organiserad bilresa liknande gumball (för en märkbart mindre summa)

Eddy Galen, inte dum.
17 december 2009 · 1 324 Inlägg

Det är underbart att intresset finns!

jag kommer klura ut lite idėer och uppdatera tråden lite senare

angående planeringen och organiseringen så kommer evenemanget inte vara alltför stort, alltså inte fler bilar än singelsiffror, men just nu är det mest spekuleringar, beror på hur väl jag lyckas få ihop en tajt plan, ju mer organisering och folk som hjälper till så blir det fler bilar man kan ha med. Så planen på hur evenemanget blir kan se helt annorlunda ut.

Kom ihåg att planeringen av evenemanget är i fosterstadie men jag håller på att organisera en grupp med folk som har bra med tid att engagera sig i projektet och kommer att komma ut med en plan eventuellt, om jag lyckas få bra organisering så kan det bli väldigt många bilar.

Senast redigerat av eddhedd (17 december 2009)

volvoentusiasten
17 december 2009 · 4 005 Inlägg

Det låter ju jävligt roligt. Kan direkt tänka mig en 10 pers som ville haka på härifrån.

Ang skrotbils-åket så vet jag inte om det är så bra idé. Jag kan bara tänka mig alla meckproblem längst vägarna. Det kommer bli ett on-the-road-repair-shop-event isåfall. smile

Få höra lite mer planering! smile

Lundberg_
17 december 2009 · 391 Inlägg

Jag är helt klart på smile Verkar ju sket tufft detta tongue Tycker man ska få göra vilken bil som helst, för blir det "skrotbilar" så blir det nog mer stopp än åka tongue

Pola123
17 december 2009 · 1 Inlägg

Jaguarklubben gjorde en sådan grej förra året, från England via tunnel och upp genom Europa fram till Båstad. Bilarna var tvungna att vara besiktigade och skattade Jaguarer, maxpriset var 14.000kr och den billigaste kostade runt 2000kr om jag inte minns fel, och alla kom hem:)

www.jaguarklubben.se , där finns filmmaterial under "WEBB-TV".

Eddy Galen, inte dum.
17 december 2009 · 1 324 Inlägg

Ny fråga: ska det bara få vara tuners och modifierade bilar som ska få delta? Då får man en grupp av personer som har samma intressen

Senast redigerat av eddhedd (17 december 2009)

Sluskk
17 december 2009 · 778 Inlägg

jag skulle vilja åka med min 244 fast jag har bmw 325 coupe...

skyline_demon
17 december 2009 · 205 Inlägg

jag e på om det blir ngt;)
Mvh Nerma

Ljutika Motorsports
Honda Accord Type-S "Ljutika Motorsports" (2006)
stollen Blev inte som jag borde blivit
17 december 2009 · 418 Inlägg

eddhedd skrev:
Ny fråga: ska det bara få vara tuners och modifierade bilar som ska få delta? Då får man en grupp av personer som har samma intressen

skulle vara nice om bilarna stack ut lite på nåt sätt.

Man vet att en bil har använts på rätt sätt när bromspedalen rostat fast.
volvoentusiasten
17 december 2009 · 4 005 Inlägg

Blir det dekal-trimning ala gumball med?

Eddy Galen, inte dum.
17 december 2009 · 1 324 Inlägg

linuslinje skrev:
Blir det dekal-trimning ala gumball med?

Det beror på vad folk vill ha, de flesta kanske skulle ha något emot att ha dekaltrimmning ala gumball på sin bil.

personligen skulle jag inte ha några problem med det sålänge man skulle kunna ta bort dem relativt lätt.

Germax
17 december 2009 · 12 086 Inlägg

Jag tänker inte delta om jag ska åka runt med massa volvo 740 och saabar

RannerKing www.LynxTalk.se
17 december 2009 · 420 Inlägg

JapMax skrev:
Jag tänker inte delta om jag ska åka runt med massa volvo 740 och saabar

Det var ju synd! Men det verkar ju finnas rätt många andra intresserade.

Vad är tanken med hela resan? Att man ska ta sig fram till målet på så kort tid som möjligt eller att ta det som en bilsemester?

Skruvar hellre i skotrar!
www.LynxTalk.se -Sveriges största märkesforum för snöskotrar!
Skoda Octavia II 4x4 "Scoutig..." (2005)
Eddy Galen, inte dum.
17 december 2009 · 1 324 Inlägg

RannerKing skrev:
Vad är tanken med hela resan? Att man ska ta sig fram till målet på så kort tid som möjligt eller att ta det som en bilsemester?

Resan är målet. tanken är att ta sig till destinationen på roligast sätt som är möjligt, vi kommer ta omvägar för att kunna köra på slingriga bergvägar och ta oss till andra ställen som man aldrig hade tänkt på innan.


JapMax skrev:
Jag tänker inte delta om jag ska åka runt med massa volvo 740 och saabar

hur menar du, att du inte vill åka runt med orginal volvo 740 och saabar eller överhuvudtaget?

Senast redigerat av eddhedd (17 december 2009)

joelimmo
17 december 2009 · 1 380 Inlägg

jag är på beroende på när det blir, och om jag får fast jag kör 740 ! tongue

BMW E28 (1982)
Thedriftking
17 december 2009 ·

skulle va grymt skoj, men jag är ju bara 15 (16 om typ 15 dagar) men pappa kan ju alltid köra wink hoppas det blir nått, är lite sugen på detta, men har nog fult upp i sommar wink (övningskörning, bil träffar, mek m.m)

vart är "målet"? smile (vilken stad alltså) smile

Eddy Galen, inte dum.
17 december 2009 · 1 324 Inlägg

joelimmo skrev:
jag är på beroende på när det blir, och om jag får fast jag kör 740 ! tongue

Allt kommer vara klart tills sommaren 2011, och om din 740 är moddad så får du vara med, motor eller stylingmässigt.





Thedriftking skrev:
skulle va grymt skoj, men jag är ju bara 15 (16 om typ 15 dagar) men pappa kan ju alltid köra wink hoppas det blir nått, är lite sugen på detta, men har nog fult upp i sommar wink (övningskörning, bil träffar, mek m.m)

vart är "målet"? smile (vilken stad alltså) smile

sommaren 2011 är du 17. om du har någon polare som är 18+ med har en moddad bil så får du vara med. Jag vill hålla medelåldern på rallyt relativt lågt wink.

Som mål har vi ett antal städer i sydeuropa att välja på, mest aktuellt just nu är någonstans ovanför roms fot och under schweiz. Däremot så kommer vi köra dit genom västra europa och tillbaks genom mellersta europa och kommer köra vid ställen där du får testa din bil och din körförmåga. Rutten kommer hållas hemlighetsstämplad tills hösten 2010 när vi kommer ta emot anmälan, däremot kommer ni få reda på stad ganska snart.

Senast redigerat av eddhedd (17 december 2009)

turbonova gillar en riktig burnout
18 december 2009 · 1 174 Inlägg

detta låter väldigt kul..hoppas det blir av smile

Attenator
18 december 2009 · 404 Inlägg

Då får man väl ta supran istället för att köpa en enkom skrotbil, jaja blir nog kul det med wink Frågan är bara om det inte är större chans för skruv om man drar ut 20 trimmade/stylade bilar på långresa istället för tio äldre originalbilar som lär köras mkt lugnare.

Men det förstås, man väcker ju mer uppmärksamhet om man kommer in i städerna med en karavan häftiga bilar istället för skrot.

Dekaler låter kanon, fixa några som lätt går att få bort efteråt så är det en självklarhet att dekaltrimma inför eventet.

Senast redigerat av Attenator (18 december 2009)

BMW 2002 (1972)
grim_reaper
18 december 2009 · 125 Inlägg

Detta låter helt klart intressant.

Allt jag ser är stänkskärmar o sprit
Snitch Ointresserad.
18 december 2009 · 936 Inlägg

jag är lätt på! Hade varit riktigt skoj. Skitbra initiativ.

Teabag appreciation club.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang