1686
Sök

Största idioterna på vägen, folk som ligger för nära!

Roos
18 december 2009
NissanMotorsport skrev:
Såklart jag gasar om jag ser att det går, det brukar jag göra, men om detta inte går pågrund av något och den dumma jäveln i lastbilen vägrar flytta sig så. Men dom bilisterna bakom dig är SÄKRA, jag som ska ut är på en avfart och vägen framför mig tar stopp, om jag inte hittar en lucka in och måste bromsa för att hitta en är en trafikfara.. bilisterna bakom dig kan gott och väl vänta några sekunder.

Det är olika företag, du har inte snackat med personerna.. så det är inte dina kollegor. Om det är en allvarligare situation där jag tvingat nästan stannat eller något, så följer jag upp jakten på lastbilen och tar regnummret, ringer upp företaget och anger lastbilen och hur den kör. Så får vi se då.

Som sagt, förstår inte detta band mellar lastbilar, ni har aldrig träffats.. visst ni gör samma sak, men jag har varit svetsare.. det finns hur många andra svetsare som helst ute i Sverige.. inte var de mina kollegor för det.

Så räkna med ett samtal med chefen om du fortsätter köra som du gör.

Om du ska ut på motorvägen på en avfart tror jag du åkt fel grabben.

Så du tror seriöst att för att någon ringer till mig chef och säger att denna är arg för att jag inte flyttade på mig på motorvägen så får jag sparken? Tappad eller. Du får hemskt gärna åka efter mig och ta mitt regnr, du kan fota och filma och göra precis vad du vill, om det är vad du gillar att slösa din tid på så varsegod - jag kan bjuda på en kaka.

Är man arbetlös och inte har råd att gasa på PÅFARTEN så kanske man kan få min förlåtelse wink
Senast redigerat av rooos (18 december 2009)

DFFL
9 020 Inlägg
18 december 2009
Place your left index finger on F, and your right index finger on G. Press 6 times.

Move your left hand down a E but keep your right one in the same place G. Press 6 times.

Move your left hand down one D again and move your right hand up to B. Press 6 times.

Move both hands to the C that is closest to them and press 4 times.

Move both hands towards G and F one B and D and press 1 time.

Move both hands towards G and F one again C and E and press 1 time.

Repeat until everyone has had enough.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

NissanMotorsport
18 december 2009
rooos skrev:
NissanMotorsport skrev:
Såklart jag gasar om jag ser att det går, det brukar jag göra, men om detta inte går pågrund av något och den dumma jäveln i lastbilen vägrar flytta sig så. Men dom bilisterna bakom dig är SÄKRA, jag som ska ut är på en avfart och vägen framför mig tar stopp, om jag inte hittar en lucka in och måste bromsa för att hitta en är en trafikfara.. bilisterna bakom dig kan gott och väl vänta några sekunder.

Det är olika företag, du har inte snackat med personerna.. så det är inte dina kollegor. Om det är en allvarligare situation där jag tvingat nästan stannat eller något, så följer jag upp jakten på lastbilen och tar regnummret, ringer upp företaget och anger lastbilen och hur den kör. Så får vi se då.

Som sagt, förstår inte detta band mellar lastbilar, ni har aldrig träffats.. visst ni gör samma sak, men jag har varit svetsare.. det finns hur många andra svetsare som helst ute i Sverige.. inte var de mina kollegor för det.

Så räkna med ett samtal med chefen om du fortsätter köra som du gör.

Om du ska ut på motorvägen på en avfart tror jag du åkt fel grabben.

Så du tror seriöst att för att någon ringer till mig chef och säger att denna är arg för att jag inte flyttade på mig på motorvägen så får jag sparken? Tappad eller. Du får hemskt gärna åka efter mig och ta mitt regnr, du kan fota och filma och göra precis vad du vill, om det är vad du gillar att slösa din tid på så varsegod - jag kan bjuda på en kaka.

Är man arbetlös och inte har råd att gasa på PÅFARTEN så kanske man kan få min förlåtelse wink

Ja, den bjuder jag på.

Jag sa inte att man får sparken pågrund av det, Jag sa om det blir en ALLVARLIG situation där jag är trafkfara som nästan står stilla på PÅFARTEN pågrund av en egoist som vägrar släppa fram mig.. DÅ tar jag regnummret.

Om du inte kan läsa, så skrev jag att jag brukar gasa på PÅFARTEN, men om det INTE GÅR pågrund av kanske att det ligger personbilar framför dig som tror att du kan flytta på dig eftersom ja ligger jämnsides me dig. Men då inser jag att du vägrar..ska jag gasa på och riskera att jag åker av vägen där PÅFARTEN tar slut för att vinka bort en av personbilarna som trodde att du skulle byta körfält?

haha, aja jag släpper det här..fattar iaf fortfarande inte. Tråden handlar om annat.

Roos
18 december 2009
NissanMotorsport skrev:
Ja, den bjuder jag på.

Jag sa inte att man får sparken pågrund av det, Jag sa om det blir en ALLVARLIG situation där jag är trafkfara som nästan står stilla på PÅFARTEN pågrund av en egoist som vägrar släppa fram mig.. DÅ tar jag regnummret.

Om du inte kan läsa, så skrev jag att jag brukar gasa på PÅFARTEN, men om det INTE GÅR pågrund av kanske att det ligger personbilar framför dig som tror att du kan flytta på dig eftersom ja ligger jämnsides me dig. Men då inser jag att du vägrar..ska jag gasa på och riskera att jag åker av vägen där PÅFARTEN tar slut för att vinka bort en av personbilarna som trodde att du skulle byta körfält?

haha, aja jag släpper det här..fattar iaf fortfarande inte. Tråden handlar om annat.

Jag orkar inte ens läsa, du är inge kul. Nu har vi gått OT och du kan ju PM mig om du har något mer att säga.

"Unloaded"
1 557 Inlägg
18 december 2009
Volvo740an skrev:
Mechanimal skrev:
Vi lever i Sverige, vi har haft snö i... alltid. Så det är alltid lika frustrerande att se folk som har hypermoderna bilar med trippel-esp/antisladd/anti-åka-av-vägen-teknik och fläskiga bromsar samt jättedyra vinterdäck men som ligger 30 km/h under gällande fartgräns; vad är vitsen? Har du inte lärt dig efter 18+ år att det kommer snö vareviga vinter, om än inte mycket på sistone. Det som stör mig allra mest är att folk verkar få sån jefla panik varje gång snön kommer, som att: "OMG SNÖ VAD FAN HÄNDER VAD GÖR JAG AAAHH!"

Jag kör en Volvo 740, med budget-däck och originalbromsar(inte världens ballaste/största direkt) och jag kör som vanligt hastighetsmässigt, för att jag vet att snön kommer vareviga år. Alltså har jag haft lite tid på mig att vänja mig/öva på hur man beter sig/bilen beter sig i snö. Appropå segkörare och röv-nosare; Jag håller avstånd om jag inte har för avsikt att köra om, eller om det absolut inte finns nån lucka. Annat är ju bra onödigt, då jag inte litar på medtrafikanterna för 5 öre, iaf inte de som pinar i 40 km/h på motorväg etc. Säkraste stället att framföra en bil på.

Det är så att om man har en bil med dubbdäck tex, så är inte det säkrare på något vis då du (statistiskt sett) kompenserar det ökade greppet med ökad hastighet vilket oftast är för fort. Varför tror du man åker av vägen? Finns inget dåligt underlag finns bara dålig förare som kör för fort (oftast). Så om du ser en som kör i 30 km/h under hastighetsgränsen så vill han kanske bara komma hem levande.

Man ska inte lita på bilen eller bilens system, det är korkat om något.

Dra inte in mig i statistiken tack, jag är då av ren fakta en finnig 18-årig ex-epa-åkare för att min 740 har tonade rutor, då det STATISTISKT sett är så i en extrem majoritet av fallen? Nej tack. No offense fellow 740-peoples =P Jag kör inte för fort för att jag på något sätt litar mer på mina däck.

Och sa jag något om dubbdäck för den delen? Inte det heller nej.. Så.. Fint väder eller? Relevans? ;D Men du har rätt; finns inget dålig underlag bara dåliga/osäkra förare. Extrem alla-genom-samma-kam-uppfattning där =P

"When innovation meets passion!"

www.klockren.nu
476 Inlägg
18 december 2009
Skrämmande hur vissa människor resonerar! HATAR när folk som ligger och nosar..visst, håller med om att man ska släppa förbi om de finns möjlighet men att ligga och slicka när de inte går att släppa förbi är ju bara så jävla korkat..och nej, jag brukar inte köra "för sakta"..

vah, gick de för fort?...nä, de tror jag inte!

342 Inlägg
18 december 2009
Alla som kör långsammare än mig är idioter.
Alla som kör fortare än mig är organdonatorer.

Vad har hänt med vanlig hederlig hänsyn till sina medtrafikanter?
Oavsett om man själv har rätt eller fel så blir situationen inte på något vis bättre av att göra någon form av barnslig markering?

Situationen är som den är. Det är väldigt lite man kan göra åt det och att markera hit och dit är garanterat inte rätt väg att gå. Allra minst om markeringen riskerar att göra en redan dålig situation ännu sämre, med risk för olycka med allvarliga personskador.

Klarar man inte att hantera trafiksituationen på ett vuxet sätt och låter minsta lilla bekomma en så till den grad att man känner sig tvungen att markera, då är man en minst lika dålig förare som den som eventuellt orsakat problemet.

Ni som brukar markera ert missnöje i trafiken, ni råkar händelsevis inte också reta upp er på låtsaspoliser?
Bara en tanke ...
Senast redigerat av 9Femma (18 december 2009)

Porsche for life.
Livet är för kort för att köra tråkiga bilar!

629 Inlägg
18 december 2009
Hmmm...

Den här tråden får en att fundera på att ställa bilen, skrämmande att det finns så många som inte kan unna sig att visa lite hänsyn till andra i trafiken!

Jag håller oftast hastighetsgränserna, ibland med moms, men kommer jag ikapp någon som kör något, eller mycket, under skyltad hastighet får jag inte tokspel för det! Jag lägger mig en bit bakom och avvaktar ett omkörningstillfälle, något som brukar vara enklare ju långsammare bilen framför kör.

124 Inlägg
18 december 2009
Mitsubishi3000GT skrev:
I trafiken är det ju tänkt att man ska använda sitt sunda förnuft.
Till det hör även att underlätta för andra bilister och inte skapa hinder för andra förare.

+1

Facepalm - Because expressing how dumb that was in words just doesn't work

1 163 Inlägg
18 december 2009
NissanMotorsport skrev:
Ni med lastbilar har också ratt,servostyrning och backspeglar som vanliga bilar, bara kolla i spegeln och köra in till vänstra körfältet? hur svårt kan det vara?

Vi med lastbilar väger minimum 20ton och är inget man flänger fram och tillbaka för att släppa ut en bilist.
Och du, tänk efter lite, om du kommer körandes i 110km/h (+/-) på motorvägen i vänsterfilen och en lastbil svänger ut framför dig för att släppa ut en personbil som kommer på påfarten och du tvingas bromsa, hur skulle du reagera i den situationen?
Skulle du A. Sakta ner och snällt vänta, sedan köra om lastbilen och tycka det var snällt gjort av han eller B. Du skulle bli förbannad, undra vad fan han håller på med som bromsar upp hela omkörningsfilen för att släppa ut EN personbil som lika väl kunde bromsat och lagt sig bakom lastbilen och därmed hållt en hel fil på motorvägen körbar?
Till och med jag, som yrkeschaufför skulle per automatik göra alternativ B.

NissanMotorsport skrev:
Om det kommer en lastbil som ska in då? då går det helt plötsligt bra? fattar inte detta tänkande att alla lastbilschaufförer är några slags blodsbröder och blodssystrar som tror ni är en hel familj tillsammans.

Ja, och där märker vi att du inte har någon som helst förståelse för vikter och storlek.
Som jag påpekade innan väger en lastbil minimum 20ton, det är inte många chaufförer som flänger rakt ut i vänster filen för att släppa ut en lastbil men om det går utan att bromsa upp allt för mkt trafik så gör man det.
Varför? Jo, rätt simpelt, en lastbil accelererar inte från 50km/h till 90km/h på 5sekunder, snarare 3minuter vilket gör lastbilen till en ren trafikfara på motorvägen precis som alla andra fordon som ligger i dom låga hastigheterna.
Vi släpper ut våra kollegor ur ren trafiksäkerhets synpunkt, för det ger ett bättre flyt i trafiken, minskar risken för olyckor och framför allt, minskar utsläppen och åtgången av diesel!
Hade du bott i närheten hade du gärna fått åka med mig en dag och erfara precis hur jävligt det faktiskt är i trafiken när man kör lastbil, det kanske skulle ge dig en viss förståelse för oss?
Tills dess tycker jag inte du ska yttra dig allt för mkt för ditt resonemang var inte bara rent idiotiskt säkerhetsmässigt utan även ett regel brott då bilar på påfarten har väjningsplikt!

NissanMotorsport skrev:
Flytta dig när jag ska in på motorvägen eller bli bländad.

Jag kommer aldrig flytta mig för en personbil som så mkt lättare kan anpassa sig till trafiken jämt emot vad jag kan.
Visst, där kan vara fullt och du får bromsa ner i 50km/h innan du kommer ut men du är uppe i 110km/h igen på ett par sekunder, är det så jobbigt då?
Ha god framför hållning istället så kanske du tidigare kan avgöra hur du lämpligast ska göra för att komma ut.

Och du, blända på, det drabbar bara dig själv när du väl kommit om, jag har med helljus...

Och sen angående topic.
Jag avskyr när folk ligger för nära, jag försöker se till att dom kan köra om genom att hålla till höger eller visa med blinkers när det är fritt så dom kan köra om.

Men oftast är det tvärtom, jag som ligger för nära bakom en annan bil, håller gott avstånd om det är dåliga vägar men så fort det är en bra väg lägger jag mig lite närmre bakom för att kunna göra en snabbare och säkrare omkörning när tillfälle ges.
Jag kör i dom hastigheterna jag anser är lämpliga beroende på väglag osv. och om jag hamnar bakom en annan bil som kör sakta ser jag till att komma om, inte ligga bakom och slicka röv.

Mvh Joel
Senast redigerat av NightCruiser (18 december 2009)

DFFL
9 020 Inlägg
18 december 2009
I egenskap av lastbilschaufför så kan jag säga som så att jag inte släpper in en enda jävel som inte håller hastigheten på påfarten.
Det är det den är till för, gasa för i helvete.
Ifall vi ligger jämsides när påfarten tar slut så får du antingen tvärnita eller sätta damerna och herrarna på Svevia i arbete.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

1 489 Inlägg
18 december 2009
NightCruiser skrev:
NissanMotorsport skrev:
Ni med lastbilar har också ratt,servostyrning och backspeglar som vanliga bilar, bara kolla i spegeln och köra in till vänstra körfältet? hur svårt kan det vara?

Vi med lastbilar väger minimum 20ton och är inget man flänger fram och tillbaka för att släppa ut en bilist.
Och du, tänk efter lite, om du kommer körandes i 110km/h (+/-) på motorvägen i vänsterfilen och en lastbil svänger ut framför dig för att släppa ut en personbil som kommer på påfarten och du tvingas bromsa, hur skulle du reagera i den situationen?
Skulle du A. Sakta ner och snällt vänta, sedan köra om lastbilen och tycka det var snällt gjort av han eller B. Du skulle bli förbannad, undra vad fan han håller på med som bromsar upp hela omkörningsfilen för att släppa ut EN personbil som lika väl kunde bromsat och lagt sig bakom lastbilen och därmed hållt en hel fil på motorvägen körbar?
Till och med jag, som yrkeschaufför skulle per automatik göra alternativ B.

NissanMotorsport skrev:
Om det kommer en lastbil som ska in då? då går det helt plötsligt bra? fattar inte detta tänkande att alla lastbilschaufförer är några slags blodsbröder och blodssystrar som tror ni är en hel familj tillsammans.

Ja, och där märker vi att du inte har någon som helst förståelse för vikter och storlek.
Som jag påpekade innan väger en lastbil minimum 20ton, det är inte många chaufförer som flänger rakt ut i vänster filen för att släppa ut en lastbil men om det går utan att bromsa upp allt för mkt trafik så gör man det.
Varför? Jo, rätt simpelt, en lastbil accelererar inte från 50km/h till 90km/h på 5sekunder, snarare 3minuter vilket gör lastbilen till en ren trafikfara på motorvägen precis som alla andra fordon som ligger i dom låga hastigheterna.
Vi släpper ut våra kollegor ur ren trafiksäkerhets synpunkt, för det ger ett bättre flyt i trafiken, minskar risken för olyckor och framför allt, minskar utsläppen och åtgången av diesel!
Hade du bott i närheten hade du gärna fått åka med mig en dag och erfara precis hur jävligt det faktiskt är i trafiken när man kör lastbil, det kanske skulle ge dig en viss förståelse för oss?
Tills dess tycker jag inte du ska yttra dig allt för mkt för ditt resonemang var inte bara rent idiotiskt säkerhetsmässigt utan även ett regel brott då bilar på påfarten har väjningsplikt!

NissanMotorsport skrev:
Flytta dig när jag ska in på motorvägen eller bli bländad.

Jag kommer aldrig flytta mig för en personbil som så mkt lättare kan anpassa sig till trafiken jämt emot vad jag kan.
Visst, där kan vara fullt och du får bromsa ner i 50km/h innan du kommer ut men du är uppe i 110km/h igen på ett par sekunder, är det så jobbigt då?
Ha god framför hållning istället så kanske du tidigare kan avgöra hur du lämpligast ska göra för att komma ut.

Och du, blända på, det drabbar bara dig själv när du väl kommit om, jag har med helljus...

Och sen angående topic.
Jag avskyr när folk ligger för nära, jag försöker se till att dom kan köra om genom att hålla till höger eller visa med blinkers när det är fritt så dom kan köra om.

Men oftast är det tvärtom, jag som ligger för nära bakom en annan bil, håller gott avstånd om det är dåliga vägar men så fort det är en bra väg lägger jag mig lite närmre bakom för att kunna göra en snabbare och säkrare omkörning när tillfälle ges.
Jag kör i dom hastigheterna jag anser är lämpliga beroende på väglag osv. och om jag hamnar bakom en annan bil som kör sakta ser jag till att komma om, inte ligga bakom och slicka röv.

Mvh Joel

Här har vi en lastbilsförare som vet hur man hanterar sitt ekipage! Jag brukar släppa lastbilar och hjälpa till lite wink

Alltid lika kul och hälsa med blinkers och dom hälsar ju oftast tillbaka. Jag kör ju bara taxibuss tongue

Mvh

• Även den starka måste ta i när han skiter

fyrkrafsare
1 443 Inlägg
18 december 2009
Oxygen skrev:
Hmmm...

Den här tråden får en att fundera på att ställa bilen, skrämmande att det finns så många som inte kan unna sig att visa lite hänsyn till andra i trafiken!

Jag håller oftast hastighetsgränserna, ibland med moms, men kommer jag ikapp någon som kör något, eller mycket, under skyltad hastighet får jag inte tokspel för det! Jag lägger mig en bit bakom och avvaktar ett omkörningstillfälle, något som brukar vara enklare ju långsammare bilen framför kör.

kan inte annat än hålla med och instämma...

Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!

Dagdrömmare
2 836 Inlägg
18 december 2009
FireTraXX skrev:
I egenskap av lastbilschaufför så kan jag säga som så att jag inte släpper in en enda jävel som inte håller hastigheten på påfarten.
Det är det den är till för, gasa för i helvete.

Men det finns dom som gassar med kopplingen intryckt! big_smile

Kan jag flytta på mig vid sådan situation så gör jag det men i många fall ligger det en test pilot där bak som ska om till vilket pris som helst.

Tillbaka till ursprungliga ämnet.

Ja, det finns dom som ska ligga i röven o njuta av det speciellt när väder o vägen är som den är nu.
Det snöar(eller har gjort det tidigare), 2 filer på motorvägen - den vänstra är vit, den högra med 2 hala spår i asfalten som alla ligger i 60-70km/h.
Men vad är den verkliga problemet?
För mig ingen för jag ligger i vänster filen o kör om men skulle jag vilja byta fil så finns det ingen möjlighet för denna karavanen består av ett gäng r#vslickare o det är kanske max 10m mellan bilarna!!! roll
Vad händer om den första får sladd o åker av?
- Nästa bil följer efter! Har även lyckats se nåt sånt hända!!!

När jag kommer ifatt en bil o lägger mig nära bakom så kan man tolka som jag skulle vilja säga:
- "Du får gärna såsa om du vill men jag har inte tid med det, jag vill om o uppskattar om du släpper mig förbi!"
En del vet inte hur man släpper förbi en lastbil, en annan del får panik så fort det är en lastbil i sikten för att inte tala om där bak.
Dessvärre finns det gubbar o käringar som tror sig äga vägen för dom har levt längre eller en annan dum argument för deras inkompetens/okunskap/ålder... Säg vad som helst...

O även jag ligger 5m bakom en bil så ser jag betydligt mer o kan upptäcka en fara längre fram mycket tidigare dock ser jag inte vilka duma idéen denne människa kan hitta på...
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 10&p=7 #125
Därför är det bäst att hålla avstånd.

1 339 Inlägg
18 december 2009
Mechanimal skrev:
Volvo740an skrev:
Mechanimal skrev:
Vi lever i Sverige, vi har haft snö i... alltid. Så det är alltid lika frustrerande att se folk som har hypermoderna bilar med trippel-esp/antisladd/anti-åka-av-vägen-teknik och fläskiga bromsar samt jättedyra vinterdäck men som ligger 30 km/h under gällande fartgräns; vad är vitsen? Har du inte lärt dig efter 18+ år att det kommer snö vareviga vinter, om än inte mycket på sistone. Det som stör mig allra mest är att folk verkar få sån jefla panik varje gång snön kommer, som att: "OMG SNÖ VAD FAN HÄNDER VAD GÖR JAG AAAHH!"

Jag kör en Volvo 740, med budget-däck och originalbromsar(inte världens ballaste/största direkt) och jag kör som vanligt hastighetsmässigt, för att jag vet att snön kommer vareviga år. Alltså har jag haft lite tid på mig att vänja mig/öva på hur man beter sig/bilen beter sig i snö. Appropå segkörare och röv-nosare; Jag håller avstånd om jag inte har för avsikt att köra om, eller om det absolut inte finns nån lucka. Annat är ju bra onödigt, då jag inte litar på medtrafikanterna för 5 öre, iaf inte de som pinar i 40 km/h på motorväg etc. Säkraste stället att framföra en bil på.

Det är så att om man har en bil med dubbdäck tex, så är inte det säkrare på något vis då du (statistiskt sett) kompenserar det ökade greppet med ökad hastighet vilket oftast är för fort. Varför tror du man åker av vägen? Finns inget dåligt underlag finns bara dålig förare som kör för fort (oftast). Så om du ser en som kör i 30 km/h under hastighetsgränsen så vill han kanske bara komma hem levande.

Man ska inte lita på bilen eller bilens system, det är korkat om något.

Dra inte in mig i statistiken tack, jag är då av ren fakta en finnig 18-årig ex-epa-åkare för att min 740 har tonade rutor, då det STATISTISKT sett är så i en extrem majoritet av fallen? Nej tack. No offense fellow 740-peoples =P Jag kör inte för fort för att jag på något sätt litar mer på mina däck.

Och sa jag något om dubbdäck för den delen? Inte det heller nej.. Så.. Fint väder eller? Relevans? ;D Men du har rätt; finns inget dålig underlag bara dåliga/osäkra förare. Extrem alla-genom-samma-kam-uppfattning där =P

Det jag menade med statistiken var att folk inte är säkrare i en bil med märkesdäck (dubbdäck) och alla system då dom kör fortare än dom borde just för att dom har alla dom här sakerna. Det är inget personligt mot dig men när du säger att folk kör för sakta så angår det inte dig då dom kör i den farten dom känner att dom klarar av att hantera.

110 Inlägg
18 december 2009
Bara en liten synpunkt efter alla mina år i lastbil, om ligger du i häcken på en lastbil så får du skitig bil och du får skylla dig själv.
Om du nu tror att lastbilen är en stor vägg så har du nog tagit fel och det finns ingen anledning att ligga med helljus bakom lastbilen för att du tror att chaffisen inte ser det... (jo då han ser det mkt väl.)

Men som sagt.. håll avståndet för din egen säkerhet.

Gorg-o-holic...

Saab älskare!
4 597 Inlägg
18 december 2009
Dom idioterna som ligger bakom och nosar, dom är det fan skottpeng på. Det är jag framför som blir skadad i smällen, inte den bakom (oftast). Kör man ex 90 på en 80 väg och en jävel nosar bakom, så blir man ju så förbannat jävla förbannad, kör man lagligt med, men kör man under, förstår man ju varför folk blir förbannade och nosar, men när man kör lagligt eller över det så är det fan fel på idioterna... Jag vill inte få bil bil sabbad och jag själv skadad för att idioten bakon ligger på tog för nära. Dessutom är det olagligt att ligga för nära, fast det skiter ju fan alla i som ligger nära. Men lättast är o gasa ifån, lägga sig i samma hastighet, och se om fan ligger och trycker igen, gör den det får man börja blinka med bromsen. Funkar inte det så saktar man ner lite, och sen gasar upp igen. Lätt ska idioterna inte ha om de inte äns kan hålla avståndet!!

blacken
18 december 2009
Dom värsta "rövslickarna" är dom som kommer i mach 2 och blinkar som idioter med sina helljus när man ligger och kör om ett gäng lastbilar, man kan ju liasom inte göra så mycket mer än fortsätta. Men det förstår inte dom ljushuvudena utan bara ligger 5 mm ifrån arslet på en och bara pressar, då så får jag plötsligt ett maskinhaveri och bilen börjar att gå väldigt sakta big_smile. Vad stressade dom blir då lol.

1 062 Inlägg
18 december 2009
blacken skrev:
Dom värsta "rövslickarna" är dom som kommer i mach 2 och blinkar som idioter med sina helljus när man ligger och kör om ett gäng lastbilar, man kan ju liasom inte göra så mycket mer än fortsätta. Men det förstår inte dom ljushuvudena utan bara ligger 5 mm ifrån arslet på en och bara pressar, då så får jag plötsligt ett maskinhaveri och bilen börjar att gå väldigt sakta big_smile. Vad stressade dom blir då lol.

Låter som random TAXI i Stockholm

"You Go, we go!"

1 534 Inlägg
18 december 2009
Polaren gjorde samma grej mot mej
han låg så nära att jag inte såg framlysena på hans bil i backspegeln och detta var på e4 i 110km/h
Jag saktade ned, han låg kvar....jag hasade upp i 120km/h och han gasade han med och låg lika jävla nära...
Detta händer varje gång han åker bil bakom någon annan.
Så jag fick nog en gång då han låg i stan -1meter bakom mej.
Så jag tvärnitade.
Efter det åkte vi till donken och han var helgalen på mej, frågade vafan mitt problem var
Jag sa som det var, att han låg för nära..
Nej han låg absolut inte för nära det var helt och hållet mitt fel jag var dum i huvvet blablabla
Då frågade jag honom: - Om du nu inte låg för nära, varför blir du så jävla upprörd då?

Då blev idioten tyst...

personer som ligger för nära är en fara för trafiken... så enkelt är det
kör om eller sakta ned och håll avståndet hur jävla svårt kan det vara...

Sök