endorfinslaven skrev:
Fan vad trött man blir
Ännu så fortsätter denna tråd med envisa BMWförespråkare vars körkunskaper baseras på playstation.
Era teoretiska kunskaper kommer från bilpressen och deras bedömningar av bilarnas uppträdande på banor.
Jag skiter i ovanstående !
Jag kör bil utanför stadsgränserna i jobbet utomlands med olika hyrbilar och över större delarna av sverige pga min hobby, så jag har testat olika bilar. Min hobby tar mig till olika strömvatten i landet från skåne och upp till polcirkeln.
Det är tidsödande att köra bil då jag vill fiska mkt och därav vill jag ha effektiv fisketid.
Vad för bil passar MIG bäst om jag vill ligga och pressa max på landsvägar i Norrlands inland.
INTE FAN ÄR DET BMW..
De flesta på denna sida har aldrig åkt utanför stadsgränsen mer än på turistlederna upp mot Norrland. Eller så tar de sig ur storstaden och kör en tur på en kurvig väg och åker sedan hem. Vissa kör bara hårt på bana.
Jag kör 60-100mila turer på svenska skitvägar så hårt jag bara vågar i inlandet oftast nattetid.
Vilken bil beter sig då bäst ?
Dessa vägar som jag gungar runt i min totalt värdelösa Volvo som enligt er saknar markkontakt.
Konstigt att jag under dessa förhållanden åkt ifrån WRX STi JRMtrimmad, Carrera S, M3E46, R1 hoj.. Min fråga lyder:
Vilken bil går som loket på skogsvägar och uppträder snällt och fint utan överraskningar...
Inte är det en BMW för då hade vi sett dessa oftare i rallyskogen...
OBS
LÄS DETTA OCH BEGRUNNA
Kan ni förklara för mig varför man inte kör BMWs i grupp H i de svenska skogarna...
Varför är RWD-rallyåkarna lika puckade som jag och envisas med 940 bilar i skogen...
Det har vart folk som försökt med BMWs i skogen men vart tar de vägen....