peegee skrev:
Jo det kommer inte bli någon dans på rosor nu utan väldigt tuff tid att komma igen om det går vägen...
Men då ska du nog inte uttala dig om Saabs innovationer på det sättet om du inte ens granskat deras huvudsakliga visningar av dem (som alla biltillverkare gör).
Flera av detaljer i konceptbilarna finns idag och är på gång i seriebilarna och många kom aldrig fram pga GM.
Givetvis var flera detaljer inte tänkt att sättas i produktion utan bara som just kvitto på Innovation.
Dessutom så återfinns Saabs innovationer och funktioner i de flesta och sista årens GM bilar, t.ex Opel Insignia och nylanserade Opel Astra innehåller många komponenter och funktioner utvecklade av Saab-ingenjörer i Trollhättan, t.ex Infotainmant (Instrument, radio mm) Drivlinor, 4wd-systemen mm.
de Saabarna jag kör/har kört har jag inte lagt märke till några speciella innovatia saker (förutom tändningslåset nere på golvet) om man jämför med andra bilar, så därför anser jag att jag kan uttala mig.
Många skyller allt på GM och dom har nog inte varit världens bästa ägare men utan dom hade Saab gått kk för 20 år sedan.
GM har säkert haft nyttan av Saab på något vis annars hade detta hänt för länge sedan.
Fy fan för att vara nykterist, tänk er att vakna upp dagen efter och inse att bättre än så här kommer jag inte att må