Gjorde en liten tabbe när jag byggde mina rör som ska vara till oljereturen från turbon, gjorde ju båda flänsarna lika stora, den lilla ska sitta in i tråget men behövde ju en större till turbo sidan. Men det är löst nu, ska bara kapa loss den lilla och svetsa dit den nya som är lite större och plana bort några mm.
Ner till garaget idag och plocka ur motorn, då blir de lättare att dra om elen för sprutet och de kommer bli lättare att bygga downpipen och röret från WG:n.. Kan även utföra en redig tvätt i motorutrymmet...
Då är motorn och motorrummet tvättat och rent, har köpt in färg för att måla blocket (svart) Men först ska allt byggas, har börjat med att planera flytten av generatorn,som ni ser på bilden så kommer den sättas där AC pumpen satt innan. Sen började jag plocka med downpipen. De kommer bli kanon bra Behöver en svets nu bara. Ciao
ser kanon ut, men varför inte montera oljetemp givare direkt i filterhuset istället för att ha en sandwich sitta där och ta upp plats? det finns lediga uttag i oljefilterkonsolen.
Tack tack. Jo men jag hade samma typ av givare innan som du har nu. och den fick stryk när ner den satt där under. Plocka en sten eller en hård snövall på isen eller liknande så kommer de spruta olja överallt.
Japp, då va blocket, ventilkåpan och lite annat nylackat, de kommer lite bilder imorgon när de har torkat och när jag har satt ihop delarna igen. Men de blev bra, mycke fräschare än innan iaf
Kollade även så allt såg bra ut uppe vid kammarna, och hittade inga fel eller repor. De kommer funka fint i vår
ryssarnas återkomst ;P .. fan u borde provmontera innan du helsvetsar jag är rädd för att du borde slicka tråget med avgasröret. det kommer juh bli lägsta punkten. men annars ser det fan gött ut lite puts på motorn med er nice ut.
Drog och lödde kablarna till sprutet med Ne_Mesis igår, de kommer funka toppen när motorn kommer i igen så man kan starta upp monstret
Sen öppnade vi upp för att kolla på alla lager, inga större fel på lagren men jag byter ut dom iaf för att vara säker på att de är fräscht nu när man ska pressa och varva motorn lite extra i vår