkert och okej sätt.
Den dagen man råkar ut för en kabel brand eller liknande och det visar sig att det saknas säkringar och är fel monterat är det nog inte så roligt.
Eller den dagen du råkar krocka och det kommer 100kg baslåda flygande pga att den inte var fast skruvad enligt reglerna.

Detta är något som alla borde tänka på som sysslar med dena lite udda hobby.smile

SM guld 2009 ESPL 4
SM guld 2010 ESPL Unlimited
2011 BMW SQ Edition
dbakuten TEAM dBAkuten
11 december 2009 · 865 Inlägg

busfabror skrev:
Och då har tyvärr tråden spårat ut till reklam tråd...men skit i det, vi ses på tävlingar och arrangemang under 2010.....

www.bilstereoförbundet.se där kommer ni att hitta info om olika klasser m.m.

Då spårade det redan ut när trådskaparen skapade hela tråden?? wink

Det blir ju 100 gånger intressantare att läsa när folk skrivet att de ska tävla i vilken klass samt med vad de ska tävla med?

Tycker jag!!

MVH//Björn

Chevrolet Astro "dBAkuten" (1997)
Frissan
11 december 2009 · 4 693 Inlägg

Där håller jag med dig till viss del Björn. Men.... ja, du vet. wink

Booyakasha!
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
11 december 2009 · 2 353 Inlägg

M_icke_ skrev:
Visst varierar det från tävling till tävling men det finns många divor vill jag lova. Tycker det är synd eftersom det är kul med nya tävlanden.

Trist att du tycker så. Och jag är inte säker på att alla känner som du. De flesta som jag känner till är väldigt öppna och snälla, om man pratar med dom. Men det gäller ju att ta det steget också.

Men, utan att ta det steget (dvs att gå fram, presentera sig och snacka lite) så blir ofta uppfattningen felaktig. Ungefär som med vilken "tidningskändis" som helst; det är lätt att ha en bild utav nån som ofta är helt felaktig.

/jonas

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
jonash SM-Guld Billjud 2007&08
11 december 2009 · 2 353 Inlägg

HiFiMick skrev:
Ursäkta om jag förstör tråden lite här men jag känner att jag vill göra ett förtydligande.

Installations reglerna är inte till för att JÄVLAS med deltagarna utan för att måna om deltagaren, deltagarens familj och övrigas säkerhet som visstas i bilen. Och även för att uppfylla kraven från försäkrings bolagen om hur man monterar bilstereo på ett säkert och okej sätt.
Den dagen man råkar ut för en kabel brand eller liknande och det visar sig att det saknas säkringar och är fel monterat är det nog inte så roligt.
Eller den dagen du råkar krocka och det kommer 100kg baslåda flygande pga att den inte var fast skruvad enligt reglerna.

Detta är något som alla borde tänka på som sysslar med dena lite udda hobby.smile

Dels är det som Micke säger rena säkerhetsaspekter på det. Försäkringsbolagen tycker det är BRA med en hel del utav reglerna för installation. Det kan vara nåt att tänka på när man tar bort dem...

En annan sak är att eftersom EMMAs regelverk är till för HELA spannet från nybörjare till fullblodsproffs och världselit, så finns det varierande mängd installationsregler. Detta är helt enkelt för att kuna verkligen plocka fram den person som byggt den bästa bilen totalt sett.

Konkurrensen är så hård i toppen att det är svårt att särskilja bilar om man tar bort installationsmomentet.

Men det fina i kråksången är att man kan välja; lite eller mycket installation!

Men, om jag nu skall snacka om vad jag skall tävla i så blir det för egen del; ATT HITTA EN KÄRRA. Det blir min tävling att börja med. smile

Senast redigerat av jonash (11 december 2009)

Svensk Mästare 2007 och 2008 i billjud
Svenska Bilstereoförbundet - anordnar SM i Billjud
http://www.bilstereoforbundet.se
Grundare av N-core, tillsammans med en annan rauk!
busfabror www.ljudbyggaren.se
11 december 2009 · 504 Inlägg

Softis skrev:

busfabror skrev:
Roligt att se så många som e intresserade.....jag o Trucken försökte så gott vi hade tid att åka ut o mäta med Termlabbet säsongen som gick och vi kommer nog att va ute ännu mer under 2010......ska bli roligt....

Vart åker ni ut då?

Under 2009 så var vi inte så mycket och dom få platserna var i Skåne....men förhoppningsvis så blir det mer och även upp en bit i Landet.....under 2010....

Eftersom Trucken har en "lite" version av installationsbedömning så brukar han inte vara sen på att ge råd och tips, precis som det har gjorts på de EMMA arrangemang som jag har varit på där tävlande hjälper varandra med lite trix o tips..........

Som sagt 2010 kommer att bli nybörjarens år, det är jag helt övertygad om.....

2009 : 1x12" och ca 1300watt = 142,6 (ESPL Skivan) 2 Första Placeringar
2010 : 153,4 db på Tävling hos Ljudbyggaren i HBG med "Black'n'Blue"
www.ljudbyggaren.se
Frissan
11 december 2009 · 4 693 Inlägg

Hoppas att det kommer upp någonstans vart och när tävlingarna kommer hållas.

Kollade på sidorna som det länkades till, men det fanns bara 1 tävling på en av sidorna. På dom andra var det tomt än så länge.

Booyakasha!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang